gardeshban.ir

پنیر یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین صبحانه‌های ما ایرانیان است. پنیر به دلیل طبع سرد بهتر است با مواد غذایی با طبع گرم مانند گردو، خرما و … مصرف شود.
کد خبر: ۴۴۲۲۴
تاریخ انتشار : جمعه ۰۵ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و طب سنتی ایرانی با اشاره به این که پنیر یک ماده پروتئینی با طبع سرد است و نباید آن را با گوجه، خیار و هندوانه که تب سرد دارند خورد اظهار کرد: بسیاری از افراد بر اساس عادت همیشگی در صبحانه و میان وعده‌ها ترکیب پنیر با گوجه و خیار یا هندوانه می‌خورند. این امر باعث بروز بسیاری از عارضه‌ها و برخی بیماری‌ها شامل دیابت، ام اس، اختلالات عصبی، گوارشی و … می‌شود.

مصرف همزمان ترکیب پنیر با خیار، گوجه، هندوانه و یا سردی‌های دیگر باعث بروز عارضه‌ها و بیماری‌ها می‌شود، این امر عمر را کوتاه می‌کند. بهتر است افرادی که تمایل به مصرف همزمان پنیر، خیار، گوجه و یا هندوانه را دارند به مقدار نصف به نصف از گردو استفاده کنند؛ یعنی برابر ۵۰ گرم پنیر، گوجه و خیار یا هندوانه از ۵۰ گرم گردو استفاده کنند.

پنیر دارای مولکول‌های پروتئینی پیچیده است و برای تجزیه شدن نیاز به مقدار زیادی انرژی دارد. به همین دلیل هنگام تجزیه انرژی زیادی را از بدن دریافت می‌کند. مصرف همزمان پنیر با گوجه و خیار یا هندوانه که از مواد سرد هستند. باعث تشدید این فرآیند می‌شود.

دو توصیه مهم دیگر در خصوص پنیر:

پنیر را نباید با بادام مصرف کرد؛ زیرا موجب فساد در معده شده و گوارش را با مشکل رو به رو می‌کند و به عنوان عامل مهمی در تشکیل سنگ کلیه و مثانه محسوب می‌شود.

مصرف پنیر با ماست چکیده و پنیر با بادام باعث لکه و پیسی در پوست صورت می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار