gardeshban.ir

جزیره کلئوپاترا یکی از بهترین مناطق گردشگری در ترکیه و منطقه مارماریس است.
کد خبر: ۴۴۶۱۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
جزیره کلئوپاترا یکی از بهترین مناطق گردشگری در ترکیه و منطقه مارماریس است. این جزیره بخشی از مجمع‌الجزایری است که به مارماریس بسیار نزدیک است. کلئوپاترا یک جزیره ساحلی با شن‌های صاف و ابریشمی است که برخی از قسمت‌های آن از صدف، حلزون و دیگر جانورهای دریایی پوشیده شده و جلوه بسیار زیبایی به این ساحل بخشیده است. این منطقه جزو یکی از خاص‌ترین مناطق ترکیه است زیرا هم ارزش فرهنگی و هم ارزش طبیعی دارد.

تشکیل این جزیره به سال‌ها پیش بازمی‌گردد. در گذشته به این منطقه جزیره Sedir نیز گفته می‌شد. این جزیره در میان دو بخش با نام‌های مارماریس و آکیاکا قرار گرفته است.

آب‌های شفاف و زلال فیروزه‌ای، ساحل ابریشمی و دیدنی این جزیره همه ساله گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشاند که با خرید بلیط هواپیما به ترکیه سفر کرده و از طریق کشتی خود را به کلئوپاترا می‌رسانند. در این مقاله به معرفی جزیره کلئوپاترا در مارماریس ترکیه و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

افسانه کلئوپاترا مارماریس

این جزیره طبیعت باشکوهی دارد و آمفی‌تئاتر باستانی که از گذشته در این جزیره باقی مانده است، توجه تمامی گردشگران را به خود جذب می‌کند. علاوه‌ بر این افسانه مشهوری درباره کلئوپارترا در این جزیره وجود دارد. طبق این افسانه دختر زیبایی به نام کلئوپاترا و نامزدش آنتونی این جزیره را جهت خوش‌گذرانی و تفریح انتخاب کرده بودند به همین دلیل با گذشت سال‌ها به این جزیره کلئوپاترا گفته می‌شود. 

نکته جالب توجه این است که برخی دیگر از قسمت‌های ترکیه به افسانه کلئوپاترا نسبت داده می‌شود. به عنوان مثال استخر کلئوپاترا و حتی معبد آپولو نیز به کلئوپاترا مربوط می‌شود. طبق این افسانه به دلیل ملاقات کلئوپاترا و نامزدش آنتونیوس، شن‌های سفید و زیبای این ساحل به کمک کشتی از مصر به این مکان آورده شد و ساحل و طبیعت این جزیره به مناسبت دیدار عاشقانه کلئوپاترا و معشوقش آماده شد.

در حال حاضر از ساحل این جزیره با حساسیت بسیار بالایی محافظت می‌شود. به گونه‌ای که حتی راه رفتن روی آن و پهن کردن حوله جهت آفتاب گرفتن ممنوع است. با وجود این که هیچگونه شواهدی وجود ندارد که ثابت کند کلئوپاترا در این مکان بوده است، با این حال این شن‌ها برای ساکنان جزیره بسیار پراهمیت است. هیچکس اجازه ندارد هنگامی که از جزیره خارج می‌شود، شن و ماسه‌های جزیره را با خود ببرد.

برای کارشناسان وجود این نوع از شن‌های ساحلی در این منطقه از مدیترانه عجیب است اما شن‌هایی مشابه آن را می توان در Crete یونان مشاهده کرد.

ویژگی‌های ساحل کلئوپاترا

این ساحل از شن‌های سفید و درخشان پوشیده شده است که بخش‌هایی از آن صدف‌ها و دیگر جانوران دریایی خشک شده دیده می‌شوند. با این که اجازه راه رفتن روی شن‌های جزیره را ندارید با این حال در قسمت‌های مشخص شده می‌توانید آفتاب بگیرید و یک حمام آفتاب داغ و لذت بخش را تجربه کنید. تخت‌های چوبی زیادی در قسمت‌های حفاظت شده ساحل وجود دارد که می‌توانید به شکل رایگان از آن‌ها استفاده کنید. 

نشستن روی این تخت‌ها بسیار لذت‌بخش است و تماشای آب‌های زلال و شن‌های پاک ساحل می‌تواند لذت این تفریح را چند برابر کند. این تخت‌ها چوبی و خشک هستند و هیچگونه تشک یا کوسنی ندارند به همین دلیل بهتر است حوله یا بالش به همراه خود داشته باشید. یک مسیر چوبی مخصوص در این ساحل وجود دارد که با دنبال کردن مسیر آن می‌توانید به دریا برسید و از آب تنی در آب‌های بلورین و گرم کلئوپاترا لذت ببرید.

آثار دیدنی جزیره کلئوپاترا

در قرن ششم شرایط زندگی اهالی کلئوپارترا با امروز متفاوت بوده است و مردمان بسیار زیادی در این جزیره سکونت داشته‌اند. در سال ۲۰۱۷ یک گروه با اشتیاق که از ۲۵ عضو تشکیل می‌شد، به این جزیره به قصد کشف دست‌سازه‌ها و آثار تاریخی سفر کردند و آثار تاریخی بسیار زیادی نیز پیدا کردند. آثار دیدنی بسیار زیادی از گذشته در این منطقه سالم باقی‌مانده‌اند که یکی از آن‌ها شهر باستانی کدرای است.

شهر باستانی کدرای

مهم‌ترین آثار باقی‌مانده از گذشته در کلئوپاترا به شهر باستانی کدرای مربوط می‌شود. این شهر در گذشته ساکنین بسیار زیادی داشته است. یک آمفی‌تئاتر بزرگ و قدیمی که به سبک روسی ساخته شده است در این شهر وجود دارد. 

این آمفی‌تئاتر ظرفیتی معادل ۲۵۰۰ نفر داشته است و سبک معماری و طراحی آن خیره کننده است. بقایای دیوارهای اصلی شهر، معبدها و کلیسای آن بسیار دیدنی هستند. مسیر چوبی مخصوصی در تمام قسمت‌های جزیره وجود دارد که می توان با دنبال‌کردن آن به شهر باستانی کدرای رسید و از آن دیدن کرد.

بهترین زمان سفر به کلئوپاترا مارماریس

ترکیه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در تمامی دنیا است. به همین دلیل در تمامی فصل‌های سال گردشگران بسیار زیادی در آن وجود دارند. در زمان‌هایی که آب و هوای ترکیه متعادل‌تر است، مسافران بیشتری در آن وجود دارند که برخی از آن‌ها از طریق تور کلئوپاترا که در ترکیه برگزار می‌شوند به بازدید این منطقه می‌روند. بهترین زمان سفر به کلئوپاترا مارماریس در فصل بهار و ماه‌های فروردین و اردیبهشت است. 

در این ماه‌ها هوا بسیار مطلوب و معتدل است و در ماه‌های فصل تابستان نیز می‌توانید به این جزیره سفر کنید. تابستان در کلئوپاترا گرم‌تر و شرجی‌تر می‌شود و علاوه‌براین تعداد گردشگران نیز در آن بیشتر است.

چطور به کلئوپاترا مارماریس برسیم؟

برای رسیدن به کلئوپاترا می‌توانید از تورهایی که در کشور ترکیه برگزار می‌شود استفاده کنید. این تورها از مارماریس یا آکیاکا حرکت می‌کنند. اگر قصد سفر به کلئوپارترا از مارماریس را دارید، در ابتدا باید حدوداً ۳۰ دقیقه به سمت خلیج گلیبولو حرکت کنید. در این تورها شما می‎‌توانید سوار قایق یا کشتی‌های مخصوص شوید و پس از گذشت چند ساعت به جزیره کلئوپاترا برسید. 

این قایق‌ها در اغلب ماه‌های سال با مطلوب بودن شرایط جوی و آب و هوا در حال حرکت به سمت جزیره هستند. قایق‌های سنتی و چوبی ترکیه دو طبقه هستند و سفر با آن‌ها تجربه بسیار خوبی است.

تورهایی که مخصوص رسیدن به جزیره کلئوپاترا هستند در مارماریس وجود دارند و هر روز صبح از ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز می‌شود و تا پایان ساعت ۱۸:۳۰ نیز بازمی‌گردند. هزینه‌ای که بابت این تور پرداخته می‌شود، بابت ورودیه به جزیره، هتل، سفر با قایق، خورد و خوراک و راهنما است.

جزیره کلئوپاترا مارماریس ترکیه

با این حال اگر نمی‌خواهید در یک تور برنامه‌ریزی شده شرکت کنید، می توانید بلیط هواپیما به ترکیه خریداری کنید و به محل‌های تعیین شده جهت حرکت قایق‌ها به سمت جزیره بروید.

مسافرانی که کارت موزه مخصوص ترکیه را دارند می‌توانند به صورت کاملاً رایگان از این جزیره بازدید کنند اما افرادی که کارت موزه ندارند باید هزینه ورودیه‌های مشخص شده از سمت مدیریت جزیره را پرداخت کنند.

جزیره کلئوپاترا مارماریس؛ از بهترین مناطق گردشگری در ترکیه / عکس

جزیره کلئوپاترا مارماریس؛ از بهترین مناطق گردشگری در ترکیه / عکس

جزیره کلئوپاترا مارماریس؛ از بهترین مناطق گردشگری در ترکیه / عکس

جزیره کلئوپاترا مارماریس؛ از بهترین مناطق گردشگری در ترکیه / عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار