gardeshban.ir

کاخ موزه باغچه جوق یکی از زیباترین کاخ‌های ایران است که ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی را می‌توان در این بنا دید.
کد خبر: ۴۳۱۸۵
تاریخ انتشار : جمعه ۰۸ مرداد ۱۴۰۰-1400 May 08
گردشبان (gardeshban.ir) :

کاخ موزه «باغچه جوق» یکی از زیباترین کاخ‌های ایران است که ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی را می‌توان در این بنای لوکس دید. این بنا امروزه به موزه تبدیل شده و اشیاء گران بهایی در آن نگهداری می‌شود.

عمارت باغچه جوق در روستای باغچه جوق شهر ماکو قرار دارد، پس اگر برای خروج از کشور قصد عبور از مرز بازرگان را داشتید، بازدید از این کاخ زیبا را فراموش نکنید. کاخ باغچه جوق به اقبال السلطنه ماکویی که از سرداران مظفرالدین شاه بوده، تعلق دارد. این بنا که یک شاهکار معماری است، در یک باغ ۱۱ هکتاری زیبا، با درختان گوناگون قرار دارد و برای ساختن تزئینات و زیبایی‌های آن حدود ۳۰ سال زمان صرف شده است.

با قدم گذاشتن در این عمارت باشکوه و دیدن وسایل زندگی این سردار، به حال و هوای گذشته برمی‌گردید و می توانید برای ساعاتی در قرن گذشته زندگی کنید.

ساخت عمارت باغچه جوق از زمان تیمورپاشاخان شروع شده و تا زمان پسرش مرتضی قلی خان مشهور به سردارماکو طول کشیده است. درب این بنا از سال ۱۳۶۴ به بعد برای بازدید عموم گشوده  و نام آن نیز در سال ۱۳۷۵ به فهرست آثار ملی ایران افزوده شده است.

ساختمان این بنا دارای تالاری بزرگ با سالن‌های متعدد است که همه آن‌ها نقاشی، گچبری و آینه کاری‌های با ارزشی دارند و بسیار دیدنی هستند. باغسازی این کاخ بسیار منحصر به فرد است و می‌توانید در آن درختان میوه کهن زیادی را در بستر کوه ببینید یا در کنار رودخانه پرآبی که از کنار این باغ می‌گذرد بنشینید و لذت ببرید. در این عمارت اتاق بسیار معروفی به نام اتاق چهره‌ها وجود دارد؛ تمام وسایل این اتاق به رنگ صورتی هستند و شیشه‌های پنجره‌ها رنگارنگ و کار دست هنرمندان دوره قاجار است. حوضخانه یا تالار آینه در این بنا، محل برپا کردن جشن‌های مختلف و مراسمات خاص بوده که تماما آینه کاری و گچ بری شده  و می‌توان آن را از زیباترین و مجلل‌ترین قسمت‌های این کاخ دانست.


باشگاه خبرنگاران



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار