gardeshban.ir

بلاروس کشوری زیبا در قاره اروپاست که توسط روسیه، اوکراین، لهستان، لتونی و لیتوانی احاطه شده است.
کد خبر: ۴۴۶۵۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
بلاروس کشوری زیبا در قاره اروپاست که توسط روسیه، اوکراین، لهستان، لتونی و لیتوانی احاطه شده است. اگرچه این کشور راهی به دریا ندارد، اما می‌توان آن را کشور دریاچه‌ها دانست. به همین دلیل از مهم‌ترین جاذبه‌ های بلاروس دریاچه‌های کوچک آن است. گفته می‌شود که حدود 11 هزار دریاچه در این کشور وجود دارد.

جاذبه‌ های دیدنی بلاروس؛کشوری با 11 هزار دریاچه‌+تصاویر

بلاروس به دلیل نزدیکی به دریای بالتیک، آب‌وهوای نسبتاً معتدلی دارد. بلاروس در سرزمینی کهن واقع شده است که در گذشته‌های دور، هر بخشی از آن به یک منطقه دیگر تعلق داشته است. از این‌ رو این سرزمین شاهد اتفاقات مهمی نظیر جنگ جهانی است که آثار آن همچنان در این کشور وجود دارد و امکان دیدن آن برای علاقه‌مندان فراهم است. جالب است بدانید دو استان جنوبی این کشور همچنان تحت تاثیر حادثه چرنوبیل قرار دارند. از تاریخ که بگذریم، باید جاذبه های بلاروس را در زمینه طبیعت زیبا و معماری‌های جذابش بررسی کنیم. در ادامه این مطلب، به جاذبه های این کشور زیبا میپردازیم تا شما گردشگران نیز بتوانید در تور بلاروس از آنها لذت ببرید.

جاذبه‌ های دیدنی بلاروس؛کشوری با 11 هزار دریاچه‌+تصاویر

پارک ملی Belovezhskaya Pushcha

این پارک ملی یکی از مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌ های بلاروس در زمینه گردشگری و طبیعت‌گردی است. Belovezhskaya Pushcha دقیقا در جایی مابین بلاروس و لهستان قرار گرفته است. جالب است بدانید، نام این پارک ملی در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و شهرتی جهانی دارد.

این پارک به پوشش گیاهی و نوع زیست‌بوم جانوری‌اش مشهور است. سالانه افراد زیادی برای دیدن گل‌های زیبا و درختان و گیاهان خاص در این مجموعه، به این منطقه می‌آیند. اگر به دیدن حیوانات زیبا کمیاب نیز علاقه داشته باشید، این مکان، محل مناسبی برای گردش شما به‌حساب می‌آید. همچنین در این پارک می‌توانید به دیدن حیوانات بزرگی چون بوفالوها بروید.

جاذبه‌ های دیدنی بلاروس؛کشوری با 11 هزار دریاچه‌+تصاویر

کلیسای جذاب پیتر و پائول

یکی از آثار دیدنی و جاذبه‌ های بلاروس، کلیسای پیتر و پائول است. این کلیسای بسیار زیبا و دیدنی، از مشهورترین کلیساهای بلاروس است. این مکان جذاب، در شهر گومل قرار داشته و از جاذبه‌ های بلاروس محسوب می‌شود. قدمت این کلیسا به اوایل قرن 19 میلادی و حدود سال 1808 بازمی‌گردد. این کلیسا معماری و طراحی بسیار جذابی دارد و به سبک معماری کلاسیک ساخته شده است.

زمانی که به این بنا می‌نگرید، گمان می‌کنید که به یک نقاشی فانتزی نگاه می‌کنید. منظره‌ این بنای زردرنگ در میان برف‌ها، عکاسان بسیاری را به این منطقه می‌آورد. گفته می‌شود که ساخت نمای این ساختمان 5 سال زمان برده است. در سفر به بلاروس، اگر می‌خواهید به دیدن یک بنای هنری، تاریخی و زیبا بروید، دیدن از این مکان را تجربه کنید.

جاذبه‌ های دیدنی بلاروس؛کشوری با 11 هزار دریاچه‌+تصاویر

کوچه شگفت‌انگیز لایتز

خیابان لایتز، یک خیابان نسبتا بزرگ و شگفت‌انگیز است که در شهر زیبای برست واقع شده است. این خیابان زیبا و دوست‌داشتنی بی‌شک به‌عنوان یکی از جاذبه‌ های بلاروس و شهر خود، شناخته می‌شود. این مکان بسیار جذاب طوری طراحی شده است که برای پیاده‌روی و وقت‌گذرانی بسیار مناسب است. طراحی فانتزی این مکان به شکلی است که زمانی که در آن قرار می‌گیرید، گویی در یک شهرک نمایشی قرار دارید.

باغچه‌های زیبا لایتز با اشکال هندسی مختلف، شادابی را به آنجا آورده. چراغ‌ها و نورپردازی زیبای این خیابان، آن را برای گردش در شب نیز مهیا کرده است. رنگ‌های زنده و زیبای ساختمان‌ها در این کوچه، حس جریان زندگی و تکاپو را به بازدیدکنندگان القا می‌کند. در سفر به بلاروس، بازدید از این منطقه جذاب را در نظر داشته باشید.

جاذبه‌ های دیدنی بلاروس؛کشوری با 11 هزار دریاچه‌+تصاویر

قلعه برست، مظهر دفاع از جاذبه‌ های بلاروس

قطعا هر زمان که سخنی از شهر زیبا و تاریخی برست در بلاروس، به میان بیاید؛ ابتدا قلعه زیبای برست که مشهورترین مکان دیدنی این شهر است، به یادها می‌آید. این قلعه بسیار زیبا، معماری جذاب و خاص به خود را دارد که سالانه افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند. از جذابیت‌های معماری این مکان که بگذریم، باید از جذابیت‌های تاریخی آن بگوییم که این مکان اتفاقات تکرار نشدنی و اشک‌ها و لبخندهای فراوانی را به خود دیده است. این قلعه در قرن 19 میلادی بنا شده است و بسیاری آن را نماد مقاومت می‌دانند.

این قلعه در جنگ که بین شوروی و آلمان اتفاق می‌افتاد، نقش مهمی را ایفا می‌کرد و مظهر مقاومت در برابر نازی‌های آلمانی شد. اگر علاقه داشته باشید می‌توانید از ماشین‌های جنگی و تانک‌های مستهلک به‌جای‌مانده از آن روزها در این قلعه بازدید کنید. ازاین‌رو این مکان یکی از جاذبه‌ های بلاروس به‌حساب می‌آید و سالانه بازدیدکنندگان زیادی را میزبانی می‌کند.

جاذبه‌ های دیدنی بلاروس؛کشوری با 11 هزار دریاچه‌+تصاویر

جنگل خارق‌العاده بیالوزا

یکی از مناطق دیدنی که جزئی از جاذبه‌ های بلاروس به‌حساب می‌آید، جنگل بسیار زیبای بیلوزا است. این جنگل بزرگ، در تمام قاره اروپا نیز کم‌نظیر است. این مکان در مناطق سبز مابین بلاروس و لهستان قرار گرفته است. این منطقه جذاب و سرسبز در سال 1921 در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

همچنین در حدود 75 سال پیش، مسئولین این جنگل را به نام پارک ملی به ثبت رساندند و به‌عنوان یک منطقه حفاظت شده، در معرض بازدید عمومی قرار دادند. جذابیت و زیبایی این پارک ملی از گونه‌های گیاهی زیبا، درختان بسیار بلند و قدیمی و همچنین حیوانات کوچک و بزرگ که در آن زندگی می‌کنند، گرفته شده است. اگر در سفر به بلاروس، قصد طبیعت‌گردی دارید؛ جنگل خارق‌العاده بیالوزا را به‌خاطر بسپارید.

جاذبه‌ های دیدنی بلاروس؛کشوری با 11 هزار دریاچه‌+تصاویر

پارک گومل انسمبل از جاذبه‌ های بلاروس

یکی از مکان‌های دیدنی بلاروس که در شهر گومل قرار گرفته است، پارک زیبای گومل انسمبل است. این پارک بسیار قدیمی یکی از جاذبه‌ های بلاروس است. کاخی در وسط این پارک قرار دارد که قدمتی نزدیک به 300 سال دارد. امروزه از این کاخ به‌عنوان یک موزه یاد می‌شود که مجسمه‌ها و نقاشی‌های قدیمی به‌علاوه وسایل زندگی دوک، در این کاخ قرار دارند. این پارک قدیمی محل برگزاری بسیاری از جشن‌ها و جشنواره‌های سنتی و مدرن است. سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از این مکان به اینجا می‌آیند. سعی کنید در سفر به بلاروس از این پارک باستانی دیدن کنید.

کلام نهایی

در این مقاله سعی شد تا بخش‌های مهمی از جاذبه‌ های بلاروس را برای شما واکاوی کنیم. بلاروس کشوری بسیار زیبا و از نظر طبیعت، سرآمد است. از طرفی مکان‌های تاریخی با معماری‌های بسیار جذاب، سوی دیگر جاذبه های بلاروس را برای شما نمایان می‌کند. از همه این‌ها که بگذریم، معماری معاصر شهری بلاروس نیز برای گردشگران بسیار دیدنی است. سفر به بلاروس، کشوری با گذشته متلاطم و طبیعت سرزنده و شهرهایی که نبض جریان زندگی را نشان می‌دهند، می‌تواند شما را به یک دنیای فانتزی و متفاوت وارد کند. اگر قصد سفری جذاب به یک کشور اروپایی و شگفت‌انگیز را دارید، یک سفر کامل به کشور زیبای بلاروس، می‌تواند تجربه متفاوت و تکرار نشدنی باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار