gardeshban.ir

کیوتو، یکی از شهرهای بزرگ و توریستی ژاپن، سوغاتی‌های متنوع و جذابی دارد. در این شهر، هیچ محدودیتی از نظر تنوع و قیمت سوغاتی‌ها و صنایع دستی وجود ندارد.
کد خبر: ۴۴۲۴۶
تاریخ انتشار : جمعه ۰۵ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 05
گردشبان (gardeshban.ir) :

کیوتو، یک شهر ایده‌آل برای خرید سوغات، هفتمین شهر بزرگ ژاپن است و جمعیتی در حدود ۱/۴ میلیون نفر دارد. این شهر به دلایل زیادی، جزو یکی از الویت‌های گردشگران در سفر به ژاپن است.

تاریخ، فرهنگ، معماری و زیبایی خیره‌کننده‌ی این شهر باعث می‌شود که همه‌ی مسافران ژاپن، حتما چند روزی را برای گشت وگذار در این شهر در نظر بگیرند.

اگر به کیوتو سفر می‌کنید، حتما دوست دارید که چیزی از این شهر به یادگار ببرید، یا برای خودتان یا برای عزیزانی که می‌خواهید خاطرات سفرتان را با آنها شریک شوید. خوشبختانه، کیوتو از نظر سوغات و صنایع دستی، هیچ محدودیتی ندارد و بسیار متنوع است. برای همه‌ی سلیقه‌ها و با هر بودجه‌ای، یک سوغاتی مناسب پیدا می‌شود. همچنین، موقعیت‌ها و مراکز خرید زیادی برای خرید سوغات وجود دارد.

در ادامه، مهم‌ترین سوغاتی‌های بومی این شهر را معرفی می‌کنیم. سوغاتی‌هایی که خاص این منطقه است و جای دیگر دنیا آن را به راحتی نمی‌توانید پیدا کنید.

پلاکEma

سوغات کیوتو

دروازه‌ی tori ورودی معابد شینتو را نشان می‌دهد. وقتی در سفر به کیوتو از معبد فوشیمی ایناری و دروازه‌ی زیبا و نمادین آن عبور می‌کنید متوجه پلاک‌های خاصی می‌شوید که ema نام دارند. بازدیدکنندگان، آرزوهای خود را روی این پلاک‌ها می‌نویسند. معمولا آنها را به معابد و آرامگاه‌ها آویزان می‌کنند تا خدایان آن را بردارند. در معبد فوشیمی کیوتو فرصتی به گردشگران داده شده است تا این پلاک‌ها را که به شکل دروازه‌ی tori طراحی شده به عنوان سوغات بخرند و به خانه ببرند. این سوغاتی، بسیار خاص، سنتی و جذاب است و تک تک لحظات سفر به کیوتو را به خاطرتان می‌آورد.

محصولات تهیه شده از بامبو

سوغات کیوتو

جنگل‌های بامبو یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های کیوتو برای گردشگران است. این جنگل‌های زیبا، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند و توریست‌ها حتما در سفر به کیوتو برای تماشای آنها وقت می‌گذارند. این جنگل‌ها یکی از زیباترین جنگل‌های روی زمین هستند که فرصت دیدن آنها را نباید از دست بدهید. اگر می‌خواهید خاطرات گشت و گذار در این جنگل‌ها را هرگز فراموش نکنید، محصولات چوبی تهیه شده از بامبو را بخرید. فروشگاه‌های زیادی در سراسر شهر، محصولات و صنایع دستی ساخته شده از بامبو را می‌فروشند. بعضی از این صنایع دستی، بسیار ظریف و هنرمندانه طراحی می‌شوند. کاسه‌های چوبی، چاپ‌استیک و بادبزن، از محبوب‌ترین محصولات بامبو در فروشگاه‌های سوغات است که اتفاقا قیمت‌های مناسبی هم دارند.

کاغذهای سنتی واشی

سوغات کیوتو

واشی اسم نوعی از کاغذهای تزیینی و سنتی ژاپنی است که آنها را از پوست درختان تهیه می‌کنند. هنوز هم محصولات زیادی در ژاپن با استفاده از کاغذ واشی تهیه می‌شود از جمله کارت پستال و وسایل تزیینی مختلف. این محصولات تهیه شده از واشی، سوغاتی خوبی از سفر به کیوتو است. در بازارها و فروشگاه‌های مختلف سوغات می‌توانید این محصولات را پیدا کنید که تنوع زیادی دارند و برای همه‌ی سلیقه‌ها و بودجه‌ها، امکان خریداری آنها وجود دارد.

چای سبز و پودر ماچا

سوغات کیوتو

ژاپن و به خصوص توکیو، به چای سبز و پودر ماچا مشهور است. همه‌ی محصولاتی که از چای سبز تهیه می‌شوند، در فروشگاه‌های سوغات کیوتو به راحتی پیدا می‌شوند. پودر ماچا و محصولات مرتبط با آن را به راحتی می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف بخرید. از شکلات ماچا گرفته تا شیرینی‌های تهیه شده با آن در مغازه‌ها عرضه می‌شود. چای سبز مرغوب و باکیفیت در دپارتمان‌استورهای بزرگ پیدا می‌شود. این محصولات در کشورهای دیگر و در سراسر دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و شاید همه‌جای دنیا بتوانید آنها را پیدا کنید ولی مرغوب‌ترین و ارزان‌ترین نوع آن را فقط در ژاپن می‌توانید بخرید.

ماچا، یک نوع چای سبز پودری است که از قرن‌ها پیش در کشورهای آسیایی برای درمان برخی بیماری‌ها، حفاظت از بدن و نیروبخشی استفاده می‌شود. چای ماچا از جمله نوشیدنی‌های پرطرفدار در آسیا است. ماچا نوعی پودر به‌دست آمده از چای سبز است که علاوه بر خواص چربی‌سوزی، بو و رنگ بسیار خوبی دارد.

ناما یاتسوهاشی

سوغات کیوتو

نامایاتسوهاشی نوعی شیرینی لذیذ مخصوص کیوتو است که در پوششی تهیه شده از کیک برنج، پوشانده می‌شود و آن را معمولا به شکل مثلث تهیه می‌کنند. این خوراکی خاص کیوتو، عطر و طعم بسیار فوق‌العاده‌ای دارد و معمولا مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. این شیرینی را با طعم‌های مختلفی تهیه می‌کنند و تنوع زیادی دارد. بعضی از فروشگاه‌های عرضه‌ی این شیرینی، بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارند.

لباس‌های سنتی ژاپنی، کیمونو و یوکاتا

سوغات کیوتو

کیمونو و یوکاتا یا کیمونوی تابستانی از سوغاتی‌های خاص ژاپن است. در کیوتو می‌توانید مرغوب‌ترین، متنوع‌ترین و زیباترین کیمونوها را بخرید. کیمونو معمولا گران است ولی یوکاتا، قیمت‌های به‌مراتب مناسب‌تری دارد. تنوع رنگ و طرح این لباس‌های زیبا، حتما مورد توجهتان قرار می‌گیرد. اگر به لباس‌های سنتی علاقه دارید، حتما یک کیمونو بخرید.

آب‌نبات‌های میمونی

سوغات کیوتو

پارک میمون ایواتایاما یکی از جاذبه‌های مهم کیوتو است که دوستداران طبیعت و حیات وحش و به خصوص بچه‌ها، از دیدن آن لذت می‌برند. در این پارک موضوعی، ۱۷۰ میمون ماکاک زندگی می‌کنند و گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند به آنها غذا بدهند. در فروشگاه سوغات این پارک، آب‌نبات‌ها و شکلات‌هایی به شکل میمون به فروش می‌رسد که به یکی از سوغاتی‌های محبوب کیوتو تبدیل شده است.

ترشی سبزیجات (Tsukemono)

سوغات کیوتو

ترشی و شور سبزیجات که در ژاپن به آن tsukemono می‌گویند به سبک خاصی تهیه می‌شود و یکی از خوراکی‌هایی است که در سفر به کیوتو حتما باید امتحان کنید. بهترین جا برای خرید این سوغات، بازارچه‌های شهر است به خصوص بازار نیشیکی که ۴۰۰ سال قدمت دارد. تعدادی از فروشنده‌ها در این بازار، ترشی و شور سبزیجات خانگی را با قیمت‌های بسیار مناسبی می‌فروشند. عطر و رنگ سبزیجات مختلف در سطل‌های چوبی، یکی از جذابیت‌های خرید در کیوتو است.

چاقوهای ژاپنی

سوغات کیوتو

بسیاری از سرآشپزان مشهور، دنبال خرید چاقوهای ژاپنی هستند. این چاقوها، کیفیتی مثال‌زدنی دارند و البته قیمت آنها نیز بالا است. بعضی از مغازه‌های کیوتو، فقط به ساخت و فروش این چاقوها ختصاص دارند.

عروسک‌های ژاپنی

سوغات کیوتو

عروسک‌های کوکشی یا عروسک‌های ژاپنی، یکی از سوغاتی‌های جذاب این شهر برای بچه‌ها و بزرگترها است. این عروسک‌ها به خاطر لباس‌های سنتی و زیبایی که دارند این روزها به عنوان یک وسیله‌ی تزیینی، مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. این عروسک‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های متنوعی دارند و تقریبا در همه‌ی فروشگاه‌های سوغات سراسر شهر پیدا می‌شوند.

فوروشیکی

سوغات کیوتو

فوروشیکی نوعی پوشش پارچه‌ای ژاپنی است که از آن برای پوشاندن لباس‌ها، جعبه‌ها، هدایا و... استفاده می‌کنند. این سوغاتی یکی از زیباترین و کاربردی‌ترین سوغاتی‌هایی است که می‌توانید از کیوتو بخرید. چندین بار قابل استفاده است و کاربردهای مختلفی دارد و سبک‌وزن است. در همه‌ی فروشگاه‌های سوغات پیدا می‌شود و طرح‌ها و رنگ‌های جذاب و زیبایی دارد.

شیچیمی، ادویه مخلوط

سوغات کیوتو

این ادویه نوعی ادویه‌ی مخلوط متشکل از ۷ ادویه‌ی مختلف است که در ژاپن بسیار رواج دارد و از آن برای طعم دادن به انواع غذاها مثل سوپ، نودل و برنج استفاده می‌کنند. این ادویه معمولا شامل چیلی قرمز، فلفل ژاپنی، پوست پرتغال بوداده، دانه‌های کنجد سیاه، دانه‌ی گیاه hemp ، زنجبیل و جلبک دریایی است. طعمی که شما را همواره به یاد ژاپن و خاطرات سفر به این سرزمین دیدنی می‌اندازد. برای اینکه ادویه مرغوب‌‌تر با قیمت کمتری پیدا کنید، به بازار نیشیکی سر بزنید.

شانه چوبی

سوغات کیوتو

شانه‌ی چوبی یکی از سوغاتی‌های تیپیکال ژاپنی است. قبلا، یکی از تزیینات مو برای گیشاها بوده و Tsugegushi نام داشته است. قیمت چانه‌های چوبی دست‌ساز بسیار بالا است ولی با توجه به خواصی که برای حفظ سلامت مو دارد و دوام زیادی که خواهد داشت، بدون شک ارزش هزینه کردن دارد.

چاپ‌نقش چوبی

این تکنیک از زمان‌های بسیار دور برای چاپ در ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرد. منشا این هنر را چین باستان می‌دانند که در آنجا به عنوان یک روش چاپ بر روی پارچه و کاغذ کاربرد بسیاری داشته است. ابزارها و بلاک‌های چوبی این روش چاپ را می‌توانید در مرکز صنایع دستی کیوتو پیدا کنید و به عنوان سوغات، بخرید و به خانه ببرید.

آیوگاشی

آیوگاشی نوعی دسر سنتی به شکل ماهی است که پوسته‌ای نازک و شبیه کرپ دارد و فیلینگ آن شامل آرد برنج، لوبیای شیرین و پودر ماچا است. آیوگاشی در کیوتو به خصوص در فصل‌های گرم سال، طرفداران زیادی دارد. این دسر لذیذ را فروشنده‌های خیابانی عرضه می‌کنند و در سراسر شهر می‌توانید آن را پیدا کنید.

کانزاشی

کانزاشی تزیینات سنتی مو است که معمولا آن را همراه با کیمونو استفاده می‌کنند. معمولا آن را از جنس‌های مختلفی مثل چوب با پوشش لاکی، مرجان و کریستال تهیه می‌کنند. آنها معمولا به زیبایی تزیین می‌شوند و برای صاحبان‌شان بسیار ارزشمند هستند. استفاده از آن برای اولین بار، شاید گیج‌کننده به نظر برسد ولی دستورهایی برای استفاده از آن وجود دارد.

اوماموری

اوماموری، نوعی تعویذ ژاپنی است که آن را در همه‌ی مراکز زیارتی و معبدها می‌فروشند. معتقدند که داشتن آنها، برای فرد خوش‌شانسی می‌آورد. معمولا آن را در کیف شخص خود نگه می‌دارند یا به دیوار خانه آویزان می‌کنند. هر معبد و زیارتگاهی، اوماموری خاص خود را دارد که طرح و رنگ و معنای هر کدام از آنها متفاوت است.

روغن کاملیا

سوغات کیوتو

روغن کاملیا، عصاره‌ای است که از دانه‌ی گل کاملیا به دست می‌آید و آن را در تولید محصولات زیبایی استفاده می‌کنند. خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و برای بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده از آن استفاده می‌شود. کیوتو یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان محصولات تهیه شده از این روغن است. این سوغاتی خاص، خواص زیادی دارد و می‌تواند سوغاتی خوبی از سفر به کیوتو باشد. غیر از خود روغن کاملیا محصولات تهیه شده از آن مثل انواع لوسیون و کرم و... را می‌توانید از کیوتو بخرید.

چترهای کاغذروغنی

سوغات کیوتو

چترهای زیبای ژاپنی به نام Bangasa نوعی چترهای خاص هستند که با کاغذ واشی و چوب بامبو تهیه می‌شوند. این چترهای خاص ونمادین، کیفیت خوبی دارند و محکم و بادوام هستند. علاوه بر کیفیت و دوام، زیبایی خیره‌کننده‌ی آنها، مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. البته چترهایی با طرح‌های سنتی ژاپنی عرضه می‌شوند که قیمت‌های بالایی دارند و بیشتر جنبه‌ی تزیینی دارند. مدل‌های کاربردی و ساده‌تر، قیمت‌های مناسب‌تری دارند.

شیرینی‌های سنتی واگاشی

سوغات کیوتو

این شیرینی‌ها با طرح‌های جذاب و منحصربه فردی تهیه می‌شوند و مثل یک قطعه جواهر می‌درخشند. انواع آن که شبیه به آب‌نبات است طرفداران بیشتری دارند و آن قدر زیبا طراحی می‌شوند که هیچ کس دوست ندارد آن را بخورد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار