gardeshban.ir

تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که به‌وضوح نشان می‌دهد در مرمت گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان، از هیلتی استفاده‌شده و ناظر مرمت گنبد مسجد جامع عباسی دراین‌باره توضیحاتی را بیان می‌کند.
کد خبر: ۴۴۲۷۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
منصور عسکری خوراسگانی، می‌گوید: در بحث مرمت گنبد از هیلتی استفاده نمی‌شود، مگر برای زمانی که بحث لایه‌برداری از گچ ضخیم زیر کار مطرح باشد و در این مورد نیز، مرمتگر اجازه دارد به‌صورت محدود از هیلتی سبک دریلی استفاده کند.

او ادامه می‌دهد: هیلتی دریلی ارتعاش چندانی ندارد و ازاین‌جهت جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

ناظر مرمت گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان خاطرنشان می‌کند: برداشت نخاله‌های زیر گنبد با قلم و تیشه نیز به آجرها آسیب خواهد زد، به همین دلیل در برخی قسمت‌ها از هیلتی استفاده می‌شود اما در کل، لایه بندها را به‌صورت دستی جدا می‌کنند.

عسکری خوراسگانی در واکنش به نقدهایی که درباره مرمت گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان مطرح می‌شود، توضیح می‌دهد: اگر همه‌چیز طبق روال پیش برود مرمت گنبد مسجد جامع عباسی امسال تمام می‌شود و داربست‌های آن بالاخره برچیده خواهد شد. آن زمان می‌توان درباره مرمت این گنبد مفصل صحبت کرد و صد البته باید بستری که کار در آن تعریف‌شده را نیز در نظر گرفت.

او می‌افزاید: خیلی از نقدها به‌صورت تئوری مطرح می‌شود درحالی‌که در حوزه عمل باید آن نظر را مورد بررسی قرار داد.

ناظر مرمت گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان تصریح می‌کند: کاشی‌های گنبد مسجد جامع عباسی مربوط به ۱۰ تا ۱۵ سال قبل است و به دلیل پریدگی لعاب‌ها لازم بود که دوباره برچیده و از نوساخته شود. درواقع این بهترین تصمیمی بوده که در آن زمان می‌توانستند بگیرند و باید توجه داشته باشیم که هیچ کاری بدون عیب و ایراد نیست.

هیلتی با گنبد مسجد جامع عباسی چه می‌کند؟
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار