gardeshban.ir

نوتلا نوعی شکلات صبحانه محبوب و بسیار پر مصرف در سراسر جهان است که بسیار مقوی و انرژی زا می باشد.
کد خبر: ۴۴۱۵۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
نوتلا نوعی شکلات صبحانه محبوب و بسیار پر مصرف در سراسر جهان است که بسیار مقوی و انرژی زا می باشد. البته از نوتلا می توانید در انواع دسرها و شیرینی ها نیز استفاده کنید.



مواد لازم نوتلا


فندق۱ پیمانه (۱۵۰ گرم)
پودر کاکائو ۲ قاشق چایخوری
روغن مایع کنجد۳ قاشق غذاخوری
شیر سرد۱۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه½ بسته
پودر شیر خشک۱ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ۸۰ گرم
شکلات شیرین۱۶۰ گرم
عسل۲قاشق غذاخوری
نمک۱پنس


طرز تهیه نوتلا 

مرحله اول

برای تهیه نوتلا باید از فندق پوست کنده و بو داده شده استفاده کنیم، ابتدا فندق ها را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و خوب تفت می دهیم تا پوست های اضافی فندق جدا شود و فندق بوداده شود، سپس باید آنرا پودر کنیم.

مرحله دوم

فندق ها را داخل مخلوط کن می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه پالس می زنیم تا فندق ها به طور کامل پودر بشن و روغن پس بدهند. در این مرحله شکلات تلخ و شیرین را به روش بن ماری روی بخار آب کتری یا سماور ذوب می کنیم و به فندق پودر شده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه خامه صبحانه را به همراه روغن مایع کنجد، عسل، پودر کاکائو، پودر شیرخشک و نمک را هم به مخلوط کن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. هر ۳۰ ثانیه یک بار به دستگاه مخلوط کن استراحت می دهیم. 

مرحله چهارم

حالا اگر مواد خیلی سفت بود و روان نبود کم کم شیر را اضافه می کنیم. اگر می خواهید نوتلا کمی شیرین تر شود می توانید مقدار بیشتری عسل اضافه کنید. توجه داشته باشید که غلظت نوتلا بعد از رفتن در یخچال خیلی بیشتر می شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه به غلظت مورد پسند خود رسیدیم ( نوتلا باید در این مرحله سفت نباشد و روان باشد ) آنرا داخل یک ظرف شیشه ای می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود و خودش را بگیرید سپس سرو می کنیم.
 
نکات طرز تهیه نوتلا 

نوتلا بدون شیر خشک

شاید خیلی افراد شیرخشک در دسترس نداشته باشد و بخواهند نوتلا را بدون شیر خشک تهیه کنند. شیر خشک فقط برای این استفاده می شود که رنگ نوتلا خیلی تیره نباشد و رنگ آنرا به فندقی تبدیل کند. اگر شیر خشک استفاده نکنید هیچ مشکلی پیش نخواهد امد.

روغن مناسب نوتلا

برای تهیه نوتلا به طور معمول از روغن مایع معمولی استفاده می شود، که همان روغن تخمه آفتابگردان است. البته از روغن های دیگر مثل روغن کنجد یا روغن نارگیل هم می توانیم استفاده کنیم. توجه داشته باشید که به هیچ وجه از روغن زیتون برای تهیه نوتلا استفاده نکنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار