gardeshban.ir

طاجین(Tagine) نوعی غذای محبوب در کشورهای شمال آفریقا، بویژه مراکش است.
کد خبر: ۴۴۵۲۸
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
طاجین(Tagine) نوعی غذای محبوب در کشورهای شمال آفریقا، بویژه مراکش است.کلمه طاجین که از واژه تابه در زبان فارسی مشتق شده و نام ظرف و غذای مخصوص این ظرف است که درکشور های شمال افریقا بخصوص مراکش (مغرب) و تونس استفاده زیادی دارد. این نوع غذا باید با حرارت کم و به مدت طولانی پخته شود. 



خورش تجین مراکشی که به آن خورش طاجین مراکشی یا تاگینه مراکشی هم می ‌گویند، غذایی خوشمزه است که می‌ توان آن را در خانه، به روش رستورانی و حرفه‌ای طبخ کرد و برای مهمانی ‌ها و دورهمی ‌ها نیز سرو نمود. 

این خورش خوش‌طعم، با گوشت گوسفند یا گوساله یا با گوشت مرغ و همراه سبزیجات مختلف درست می‌ شود. همچنین برای تهیه آن، از ادویه ‌های مخصوص استفاده می ‌شود. 


مواد لازم طاجین مرغ

سینه مرغ مکعبی خرد شده ۱ عدد
فلفل دلمه ای رنگی حدودا نصف لیوان
سیر رنده شده ۱ قاشق پر
پنیر موزارلا به میزان لازم
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
روغن زیتون به میزان لازم 
ادویه جات مورد نیاز
پودر فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
دانه گشنیز کوبیده شده ۱ قاشق چای خوری
پودر پاپریکا نصف قاشق چای خوری
پودر زیره نصف قاشق چای خوری
نمک به میزان لازم
سس بشامل ۱ لیوان

طرز تهیه طاجین مرغ 

مرحله اول

برای تهیه طاجین مرغ خوشمزه در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سیر را هم ریز خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم. فلفل دلمه ای رنگی را هم خرد کرده و به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در یک قابلمه مقداری روغن زیتون می ‌ریزیم و همه را با هم تفت می ‌دهیم تا سبک شود. بعد مرغ را اضافه می‌ کنیم. زمانی که مرغ تغییر رنگ پیدا کرد و تفت خورد، ادویه جات را اضافه می ‌کنیم. قارچ اسلایس شده را هم در این مرحله اضافه می‌ کنیم.
 
مرحله سوم

قارچ ها که آب انداختند، رب گوجه را اضافه می‌ کنیم. و در آخر سس بشامل را می‌ ریزیم تا مواد غلیظ شوند. برای تهیه سس بشامل، یک قابلمه کوچک برداشته و کمی کره می ریزیم و می گذاریم تا ذوب شود.

مرحله چهارم

آرد را اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. شیر را اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود. فلفل سیاه را در این مرحله اضافه کرده و بعد خامه را اضافه می کنیم و از روی حرارت برداشته و هم می زنیم تا با هم مخلوط شود.

مرحله پنجم

سس بشامل آماده است که به غذا اضافه می کنیم. مواد طاجین را در ظرف مخصوص فر می‌ گذاریم و روی ظرف را کاملاً با پنیر موزارلا می ‌پوشانیم. بعد شعله بالای فر (گریل) را روشن می ‌کنیم تا پنیرها طلایی شوند. سپس در کنار نان سرو می کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار