gardeshban.ir

رشته عدسي يکي از انواع غذاهاي خوشمزه و قديمي ايراني است که اصالت آن متعلق به استان کردستان است.
کد خبر: ۴۴۸۲۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
رشته عدسي يکي از انواع غذاهاي خوشمزه و قديمي ايراني است که اصالت آن متعلق به استان کردستان مي باشد و در شهرهاي مختلف اين استان با مواد متنوعي تهيه مي شود، براي مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهيه رشته عدسي در ادامه با ما همراه باشيد.

مواد لازم براي دو نفر

عدس آشي
۱ پيمانه
رشته آشي
۱ فنجان
پياز
۱ عدد
نعناع و پونه خشک
به مقدار دلخواه
کشک يا ليمو ترش
به دلخواه
نمک و فلفل سياه
به مقدار کافي
زردچوبه و روغن
به مقدار کافي

طرز تهيه رشته عدسي
  
مرحله اول

براي تهيه رشته عدسي خوشمزه به روش کردستاني ابتدا عدس ها را پاک مي کنيم، سپس درون يک کاسه مناسب مي ريزيم. در ادامه به کاسه به اندازه اي آب اضافه مي کنيم که سطح آب حداقل يک بند انگشت بالاتر از عدس باشد.

مرحله دوم

حداقل بايد عدس را به مدت ۲ ساعت بخيسانيم. پس از اينکه عدس را به خوبي خيسانديم، آنرا مي شوييم و آبکشي مي کنيم، سپس درون يک قابلمه مناسب مي ريزيم و ۳ پيمانه آب اضافه مي کنيم و قابلمه را روي حرارت قرار مي دهيم.

مرحله سوم

بعد از گذشت ۱ ساعت، پياز را به صورت نگيني خرد مي کنيم، سپس به همراه کمي روغن به يک تابه مناسب اضافه مي کنيم. در ادامه تابه را روي حرارت قرار مي دهيم و کمي تفت مي دهيم تا پياز سبک و شيشه اي شود.
 
مرحله چهارم

در اين مرحله مقداري نمک، فلفل سياه و زردچوبه به تابه اضافه مي کنيم و به خوبي تفت مي دهيم تا ادويه ها با پياز يکدست شوند. در پايان نعناع خشک و پونه خشک را به تابه اضافه مي کنيم و در حد ۳۰ ثانيه تفت مي دهيم.

مرحله پنجم

حالا مواد تفت داده شده را به قابلمه عدس اضافه مي کنيم و کمي ترکيب مي کنيم تا با هم يکدست شوند. در ادامه رشته را به اندازه ريز يا متوسط خرد مي کنيم و به قابلمه اضافه مي کنيم، سپس کمي ترکيب مي کنيم.
 
مرحله ششم

حالا بايد صبر کنيم تا خوراک رشته عدسي جا بيفتد. در پايان طعم خوراک را مي چشيم و در صورت نياز کمي نمک و فلفل سياه اضافه مي کنيم. در نهايت پس از اينکه خوراک لعاب انداخت، آنرا در ظرف مورد نظرمان مي کشيم و به همراه نان سرو مي کنيم.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار