gardeshban.ir

میدان گاوبازی والنسیا، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین میدان‌های گاوبازی در اسپانیا به حساب می‌آید و برای طراحی آن از معماری کولوسئوم رم کمک گرفته شده است.
کد خبر: ۴۴۷۲۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
گاوبازی، همیشه بخشی از فرهنگ به خصوص اسپانیا بوده و هست. درواقع، قدمت گاوبازی در این کشور به بیش از 300 سال پیش برمی‌گردد و هنوز هم میان مردم، طرفداران خاص خودش را دارد. در این میان «میدان گاوبازی والنسیا» یا «پلازا دی تورس» (Plaza de Toros de Valencia)، مرکز بین‌المللی گاوبازی و موزه‌ای مشهور به حساب می‌آید که در مرکز شهر والنسیا واقع شده است. این شاهکار معماری و ساختمان جالبش توانسته بازدیدکنندگان این شهر را تحت تأثیر قرار بدهد و احتمالاً در نگاه اول، برایتان آشنا به نظر خواهد رسید.

این آشنایی از این موضوع نشأت می‌گیرد که برای طراحی این بنا، از اثر بی‌نظیر تاریخی شهر رم، یعنی کولوسئوم الهام گرفته شده است. طراحی این ساختمان را «سباستین مون لئون» (Sebastian Monleon) بین سال‌های 1850 تا 1860 انجام داد؛ یعنی زمانی که گاوبازی به اوج شهرت خود رسیده بود. امروزه این میدان به یکی از آثار باستانی معروف شهر والنسیا تبدیل شده است. همانطور که گفتیم، معماری نئوکلاسیک این بنا به کولوسئوم شباهت دارد و ارتفاع آن به 17.5 متر می‌رسد که 48 طاق بیرونی را شامل می‌شود. این میدان در زمان خودش، یکی از جذاب‌ترین میدان‌های گاوبازی به شمار می‎رفت و می‌توانست بیش از 16،000 تماشاگر را در خود جای بدهد.


شاید بتوان گفت که بهترین فصل برای مشاهده‌ی این بازی دیرینه، در زمان بزرگ‌ترین جشن شهر والنسیا، یعنی جشنواره‌ی «لاس فایاس» (Las Fallas) باشد که در ماه مارس برگزار می‌شود و شهرت جهانی دارد. همچنین اگر می‌خواهید درمورد تاریخ گاوبازی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، می‌توانید از موزه‌ی داخل این ساختمان بازدید کنید که 3,000 وسیله از جمله جام‌های پیروزی، لباس مخصوص ماتادور یا همان گاوبازها و بسیاری از موارد دیگر را دربرمی‌گیرد. این موزه از ساعت 10 صبح تا 5:30 بعد از ظهر مشغول فعالیت است و به محض وارد شدن، یک کتاب راهنمای صوتی را تحویل می‌گیرید که 7 زبان متفاوت را پشتیبانی می‌کند.

میدان گاوبازی والنسیا، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین میدان‌های گاوبازی در اسپانیا محسوب می‌شود و 2 بار در سال‌های 1967 و 2010 بازسازی شده و توانسته در شمار امن‌ترین مکان‌های دیدنی اسپانیا قرار بگیرد. امروزه ظرفیت این بنا به 12,000 نفر کاهش پیدا کرده و به دوستداران تاریخ و معماری پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این بنای تماشایی قرن 19 را از دست ندهند.

میدان گاوبازی والنسیا، از بزرگ‌ترین و زیباترین میدان‌های اسپانیا/عکس

میدان گاوبازی والنسیا، از بزرگ‌ترین و زیباترین میدان‌های اسپانیا/عکس

میدان گاوبازی والنسیا، از بزرگ‌ترین و زیباترین میدان‌های اسپانیا/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار