gardeshban.ir

مربای شلیل یکی از انواع مرباهای خوشمزه ایرانی است که مانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود.
کد خبر: ۴۴۳۷۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
مربای شلیل یکی از انواع مرباهای خوشمزه ایرانی است که مانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود. 



این مربای خوشرنگ از مرباهای خاص و بسیار خوشمزه ایرانی محسوب می شود که می توانید آنرا در فصل بهار یا تابستان تهیه کنید. 

مواد لازم مربای شلیل

شلیل ۱ کیلوگرم

شکر ۷۰۰ گرم

آب لیمو ترش ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای شلیل 

مرحله اول

برای تهیه مربای شلیل خوشمزه و مجلسی حتما از شلیل های سفت با پوست قرمز استفاده کنید تا در پایان کار مربای با کیفیت تر و خوشمزه تری داشته باشید. ابتدا هسته های شلیل ها را خارج می کنیم و با پوست به صورت حبه ای خرد می کنیم.

مرحله دوم

حتما شلیل ها را به صورت حبه ای خرد کنید تا پس از پخت له نشوند، چون اگر نازک خرد شوند، پس از پخت له می شوند. پس از اینکه شلیل ها را خرد کردیم آنها را وزن می کنیم و برای هر یک کیلوگرم شلیل خرد شده، هفتصد گرم شکر اضافه می کنیم.

 مرحله سوم

پس از اینکه شلیل ها را خرد کردیم، آنها را داخل یک قابلمه می ریزیم و شکر را روی شلیل ها می پاشیم و اجازه می دهیم یک شب به همین صورت در یخچال بماند تا شلیل ها آب بیندازند. پس از گذشت ۱۲ تا ۲۴ ساعت شلیل ها را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

اگر دوست دارید مربا دارای شهد بیشتری باشد یک لیوان آب اضافه می کنیم و اگر دوست دارید مربا شهد کمتری داشته باشد نیاز نیست آب اضافه کنید چون شلیل ها به حد کافی آب انداخته اند. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکرها آب شوند.

 مرحله پنجم

پس از اینکه شکرها آب شدند حرارت را کمی بیشتر می کنیم تا مربا بجوشد. در حین پخت روی مربا کف جمع می شود که حتما باید کف های روی مربا دور ریخته شوند. حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه برای قوام آمدن مربا زمان نیاز است.

مرحله ششم

پنج دقیقه آخر پخت مربا، آب لیمو ترش را اضافه می کنیم تا از شکرک زدن مربا جلوگیری کند. سپس حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم مربا در دمای محیط خنک شود. در پایان مربا را داخل ظرف شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار