gardeshban.ir

یکی از غذاهای خوشمزه ترکیه ای که بسیار با ذائقه ما ایرانی ها سازگار بوده و طرز تهیه راحتی داشته و بسیار خوشمزه است و برای وعده غذایی ناهار بسیار مناسب است، کوفته حسن پاشا ترکی است.
کد خبر: ۴۴۱۸۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از غذاهای خوشمزه ترکیه ای که بسیار با ذائقه ما ایرانی ها سازگار بوده و طرز تهیه راحتی داشته و بسیار خوشمزه است و برای وعده غذایی ناهار بسیار مناسب است، کوفته حسن پاشا ترکی است که با گوشت چرخ کرده درست شده و داخل آن را پوره سیب زمینی می ‌ریزند و در فر می ‌پزند. 
 
مواد لازم کوفته حسن پاشا

گوشت چرخ کرده نیم چرب۵۰۰ گرم
پیاز متوسط رنده شده۱ عدد
نمک۱ قاشق چای خوری
زیره۱ قاشق چای خوری
پول بیبر یا فلفل پرک۱ قاشق چای خوری
پودر نان۱ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
جعفری۱ مشت

مواد لازم برای پوره سیب زمینی

سیب زمینی متوسط۴ عدد
شیر۱ استکان
کره ۱ قاشق غذا خوری
نمک نصف قاشق چای خوری
مواد میانی
نخود فرنگی۱ لیوان
هویج متوسط (نگینی خرد شده)۲ عدد

مواد لازم برای سس گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
آب گرم۱ لیوان
پنیر پیتزا رنده شده برای رویه۱ لیوان

طرز تهیه کوفته حسن پاشا 

مرحله اول

برای تهیه کوفته خوشمزه حسن پاشا در ابتدای کار، کوفته حسن پاشا را تهیه می کنیم. برای این کار، گوشت چرخ کرده را درون ظرفی می ‌ریزیم. پیاز رنده شده، آرد سوخاری، تخم مرغ، نمک، زیره و پول بیبر را به آن اضافه کرده و خوب با دست ورز می ‌دهیم.

مرحله دوم

سپس جعفری را به آن اضافه کرده مجدد ورز می ‌دهیم. روی آن با سلفون می ‌کشیم و ۲۰ دقیقه استراحت می ‌دهیم. بعد پوره سیب زمینی را آماده می ‌کنیم. برای این کار، سیب زمینی های متوسط را شسته و با پوست آب پز می‌ کنیم.

مرحله سوم

سپس آنها را پوست گرفته و با گوشکوب خوب له می ‌کنیم. شیر، کره و نمک را به آن اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط می ‌کنیم. هویج ها را پوست کنده و به صورت نگینی خرد می ‌کنیم. سپس سس گوجه فرنگی را آماده می‌ کنیم.

مرحله چهارم

رب گوجه فرنگی، روغن زیتون و آب ولرم را باهم مخلوط کرده و روی حرارت قرار می ‌دهیم تا بجوشد و مقداری غلیظ شود. بعد از بیست دقیقه که مواد گوشتی استراحت کرد، یک مشت از آن را بر می‌داریم و درون دست گرد می‌ کنیم.
 
مرحله پنجم

سپس با قالب یا با دست به شکل کاسه در می ‌آوریم. کاسه ها را درون سینی فر می ‌چینیم. کف آن را یک لایه نخودفرنگی و سپس یک لایه هویج می ‌چینیم. سپس سیب زمینی پوره شده را درون قیف ریخته و روی مواد می ‌ریزیم.

مرحله ششم

حالا در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد فر، به مدت ۲۵ دقیقه می‌ پزیم. سپس از فر در آورده روی آن پنیر پیتزا و سس گوجه می ‌ریزیم و مجدد ده دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می ‌دهیم تا پنیر آب شود و روی آن طلایی شود.

مرحله هفتم

برای تهیه سس نیز همه مواد را با هم درون یک کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. می ‌توان کوفته های حسن پاشا را بدون افزودن مخلوط هویج- نخود آماده کرد و به جای آن وسط کوفته ها را با پوره سیب زمینی که در قیف ریخته‌ شده پر کرد،یا به شکل دلخواه فرم داد.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار