gardeshban.ir

پایتخت دانمارک جذابیت‌های بی‌شماری دارد اما برای آن‌ که بتوانید این شهر را از زوایای دیگری هم تجربه کنید، باید در خیابان‌هایش گردش کنید.
کد خبر: ۴۴۲۷۹
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

کپنهاگ  محله‌های جذاب زیادی دارد که هر کدام به نوعی منحصر به فرد هستند. تعدادی از شاهراه‌های اصلی، این محله‌ها را به هم متصل می‌کنند و پر از کافه، رستوران، مغازه‌ و کوچه‌های دیدنی هستند. برای‌ آن‌که بیشترین استفاده را از سفرتان به این شهر بکنید، راهنمایی آماده کردیم تا شما را با خیابان‌های معروف گپنهاگ آشنا کنیم.

جئاسبورگه

خیابان «جئاسبورگه» (Jægersborggade) در محله «نوربرو» (Nørrebro) واقع شده و یکی از هیپی‌ترین و سرزنده‌ترین خیابان‌های کپنهاگ به شمار می‌رود. امروزه این خیابان مسکونی کوچک بیش از ۴۰ گالری هنری، مغازه فروش محصولات ارگانیک، لباس‌های قدیمی، سرامیک، زیورآلات طراحان و همچنین کافی‌شاپ و رستوران دارد. در این خیابان یک رستوران ستاره‌دار میشلن، کافه‌ای بی‌نظیر و باریستاهایی با شهرت جهانی انتظارتان را می‌کشند. اگر دوست دارید حال و هوای جوان‌پسند و پر انرژی شهر را تجربه کنید باید حتماً به اینجا هم سری بزنید.

خیابان های کپنهاگ

ایستگه

«ایستگه» (Istedgade) شاهراه اصلی «وستربرو» (Vesterbro) و یکی از جوان‌ترین خیابان‌های کپنهاگ است. این خیابان در گذشته خیلی خوشنام نبود اما امروز وضع تغییر کرده و رستوران‌های سوشی شیک، هاستل‌های جذاب و کافی‌شاپ‌های زیبایی جای گذشته را پر کرده‌اند. قدم زدن در امتداد این خیابان می‌تواند اوقاتی خوش همراه با یک تجربه شکم‌گردی به یادماندنی را برایتان رقم بزند.

خیابان های کپنهاگ

المگه

«المگه» (Elmegade) یکی از خیابان‌های محبوب مردم محلی‌ است و دلایل خوبی پشت این انتخاب وجود دارد. «کافه لاندرومات» (Laundromat Café) صبحانه‌هایی لذیذ را به شما پیشنهاد می‌کند که همزمان شستن لباس‌هایتان در ماشین لباس شویی‌های کافه می‌توانید نوش جان کنید. یک اوتلت شاپ از طراحی‌های «آکنه» (Acne) هم وجود دارد که کالکشن‌های قدیمی‌تر را با قیمتی ارزان به فروش می‌رساند. اگر دنبال بستنی‌های گیاهی و ارگانیک بودید هم لازم نیست نگران باشید. این خیابان رستوران‌های جذاب بی‌شماری نیز دارد پس اگر دوست داشتید برای گردش شبانه به این حوالی بیایید خیالتان از بابت شام و نوشیدنی راحت باشد

.
خیابان های کپنهاگ

بلوگاسگه

یکی دیگر از خیابان‌های جذاب محله نوربرو، «بلوگاسگه» (Blågårdsgade) است. گالری‌های هنری، استودیوهای یوگا، کافه‌ها و رستوران‌ها اتمسفری دوست داشتنی و رنگارنگ در اینجا شکل داده‌اند. وقتی آفتاب می‌درخشد، میزهای چوبی را در فضای پیاده‌رو می‌گذارند و کوچه‌های پیاده‌رو پر از مردم بومی می‌شوند. در انتهای خیابان میدانی وجود دارد که رویدادهای مختلفی در آن برگزار می‌شود. اگر در ماه ژوئن شهر را می‌گردید، عید «سنت جان» را از دست ندهید. مردم محلی به دور آتشی بزرگ گرد هم جمع می‌شوند تا میانه تابستان را جشن بگیرند.

خیابان های کپنهاگ

استورگه

«استورگه» (Strøget) نیاز به تعریف‌های ما برای جذب گردشگران ندارد زیرا طول این خیابان با جاذبه‌های گوناگونش کاملاً ارزش وقت شما را دارد. اینجا خیابان خرید اصلی شهر و طولانی‌ترین در  اروپا  به شمار می‌رود. هر چند فروشگاه‌هایش تنها دلیل خاص بودن آن نیستند. قطعاً اگر بخواهید سوغاتی بخرید هیچ جایی به اندازه اینجا ایده‌آل نخواهد بود اما چیزهای بیشتری هم وجود دارند. نوازندگان خیابانی فضا را با صدای سازهایشان پر می‌کنند و عطر خوشی که از دکه‌های فروش غذای خیابانی به مشام می‌رسد بسیار دلپذیر خواهد بود. اتمسفر کلی این خیابان بسیار ریلکس و جذاب است.

خیابان های کپنهاگ

استودی استره

«استودی استره» (Studiestræde) به موازات خیابان استورگه امتداد یافته و یکی دیگر از خیابان‌های شلوغ شهر با مغازه‌ها و رستوران‌های گوناگون است. این خیابان سرزنده و شلوغ بخشی از محله قدیمی لاتین بوده و ساختمان‌های زیبایی هم دارد. اتمسفر اینجا جوان بوده و برای پیاده‌روی، قهوه صبحگاهی یا گردش‌های شبانه ایده‌آل است. همچنین برای خرید هم می‌توانید روی آن حساب کنید. می‌توانید در یکی از مغازه‌های شیکش به دنبال چیزهایی که نیاز دارید بگردید

.
خیابان های کپنهاگ

پیلستره

«پیلستره» (Pilestræde) پر از مغازه‌های مد، کافه‌های راحت و دلچسب و رستوران‌های جذاب است. می‌توانید هر چیزی از دیزاین اسکاندیناویایی را که دنبالش هستید از «هی» (Hay) بخرید. اگر هم دنبال کتانی‌های خیابانی جذاب بودید به سراغ «نیکد» (Naked) بروید. پیلستره با خیابان استورگه تقاطع دارد

.
خیابان های کپنهاگ

لارس بیونستره

«لارس بیونستره» (Larsbjørnsstræde) در محله لاتین واقع شده که برخی از خیابان‌های پر جنب و جوش شهر را در بر می‌گیرد. این خیابان فروشگاه‌های جذاب بی‌شمار، رستوران‌های شگفت‌انگیز و کافه‌هایی دلچسب دارد. می‌توانید در برخی از رستوران‌ها غذاهای بین‌المللی سفارش داده یا از یک نوشیدنی جذاب لذت ببرید.

خیابان های کپنهاگ

بلوار سوندر

«بلوار سوندر» (Sønder Boulevard) در سال ۲۰۰۷ مورد بازسازی جدی قرار گرفت و به یک کمربندی طولانی و سبز با جذابیت‌هایی بی‌شمار برای تمام سنین تبدیل شد. هدف از این بازسازی خلق فضای سبز جدید و جذابی در شهر بود. این پروژه موفق شد و امروزه به یکی از محبوب‌ترین نقاط تفریحی مردم تبدیل شده است. می‌توانید از امکانات خرید آن بهره‌مند شده یا در کافه‌هایش استراحت کنید. زمین‌های بازی و چمن مصنوعی برای بازی‌های توپی ایده آل بوده و زمینی آسفالتی برای دوچرخه سواری هم وجود دارد. اگر با کودکان خود سفر می‌کنید، گردش در این خیابان را نباید به هیچ عنوان فراموش کنید

.
خیابان های کپنهاگ


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار