gardeshban.ir

آبشار کلیره در فاصله 45 کیلومتری شهر بابل در استان مازندران واقع شده است. این آبشار در دل جنگل های سر سبز روستای بتلیم قرار دارد.
کد خبر: ۴۴۴۸۹
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
خطه شمال کشور ما به عنوان یکی از زیباترین و سرسبز ترین مناطق می باشد که همه ساله و در همه فصول سال عده ی زیادی از جمعیت سراسر کشور را به خود جذب می کند. یکی از این جاذبه ها آبشار زیبایی به نام آبشار کلیره در یکی از روستاهای باصفای استان مازندران به نام روستای بتلیم می باشد.

آبشار کلیره ؛ شکوهی در دل سبز جنگل های مازندران/عکس

آبشار کلیره کجاست؟
 
برای رسیدن به آبشار کلیره باید از جنگل های اطراف عبور کنید

آبشار کلیره در فاصله 45 کیلومتری شهر بابل در استان مازندران واقع شده است. این آبشار در دل جنگل های سر سبز روستای بتلیم قرار دارد. روستای بتلیم در سجارود قرار گرفته است و به دلیل داشتن مسیر جنگلی بسیاری از گردشگران علاقمند به پیاده روی در طبیعت و جنگل را مجذوب خود کرده است.

اگر به طبیعت گردی علاقمند می باشید سفر به این منطقه و دیدن از این آبشار زیبا را توصیه می کنیم. زیرا برای رسیدن به این آبشار ناگزیر هستید تا مسیری در حدود یک ساعت را از میان جنگلی زیبا و بکر با درختانی بلند و سر سبز را طی کنید تا به این آبشار زیبا برسید.

در مسیری که برای رسیدن به آبشار کلیره طی خواهید کرد درختان متنوع بلندی مانند توسکا، راش، سرخدار، گردو، انجیلی، ممرز و ... توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. شما می توانید با به همراه داشتن دوربین عکاسی بهترین لحظات را در این جنگل زیبا برای خود ثبت کنید و در عین حال از طبیعت زیبا لذت ببرید.

پس از طی کردن این مسیر باصفای جنگلی وقتی که به آبشار می رسید با دیدن ابهت و زیبایی این آبشار و شنیدن صدای دلنشین آن تمام خستگی راه را از تن شما بیرون خواهد کرد.

این آبشار در منطقه ای سرسبز با درختان بلند و عطر گل ها و جاده ای زیبا واقع شده است که مردم مهمان نواز و مهربان این منطقه به زیبایی بیشتر آن می افزایند.

جذابیت های آبشار کلیره و روستای بتلیم

آبشار کلیره یکی از جاذبه های روستای زیبای بتلیم است. اما زیبایی های این روستا فقط به این آبشار ختم نمی شود. روستای بتلیم دارای جذابیت های بی شماری است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در مسیری که به آبشار کلیره منتهی می شود شاهد کلبه های چوبی شگفت انگیزی خواهید بود که خالی از سکنه می باشند اما در فصل بهار و زمانی که زیبایی های این منطقه به اوج خود می رسد شما می توانید در این کلبه ها اقامت داشته باشید.

یکی دیگر از جذابیت های این روستا صحنه های فعالیت های دامداری و کشاورزی اهالی این منطقه به صورت سنتی می باشد. دیدن این صحنه ها به قدری برایتان جذاب خواهد بود که به احتمال زیاد خودتان هم بخواهید در این کار به روستاییان کمک کنید.

زیبایی های این منطقه با مردم مهربان و مهمان نواز آن دو چندان می شود. در مسیر رسیدن به آبشار کلیره شما شاهد اهالی خون گرم این روستا خواهید بود که در منطقه ییلاقی حاجی شیخ موسی برای گذراندن بهار و تابستان به این مکان می روند.

جاذبه های دیدنی نزدیک آبشار کلیره

شاید در سفر خود به این منطقه و دیدن از این آبشار زیبا بخواهید از جاهای دیدنی اطراف آن نیز دیدن کنید. به همین علت چند مکان دیدنی در نزدیکی این منطقه را به شما معرفی می کنیم.

جنگل نارنجلو

جنگل نارنجلو در قسمت بندپی غربی شهرستان بابل قرار دارد. این جنگل جزو منطقه حفاظت شده است و پوشیده از درختان بلند و زیبایی است که قدم زدن در آن بسیار دلپذیر بوده و برایتان جذاب خواهد بود.

پارک جنگلی بابل کنار

پارک جنگلی بابل کنار در فاصله 22 کیلومتری شهر بابل قرار دارد. این پارک جنگلی همه ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران است.

دریاچه کامی کلا

آبشار کلیره ؛ شکوهی در دل سبز جنگل های مازندران/عکس
 
دریاچه ی کامی کلا از مناطق دیدنی در اطراف آبشار کلیره است

این دریاچه در شهرستان بابل قرار دارد. دریاچه کامی کلا در فصل های بهار و تابستان بسیار طبیعت و چشم انداز بسیار زیبایی دارد و توجه گردشگران زیادی را جلب می کند.

سد شیاده


 
سد شیاده در اطراف آبشار کلیره از زیبایی خاصی برخوردار است

این سد در نزدیکی روستای شیاده در بخش بندپی غربی شهرستان بابل قرار دارد. برای علاقمندان به ماهیگیری توصیه می شود از این سد دیدن کنند. این سد دارای مناظر جذابی در اطراف خود می باشد.

آبشار کیمون
 

آبشار دیگری به جز آبشار کلیره که توصیف شد، آبشار کیمون نام دارد. این آبشار در نزدیکی شهرستان بابل قرار دارد و دارای جذابیت خاصی است.


آبگرم ازرو

آبشار کلیره ؛ شکوهی در دل سبز جنگل های مازندران/عکس
 
منطقه ی بابل دارای آبگرم طبیعی به نام ازرو است

آبگرم ازرو در شهرستان بابل دارای ترکیبات گوگرد است و خاصیت درمانی برای بسیاری از بیماری ها را دارد. لذا رفتن به این مکان برای کسانی که از بیماری هایی مانند کمر درد و یا روماتیسم رنج می برند توصیه می شود. این آب گرم همچنین دارای طبیعت بسیار زیبا با چشم اندازی جذاب می باشد.

اقامت در هنگام سفر به آبشار کلیره

برای علاقمندان به کمپ کردن در دل جنگل توصیه می شود قبل از سفر تمام وسایل مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشند.

اما در صورتی که اقامت در هتل و یا ویلا را به کمپ کردن در جنگل ترجیح می دهید، می توانید از ویلا هایی که به این منظور ارائه شده اند استفاده کنید. هزینه این ویلا ها کمی بالاست اما در زمان های غیر تعطیل می توانید ویلایی با قیمت مناسب اجاره کنید.

شما همچنین می توانید یکی  از خانه های روستایی را برای اقامت اجاره کنید.

بهترین زمان سفر به این منطقه فصل بهار و تابستان می باشد. اما این مکان زیبا در تمام فصول سال جلوه ای ویژه دارد و بسته به سلیقه شخصی تان و در هر فصلی که از فصول مورد علاقه شماست می توانید به این مکان سفر کنید. اما سفر به این منطقه در فصل سرد زمستان به علت خطر سرما زدگی و احتمال مقابله با حیوانات وحشی توصیه نمی شود.

برای صرفه جویی در وقت و امنیت بیشتر نیز بهتر است از راهنما های بومی استفاده کنید.

مسیر دسترسی به آبشار کلیره

برای رسیدن به این آبشار ابتدا از جاده فیروزکوه به شهر بابل بروید و بعد از رسیدن به شهر بابل از طریق جاده شهید صالحی به گلوگاه بروید. پس از رسیدن به گلوگاه باید منطقه ییلاقی حاجی شیخ موسی را در انتهای جاده از طریق تابلو های راهنمایی پیدا کنید.

همین مسیر را ادامه دهید و در انتهای این مسیر به روستای بتلیم می رسید. بعد از رسیدن به روستا از یک مسیر مشخصی وارد جنگل شوید و بعد از یک ساعت پیاده روی به آبشار خواهید رسید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار