gardeshban.ir

با يک بشقاب موساکا پنيري موافقيد؟ موساکا يک نوع غذاي يوناني است که مواد اصلي آن بادمجان و گوشت چرخ‌کرده است
کد خبر: ۴۴۷۱۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
با يک بشقاب موساکا پنيري موافقيد؟ موساکا يک نوع غذاي يوناني است که مواد اصلي آن بادمجان و گوشت چرخ‌کرده است. اما اگر گياه‌خوار هستيد هم مي‌توانيد از طعم اين غذاي لذيد بهره‌مند شويد. شما مي‌توانيد موساکا را به روش گياهي تهيه کنيد و به جاي گوشت چرخ‌کرده، به آن سويا اضافه کنيد. ما در تهيه موساکا گياهي با پنير، از پنير رومانو استفاده مي‌کنيم. پنير رومانو يک نوع پنير ايتاليايي بوده که از شير گوسفند تهيه مي‌شود، و اضافه کردن آن به موساکا سبب دوچندان شدن خوشمزگي اين غذاي لذيد مي‌شود.



ممکن است تهيه اين غذاي متفاوت و لذيذ کمي زمان‌بر باشد، اما آنقدر خوشمزه است که با خوردن آن، خستگي از تنتان بيرون خواهد رفت. سويا، بادمجان و سيب‌زميني بعضي از سبزيجات خوشمزه‌اي هستند که در تهيه اين غذاي لذيذ استفاده مي‌شوند. اگر شما هم گياه‌خوار هستيد و از درست کردن غذا‌هاي تکراري خسته شده‌ايد، در ادامه همراه ما باشيد تا طرز تهيه موساکا پنيري براي گياه‌خواران را به شما آموزش مي‌دهيم.

مواد لازم

سويا دو پيمانه
بادمجان شش عدد
سيب‌زميني سه عدد
پياز يک عدد
سير دو حبه
سس بشامل دو پيمانه
پنير رومانو کاله يک و نيم فنجان
رب گوجه فرنگي سه قاشق غذاخوري
آويشن يک قاشق سوپ‌خوري
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن زيتون به مقدار لازم



طرز تهيه

موساکا يک غذاي يوناني محبوب و لذيذ است که انواع مختلفي دارد. موساکا با پنير چدار و موساکاي سبزيجات ذ دو نوع پرطرفدار و خوشمزه‌اي از اين غذا هستند که طرز تهيه آن‌ها را قبلا به شما آموزش داده‌ايم، اما امروز قصد داريم يک مدل موساکاي پنيري با بادمجان و سويا را با هم ياد بگيريم که مناسب رژيم غذايي گياه‌خواران است. براي تهيه اين غذاي خوشمزه ابتدا در يک ماهيتابه روغن ريخته و روي اجاق قرار دهيد. سپس بادمجان‌ها را ورقه ورقه خرد کرده و در ماهيتابه سرخ کنيد تا نرم شوند.

پياز را ريز خرد کنيد. سير را هم رنده کنيد. سپس يک ماهيتابه ديگر روي اجاق قرار داده و کمي روغن در آن بريزيد و پياز و سير را در روغن سرخ کنيد. پس از اينکه پياز و سير سرخ شدند، سويا و رب گوجه فرنگي را به آن اضافه کرده و خوب تفت دهيد. نمک، فلفل و آويشن را به آن اضافه کرده و مجدد تفت دهيد. مقدار نمک و فلفل به سليقه شما بستگي دارد و مي‌توانيد آن را کم يا زيادي کنيد. پس از اينکه مواد خوب سرخ شده و تفت داده شدند زير شعله را خاموش کنيد.

يک قابلمه را آب کرده و سيب‌زميني‌ها را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقيقه در آن آب‌پز کنيد. زماني که سيب‌زميني‌ها آب‌پز شدند، آن‌ها را از قابلمه درآورده و اجازه دهيد کمي خنک شوند. سپس پوست سيب‌زميني‌ها را گرفته و آن‌ها را با گوشت‌کوب له کنيد.

در اين مرحله نوبت به درست کردن سس بشامل مي‌رسد. براي تهيه سس بشامل کره و سير را داخل ماهيتابه تفت دهيد. دقت کنيد که سير نبايد سرخ شود و فقط در حدي باشد که کره، مزه سير را بگيرد. سپس آرد را به آن اضافه کرده و سريع هم بزنيد تا يکنواخت شود. شير را اضافه کرده و با همزن دستي مواد را هم بزنيد تا يکنواخت شود و آرد گلوله نشود. در نهايت به مقدار دلخواه به آن نمک بزنيد. سس بشامل را کنار بگذاريد تا خنک شود.

سيب‌زميني له شده را با مخلوط سويا، پياز و سير که از قبل درست کرديد مخلوط کرده و خوب هم بزنيد. حالا نيمي از سس بشامل را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنيد. ته ظرف مخصوص فر را با کمي روغن يا کره چرب کنيد. کمي از باقي‌مانده سس بشامل را ته ظرف ريخته و صاف کنيد. روي آن يک لايه بادمجان ورقه شده بچينيد. لايه بعدي روي بادمجان را با مخلوط موساکا پر کنيد.

اين کار را تا زماني که بادمجان و مواد موسکا تمام شوند، ادامه دهيد. در نهايت روي آن موساکاي خود سس بشامل و پنير رومانو رنده شده بريزيد و به مدت تقريبا ۳۰ دقيقه ظرف را داخل فر با دماي ۱۸۰ درجه قرار دهيد تا روي غذاي شما طلايي شود. موساکا پنيري شما آماده است؛ مي‌توانيد روي آن را با جعفري خرد شده تزئين کرده و نوش جان کنيد.

نکات

به طور دلخواه مي‌توانيد به مواد موساکا دو عدد فلفل دلمه‌اي خرد شده و ۲۰۰ گرم قارچ ورقه شده اضافه کنيد.

اگر طعم سيب‌زميني در موساکا را دوست نداريد، مي‌توانيد آن را حذف کنيد.

مي‌توانيد در نهايت گريل را به مدت پنج تا ۱۰ دقيقه روشن کنيد تا سطح پنير برشته شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار