gardeshban.ir

جاذبه های گردشگری شهر آنژه در فرانسه
یکی دیگر از گوهرهای غیر معروف کشور فرانسه، شهر آنژه با مناظر دیدنی و جاذبه‌های تاریخی متعدد است. برای آن که بتوانید از این شهر بی‌همتا بازدیدی کامل و راضی کننده داشته باشید، بد نیست این راهنما را تا انتها دنبال کنید.
کد خبر: ۴۴۶۱۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 15
گردشبان (gardeshban.ir) :

آنژه یک شهر تاریخی در غرب فرانسه و مرکز استان «آنژو» (Anjou) است. در اینجا مناظری زیبا و سرگرمی‌هایی مختلف انتظار شما را می‌کشند. از گردش در قلعه‌ها گرفته تا باغ‌ بی‌همتای گیاه‌شناسی و تاکستان‌ها، در این مقاله ۱۰ جاذبه برتر آنژه را برایتان توصیف کرده‌ایم تا بتوانید سفری خاص و به یاد ماندنی را تجربه کنید.

۱. باغ گیاه شناسی

در شمال شهر آنژه یک باغ گیاه شناسی وسیع و پارک را پیدا می‌کنید که گیاهان گوناگونی از سرتاسر دنیا را به نمایش می‌گذارد. زیستگاه این گیاهان از بیشه‌های درختان زنده قبل از تاریخ گرفته تا نهر شبیه سازی شده لوئیزیانا تفاوت دارند. اگر محدودیت زمانی نداشتید، سوار یک قایق توریستی شده و یک تجربه گردشی کامل و خاص از باغ گیاه شناسی را رقم بزنید. این تورهای قایقی به صورت هدایت شده و با راهنما هستند.

جاذبه‌ های گردشگری شهر آنژه

۲. موزه هنر های زیبا

در موزه هنرهای زیبا می‌توانید از فرهنگ و هنر فرانسه و به خصوص آنژه لذت ببرید. این مجموعه پرتره‌ها و تندیس‌هایی را در کنار دست سازه‌های بومی منطقه که مرتبط به تاریخ شهر هستند به نمایش می‌گذارد. مطمئن باشید که این مجموعه دیدنی ارزش بازدید را دارد. بعد از تماشای موزه می‌توانید در کافه آن اندکی استراحت کرده و یک فنجان قهوه یا میان وعده سبک میل کنید. در روزهای آفتابی نشستن در فضای باز آن لذت بخش خواهد بود.

جاذبه‌ های گردشگری شهر آنژه

۳. کلیسای جامع سنت موریس

کلیسای جامع «سنت موریس» (St-Maurice) که جایگاه اسقف رومن کاتولیک آنژه محسوب می‌شود، معماری خیره کننده‌ای داشته و عناصری از سبک‌های رمانسک و گوتیک در‌ آن به چشم می‌خورد. پنجره‌های رز با شیشه‌های رنگی در سال ۱۴۵۱ توسط شیشه‌گری به نام «آندره روبن» (André Robin) ساخته شدند و مهارت خاصی در اجرایشان به کار رفته است. این پنجره‌ها جزو نقاط برجسته تزئینات کلیسا محسوب می‌شوند.

جاذبه‌ های گردشگری شهر آنژه

۴. موزه لورسا

هنرمندی به نام «ژان لورسا» (Jean Lurçat) توانست به تنهایی هنر پارچه و پرده‌های نقش‌ دار (تاپستری) را در فرانسه جانی دوباره ببخشد. در این موزه می‌توانید از نزدیک تاپستری‌های او را تماشا کرده و به ویژه مجموعه‌ کارهای معروفش به نام «لو شان دو موند» (Le Chant Du Monde) را ببینید. حال و هوای حاکم در موزه واقعاً دوست داشتنی است زیرا ساختمان‌های آن با گل‌های صدتومانی احاطه شده‌اند و منظره‌ای که از رودخانه پیش رویتان قرار می‌گیرد به شما آرامش می‌دهد.

جاذبه‌ های گردشگری شهر آنژه

۵. قلعه بریساک

بازدید از قلعه «بریساک» (Brissac) می‌تواند تجربه جالبی باشد. اگر چه فضای داخلی آن، به ویژه تئاتر، آشپزخانه‌های قدیمی و سرداب‌ها بسیار دیدنی هستند، اما جاذبه اصلی، باغ‌های دلربای آن با یک تاکستان ۵۰۰ ساله، مسیرهای پیاده‌روی خیره کننده و فضای سبزی بیکران و حفاظت شده است. توصیه می‌کنیم گردش در اینجا را فراموش نکنید.

جاذبه‌ های گردشگری شهر آنژه

۶. گالری داوید دانژه

این ساختمان زیبا و پر نور که سابقاً یک صومعه بود، امروزه تبدیل به یک گالری هنری از مجسمه‌های «پیر ژان داوید» (Pierre-Jean David) یا همان «داوید دانژه» (David d’Angers) شده است که زمانی توسط ویکتور هوگو، نویسنده معروف، به میکل آنژ پاریس ملقب شد. اگر شما هم از علاقه‌مندان هنر هستید، این گوهر پنهان را نباید به هیچ عنوان طی سفر به آنژه از دست بدهید.

جاذبه‌ های گردشگری شهر آنژه

۷. کلیسای سن مارتن

اکتشاف در موزه تاریخ در این کلیسای گوتیکی بسیار قابل توجه بوده و می‌توانید در آن درباره گذشته یک کلیسای قرون وسطایی دانشگاهی اطلاعاتی جالب به دست بیاورید. طی بازدید حتماً از پله‌ها پایین رفته و از سرداب باستانی آن هم دیدن کنید. برای اطلاع از زمان برگزاری کنسرت‌ها، نمایش‌های موزه و غیره می‌توانید برنامه موزه را چک کنید.

جاذبه‌ های گردشگری شهر آنژه

۸. خانه آدام

«خانه آدام» (Maison d’Adam) درست پشت کلیسای جامع موریس قرار داشته و یکی از بهترین خانه‌های حفظ شده قرون وسطایی شهر به حساب می‌آید. در این بنا طیفی وسیع از تزئینات شامل حکاکی و مجسمه‌های چوبی را خواهید دید. درخت زندگی که در یک گوشه به چشم می‌خورد، در گذشته با تندیس‌های آدم و حوا همراهی می‌شد. بازدید از این خانه تاریخی را از دست ندهید.

جاذبه‌ های گردشگری شهر آنژه

۹. قلعه آنژه

قلعه آنژه  در گذشته دژ نظامی شاه هنری دوم بود که حدود ۸۰۰ سال قبل توسط شاه لویی اول به یک قلعه خیره کننده که امروز شاهدش هستیم تغییر شکل داد. حواستان باشد که پرده منقوش «آخر‌الزمان» را بر روی دیوارها حتماً تماشا کنید که حدود ۹۱ متر طول دارد. این پرده به سفارش لویی خلق شد و شاه هنری را در آن به هیئت یک دیو هفت سر به تصویر کشیده‌اند.

جاذبه‌ های گردشگری شهر آنژه

۱۰. لو فاور دن

اگر شما هم جزو شکم گردان هستید، آخرین جاذبه فهرستمان به شما اختصاص دارد. سر آشپز معروف «پاسکال فاور دن» (Pascal Favre d’Anne) رستوران ستاره دار خود را تعطیل کرد تا بتواند طی یک سال دور آسیا را بگردد. وی در سال ۲۰۱۵ دوباره رستوران خود را باز کرد و خیلی زود دوباره  ستاره میشلن  آن را پس گرفت. این کار مهارت بسیار زیادی می‌خواهد! منوی رستوران از سفرهای او الهام گرفته شده ولی برای تهیه آن از مواد اولیه بسیار تازه بومی استفاده شده است. توصیه می‌کنیم حتماً میزتان را از قبل رزرو کنید.

جاذبه‌ های گردشگری شهر آنژه


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار