gardeshban.ir

بررسی/
جزیره کیش در چند سال اخیر انواع انتصابات سفارشی و فشار برای تحمیل مدیران ناکارامد و غیرمتخصص را به خود دید، که در بسیاری از موارد رسانه‌ها به آن پرداختند.
کد خبر: ۴۲۹۶۴
تاریخ انتشار : شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۰-1400 May 02
گردشبان (gardeshban.ir) :

با بررسی سابقه و سبک زندگی برخی از مدیران به گروهی خاص برمیخوریم که بعد از دوره احمدی نژاد با روش‌های گوناگون در بدنه مدیریتی کشور رخنه کرده که نتیجه آن در برخی موارد حضور برخی افراد غیرمتخصص با ضریب پایین هوش مدیریتی اما لابی‌بلد در هیات مدیره ها و مناصب مدیریتی کشور بود که البته در بسیاری از موارد با ورود به موقع دستگاه‌های نظارتی جلوی سواستفاده های احتمالی این افراد از امکانات گرفته شد و اثرات مخرب حضور این افراد زود نمایان شد.

مناطق آزاد و تجاری کشور نیز ازین قاعده مستثنی نبوده و بویژه در طول ۱۶ سال گذشته جریان های قدرت‌طلب بویژه در حوزه ملک در مناطق آزاد خودنمایی کرده و اثرات منفی زیادی بجای گذاشته است.

جزیره کیش نیز از جمله این مناطق آزاد بود که در چند سال اخیر انواع انتصابات سفارشی و فشار برای تحمیل مدیران ناکارامد وغیرمتخصص را به خود دید، که در بسیاری از موارد رسانه‌ها به آن پرداختند. اما شاید هنوز بسیاری از این انتصابات بی ربط و مسئله دار  رسانه ای نشده و ماه‌های آتی باید منتظر انتشار اسناد مربوط به این دست از لابیگری ها باشیم مانند یکی از مسئله دارترین انتصابات بکارگیری فردی با مدرک دیپلم و بدون هیچ تخصص و سابقه ای در سمت های حساس بوده است.

(علیرضا. ج . ه ) که پیش ازین در دوره شهرداری احمدی نژاد مدیر یکی از میادین میوه و‌تره بار شهرداری بوده و از آن مجموعه نیز اخراج شد، با کاندیدا شدن حسن روحانی و با ارتباط گرفتن با نزدیکان رئیس جمهور که وی نیز از بارفروشان قدیمی میدان مرکزی تره بار و از واردکنندگان اصلی موز به کشور نیز هست، تبدیل به یکی از اعضای فعال ستاد انتخاباتی ایشان درسال ۹۲ شد و ‌پس از پیروزی دولت تدبیر و امید به جهت ضعف مدرک تحصیلی از گرفتن پستهای کلیدی محروم ماند و بعد از مدتی حضور در نهاد ریاست جمهوری، با حضور مرتضی بانک در کسوت دبیرشورای عالی مناطق آزاد، آقای ج . ه نیز به دبیرخانه مناطق آزاد منتقل شد و بعداز سهم خواهی های مختلف در کمال تعجب بر مسند یکی از مهمترین معاونتهای دبیرخانه مناطق آزاد نشست. این شروعی برای قدرت گرفتن وی در مناطق آزاد شد، تا آنجا که وی به یکی از افراد تاثیرگذار در انتصابها بویژه در انتصابات جزیره کیش بدل شد، اما سال گذشته عکسی از وی‌ در فضای مجازی منتشر شد که طبق تصویر‌ ادعا میشد  ج.ه در حال استعمال مواد مخدر در یکی از شهرهای جنوب کشور است.

مدیرانی که در هر دوره ریاست جمهوری رنگ عوض میکنند/ تلاش فرقه‌ای خاص برای نفوذ به سازمان مناطق آزاد

بدنبال این افتضاح که هیچگاه تکذیب رسمی در خصوص آن صورت نگرفت، علی رغم همه تلاشها وی از دبیرخانه مناطق آزاد اخراج شد، همان زمان بود که بحث بازنشستگی مرتضی بانک در رسانه ها منتشر شد.

از نهاد ریاست جمهوری حسن روحانی، تا ستاد انتخاباتی ابراهیم رییسی

با اتمام دوره دولت دوازدهم وی‌که پیش ازین چهره ای به تمام معنا اصلاح‌طلب و حامی دولت از خود به نمایش گذاشته بود، با وجود تاکید چند باره‌ی آقای رییسی مبنی بر مردمی بودم ستادها و نقش نداشتن مدیران ستاد در دولت آتی وی با فعال کردن رفقای خود،  در ستاد مردمی اقای رییسی مشغول به فعالیت شد،به امید اینکه بتواند در فاصله گذاری دولت دوازدهم به سیزدهم در بدنه مدیریتی رخنه کرده و با تکیه بر مسندی جدید به مدیریت خسارت بار قبلی ادامه دهند.

در گام دوم انقلاب اسلامی و با توجه به ضرورت پوست اندازی ساختار مدیریتی کشور ،قطعا دولت مردمی اقای رییسی فضایی برای  فعالیت عناصر فاسد و‌ مسئله دار نخواهد بود و رزومه واقعی و کارنامه مدیریتی واقعی مدیران قبل از هرگونه انتصاب به دقت بررسی خواهد شد تا شاهد ادامه روند مخرب و خسارت بار دولتهای قبلی نباشیم.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار