gardeshban.ir

انبه میوه‌ای است که نه فقط خود آن پر از خاصیت است، بلکه پوست آن نیز فواید زیادی برای سلامتی دارد.
کد خبر: ۴۳۹۹۶
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰-1400 May 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
انبه میوه‌ای است که نه فقط خود آن پر از خاصیت است، بلکه پوست آن نیز فواید زیادی برای سلامتی دارد.

بسیاری از مردم انبه را دوست دارند و منتظر فصل آن هستند، اما از فواید پوست آن اطلاع ندارند.

پوست انبه علاوه بر دارا بودن طیف وسیعی از ترکیبات، مواد مغذی و ویتامین‌ها که در درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی نقش دارند، از تشکیل سلول‌های چربی در بدن جلوگیری می‌کند که یک روش ایمن و موثر برای کاهش یا حفظ وزن است.

میوه انبه همراه با پوست حاوی یک گروه قوی از ویتامین‌های C، A، E، K و B6 و همچنین مواد معدنی مانند مس و گروهی از فیبر‌های مهم بدن است.

انبه همچنین حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان مانند مانگیفرین، نوروترول، رسوراترول و کوئرستین است که برخی از آن‌ها از فرد در برابر انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ به گونه‌ای که علاوه بر نقش برخی از آن‌ها در مقابله با پیری، درد مفاصل و استخوان و تقویت ایمنی بدن در برابر عفونت، با رادیکال‌های آزاد که مسبب سرطان هستند، مقابله می‌کند.

پوست انبه نسبت به گوشت آن میزان بیشتری کارتنوئید، پلی فنول ها، امگا 3، امگا 6، و سایر اسید های چرب اشباع نشده دارد. پوست انبه همچنین محتوی کورستین است. پوست انبه را می توان خام یا پخته میل کرد و یکی دیگر از راه های خوردن همزمان میوه و پوست انبه درست کردن ترشی آن است همچنین با بهره گیری از خواص پوست انبه می توان با سرطان، دیابت و بیماری های قلبی مبارزه کرد.

پوست انبه منبع عالی از فیبر است، که به تنظیم حرکات روده و بهبود هضم کمک می کند. فیبر موجود در پوست انبه جهت کاهش یبوست مفید است.

انبه دارای میزان قند بالایی است و برای افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند از میوه های ممنوعه در نظر گرفته می شود. خوردن تنها بخش از گوشت انبه می تواند سطوح قند خون را افزایش دهد، اما هنگامی که این میوه همراه با پوست مصرف می شود به دلیل ترکیبات ضد دیابتی در پوست ممکن است به جلوگیری از افزایش قند خون کمک کند.

 ترکیباتی مانند کورستین و mangiferin موجود در پوست انبه تمایل به نشان دادن اثرات ضد سرطانی دارند. خوردن انبه همراه با پوست ممکن است شما را در برابر برخی از سرطان ها حفظ کند.

پوسته انبه قطعا برای قلب نیز مفید است چون باعث کاهش گردش کلسترول می شود و این موضوع خطرات قلبی را کاهش می دهد.

انبه کالری بسیار کمی دارد و همین امر باعث شده است درمیان میوه های مورد علاقه کسانی که رژیم لاغری دارند قرار بگیرد، میوه انبه باعث کاهش اشتها می شود.

فیبر موجود در انبه باعث می شود جذب چربی در بدن کاهش یابد و به کاهش وزن شما کمک کند همچنین پوست انبه از ذخیره شدن چربی در بدن جلوگیری می کند که باعث کاهش وزن می شود.

پوست انبه دارای ۱۵ تا ۱۸ درصد تانن است و یک قاشق چایخوری پوست کوبیده آن به میزان دو مرتبه در روز برای اسهال مفید است.

انبه میوه آبدار و خوش مزه ای است که مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنزیم های مفید برای سلامتی دارد. خواص پوست انبه یک منبع خیلی عالی از آنتی اکسیدان هایی مانند کورستین و رسوراترول می باشد که باعث بهبود سلامتی می .

گفتنی است؛ انبه از پر مصرف ترین میوه ها در جهان است که در مناطق گرمسیری رشد می کند و متعلق به 4000 سال پیش بوده است. بزرگ ترین تولید کننده انبه در جهان کشور هند است، کشور هند حدودا نصف انبه جهان را تولید می کند، در کشور ایران بیشترین سطح کشت انبه متعلق به استان هرمزگان است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار