gardeshban.ir

بارسلونا یکی از شهرهای خیره‌کننده اسپانیا در کنار مدیترانه است که زیبایی‌هایی بی حد و حصر و معماری و موزه‌‎های افسانه‌ای مانند موزه پیکاسو دارد.
کد خبر: ۴۴۷۸۵
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
بارسلونا یکی از شهرهای خیره‌کننده اسپانیا در کنار مدیترانه است که زیبایی‌هایی بی حد و حصر و معماری و موزه‌‎های افسانه‌ای مانند موزه پیکاسو دارد. 

همچنین جشنواره‌های پرهیاهو و کلاب‌های مهیج آن محبوب توریست‌های زیادی است که پس از تهیه بلیط هواپیما راهی بارسلونا می‌شوند. ماه‌‎های جولای و آگوست را می‌توان اوج فصل گردشگری در بارسلون دانست؛ ولی گردشگری در این شهر تنها به این دو ماه ختم نمی‌شود. در این مقاله به بررسی بهترین زمان سفر به بارسلون طبق بررسی‌های مجله lonelyplanet پرداخته‌ایم. 

بهترین ایام از نظر آب و هوا و فستیوال‌های گوناگون که در اینجا به تفکیک ماهانه آورده شده است. پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

بهترین زمان سفر به بارسلونا از نظر آب و هوا + عکس

فصل شلوغی؛ ژوئن تا آگوست و تعطیلات رسمی


ماه‌های ژوئن تا آگوست بهترین زمان برای جشنواره‌ها و رویدادها در بارسلون است. در این ایام رزرو مراکز اقامتی در شهر بارسلون افزایش می‌یابد و قیمت‌ها به میزان قابل توجهی بالا می‌روند. در ماه‌های ژوئن تا آگوست مردم محلی تمایل دارند شهرشان را ترک کرده و به جاهای آرام‌تر بروند. به همین دلیل قدری از ترافیک شهر کاسته می‌شود. ناگفته نماند که در این ایام منتظر هوای گرم و آفتابی با کمی رطوبت هوا باشید.

مارس تا مه، سپتامبر و اکتبر؛ دیگر ماه‌های محبوب

مارس، مه، سپتامبر و اکتبر هم جز بهترین زمان برای سفر به بارسلون شناخته می‌شوند، چرا که این ایام بهترین زمان برای پیاده روی‌های طولانی شهری است. این روزها زمان خوبی برای بازدید از بارسلون است، چرا که هوا معتدل و صاف و جمعیت کم است. اما اگر قصد دارید تا همزمان با عید پاک راهی این شهر شوید، حتما محل اسکان خود را از قبل رزرو کنید. در ماه سپتامبر دریا هنوز گرم است و برای شنا کردن ممکن است اذیت شوید. به همین دلیل پیشنهاد ما به گردشگران این است که در ماه مه به بارسلون بروند تا با آرامش بیشتر بتوانند در انجا تفریح کنند.

فصل خلوتی؛ ماه‌های نوامبر تا فوریه

اگر می‌خواهید با هزینه‌های نه چندان زیاد به بارسلون بروید، ماه‌های نوامبر تا فوریه بهترین زمان سفر به بارسلون است. در این مدت دمای هوا در بارسلون تا فصل زمستان نسبتاً ملایم است و از کمترین دمای ۴۶ درجه فارنهایت (۸ درجه سانتیگراد) تا حداکثر ۵۹ درجه فارنهایت (۱۵ درجه سانتیگراد) متغیر است. در ماه‌های نوامبر تا فوریه خیابان‌ها اغلب خلوت بوده و هزینه‌های اقامت کاهش می‌یابد.

تفکیک ماه به ماه

بهترین زمان سفر به بارسلون برای شرکت در رویدادها می‌تواند مختلف باشد. زیرا زمان برخی از جشنواره‌ها متغییر است که لازم است قبل از راهی شدن در این باره اطلاعات کسب کنید. در ادامه به تفکیک ماه‌ها پرداخته‌ایم تا بتوانید برنامه سفری دقیق در نظر بگیرید.

ژانویه

مردم شهر بارسلون در ماه ژانویه برای تفریح در پیست‌های اسکی به پیرنه می‌روند. تعطیلات مدارس تا حدود ۸ ژانویه ادامه دارد و شهر رو به خلوتی می‌رود.

رویدادهای اصلی این ماه: Reis (Reyes) ، Festes dels Tres Tombs.

فوریه

فوریه به عنوان یکی از سردترین ماه‌های بارسلونا شناخته می‌شود، به همین دلیل بازدیدکنندگان کمی در این ماه دارد. ناگفته نماند که برخی از جشنواره‌های بزرگ در فوریه آغاز می‌شوند و شادی فراوانی را در میان تاریکی زمستان به ارمغان می آورند.

رویدادهای کلیدی: Festes de Santa Eulàlia ، Llum BCN ، Carnestoltes (Carnaval).

بهترین زمان سفر به بارسلونا از نظر آب و هوا + عکس

مارس

ماه مارس در بارسلون روزهای طولانی‌تر و آفتابی‌تری را به ارمغان می‌آورد، هرچند هنوز شب‌های خنکی دارد. در این ماه تعداد گردشگران زیاد نیست و قیمت هتل مناسب‌تر است.

رویدادهای کلیدی ماه مارس: ماراتن بارسلونا

آوریل

بهار با شکوفایی فرا می‌رسد و منجر به جشن عید پاک و تعطیلات مدرسه می‌شود. البته در این مدت شاهد بارش باران هم هستیم. همچنین همواره به مسافران توصیه می‌شود که برای رفتن به بارسلون در قبل ازعید پاک خیلی زود رزرو هتل خود را انجام دهند.

رویدادهای کلیدی: جشنواره آبجو بارسلونا، La Diada de Sant Jordi ، Feria de Abril de Catalunya ، Setmana Santa ، Passejada Amb Barret ، بارسلونا اوپن.

ماه مه

به دلیل روزهای آفتابی و آسمان صاف ماه مه می‌تواند یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به بارسلونا باشد. در این مدت بارهای ساحلی باز می‌شوند و می‌توان تابستانی رویایی را آغاز کرد.
رویدادهای کلیدی: L’Ou Com Balla ، Festa de Sant Ponç ، Festival de Flamenco de Ciutat Vella ، D’A - Festival Internacional de Cinema d’Autor de Barcelona.

ژوئن

تابستان نیز در نوع خود بهترین زمان سفر به بارسلون شمرده می‌شود. با نزدیک شدن بارسلونا به حال و هوای تابستان، تعداد بازدیدکنندگان و به دنبال آن قیمت هتل‌ها افزایش می‌یابد. همچنین جشنواره‌های موسیقی زنده و رویدادهای روباز به این ماه حال و هوای جشن می بخشد و حسابی شور و هیجان را تقدیم گردشگران می‌کند. به همین دلیل در ماه ژوئن مسافران زیادی با تهیه بلیط هواپیما راهی بارسلون می‌شوند.

رویدادهای کلیدی: Primavera Sound ، Festival Pedralbes ، La Revetlla de Sant Joan ، Pride Barcelona ، Sónar.

جولای

با اینکه در ماه جولای گردشگری به اوج می‌رسد، ولی قیمت‌ها هم بالا می‌رود. اما ماه جولای زمانی پر جنب و جوش برای حضور در شهر و خوشگذرانی است، چرا که با روزهای آفتابی و کنسرت‌های باشکوه در فضای باز همراه است.

رویدادهای کلیدی: Cinema Lliure a la Platja ، Festival del Grec ، Crüilla ، Rock Fest Barcelona.

اوت

در ماه اوت شاهد افزایش دما هستیم به همین دلیل ساکنین شهر بارسلون را ترک کرده و به تعطیلات می‌روند. البته در این مدت هم گردشگران خارجی زیادی به بارسلون سفر می‌کنند و می‌توان مسافران ملل مختلف را در آنجا دید.

رویدادهای کلیدی: Festa Major de Gràcia ، Festa de san Roc ، Ffesta Major de Sants ، Circuit ، Música als Parcs.

سپتامبر

در سپتامبر شهر جنب و جوشی تازه می‌گیرد و درجه حرارت هوا مطلوب‌تر می‌شود. به همین دلیل در این ماه می‌توان در کنار دریا به تفریح مشغول شد.

رویدادهای کلیدی: Diada Nacional de Catalunya ، Festes de la Mercè ، Festa Major de la Barceloneta ، Mostra de Vins i Caves de Catalunya.

بهترین زمان سفر به بارسلونا از نظر آب و هوا + عکس

اکتبر

در حالی که شمال اروپا در سرمای اکتبر به سر می‌برد، بارسلونا از دمای معتدل ماه اکتبر و روزهای آفتابی برخوردار است. با کاهش جمعیت در این ماه و ارزان‌تر شدن قیمت اقامت این ماه زمانی عالی برای بازدید است.

رویدادهای کلیدی: Liber ، Mercat de Mercats ، Open House Barcelona.

نوامبر

در این ایام شاهد روزها و شب‌های سرد همراه با باران و آسمان ابری هستیم. نوامبر بهترین زمان برای سفر به بارسلون است، چرا که در این موقع از سال جمعیت کمی در آنجا حضور دارد. البته اگر با هوای گرگ و میش آن در این ایام مشکلی ندارید، می‌تواند تجربه‌ای تکرارنشدنی را برایتان رقم بزند.

رویدادهای کلیدی: Día de Todos los Santos (روز همه مقدسین) ، مانگا بارسلونا ، Fira de Santa Llúcia ، LOOP بارسلونا ، Festival de Jazz Barcelona ، L'Alternativa.

دسامبر

با بازگشت فصل زمستان شهر و شکل و شمایلی نو به خود می‌گیرد و شهر مملو از تزئینات رنگارنگ می‌شود. هرچند تعداد کمی از گردشگران تا کریسمس در آنجا می‌مانند.
رویدادهای کلیدی: رویداد نادال، شب سال نو.

کلام آخر

بهترین زمان سفر به بارسلون بسته به آب و هوا، قیمت خدمات و شلوغی خلوتی شهر می‌تواند متغیر باشد. شما بسته به بودجه و زمان‌بندی مورد نظرتان می‌توانید بهترین ایام را برای راهی شدن به این شهر زیبا در نظر بگیرید. همواره به خاطر داشته باشید که سفرمارکت در کنار شماست تا با رزرو بلیط هواپیما خدمات سفر را با نازل‌ترین قیمت تقدیمتان کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار