gardeshban.ir

تخم مرغ آبپز جزو يکي از آسان‌ترين و مقوي‌ترين اسنک‌ها يا ميان وعده‌ها است که بسيار خوشمزه بوده و طعم لذيذي دارد.
کد خبر: ۴۴۸۲۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
تخم مرغ آبپز جزو يکي از آسان‌ترين و مقوي‌ترين اسنک‌ها يا ميان وعده‌ها است که بسيار خوشمزه بوده و طعم لذيذي دارد. حالا اگر اين اسنک لذيذ دور يک لايه گوشتي و ترد پيچيده شود، به آن تخم مرغ اسکاتلندي مي‌گويند. تخم مرغ اسکاتلندي يک اسنک خوش‌طعم و مقوي است که با تخم مرغ آبپز، گوشت چرخ کرده و آرد گندم تهيه مي‌شود. در بعضي مواقع براي تهيه اين غذا، به جاي اينکه زرده تخم مرغ را کامل بپزند تا سفت شود، آن را خيلي نمي‌پزند تا رقيق و به اصطلاح عسلي باشد، اين موضوع سليقه‌اي است. براي تهيه تخم مرغ اسکاتلندي از تخم مرغ‌هاي تازه استفاده نکنيد، چون پوست کندن آن‌ها نسبت به تخم مرغ‌هايي که مدتي در يخچال بوده‌اند، سخت‌تر است.

براي اينکه تست کنيد تخم مرغ تازه است يا نه، آن را در يک کاسه آب قرار دهيد. اگر ته‌نشين شد، يعني تازه است، اما اگر بالا آمد، تازه نيست. بعد از اينکه تخم مرغ پخت، آن را زير آب بگيريد يا داخل يک کاسه حاوي يخ قرار دهيد. قبل از اينکه پوست تخم مرغ را بگيريد، اجازه دهيد کاملا سرد شود. حتما تخم مرغ پوست کنده شده را در آرد بغلتانيد تا احتمال از هم باز شدن آن هنگام پخت کمتر شود. اين اسنک را هم مي‌توانيد سرخ کنيد و هم آن را بپزيد. پس اگر عاشق طعم تخم مرغ هستيد و يک اسنک مقوي مي‌خواهيد، تهيه تخم مرغ اسکاتلندي را در خانه فراموش نکنيد. در ادامه با ما همراه باشيد تا طرز تهيه اين اسنک خوشمزه را به شما آموزش دهيم.

گوشت چرخ کرده ۴۵۰ گرم
تخم مرغ پنج عدد
آرد گندم نصف فنجان
آرد سوخاري سه چهارم فنجان
جو دوسر نصف فنجان
روغن زيتون يا روغن سبزيجات يک قاشق چاي‌خوري
نمک به مقدار لازم
فلفل سياه به مقدار لازم

تخم مرغ اسکاتلندي مانند توپک پنيري يا تخم مرغ شکم پر يک ميان‌وعده خلاقانه، مقوي و البته خوشمزه است که با کمي صبر و حوصله مي‌توانيد آن را در خانه تهيه و نوش جان کنيد. براي تهيه تخم مرغ اسکاتلندي، ابتدا فر را روي ۲۰۰ درجه سانتي‌گراد بگذاريد تا گرم شود. گوشت چرخ کرده را به چند تکه‌ي دايره‌اي شکل تقسيم کنيد. دايره‌ها را در يک ظرف قرار داده و تا زماني که به آن‌ها نياز شود، در يخچال بگذاريد.

يک قابلمه را آب کرده و کمي نمک به آن اضافه کنيد و روي حرارت گاز بگذاريد. اجازه دهيد آب بجوشد. سپس چهار عدد تخم مرغ را به قابلمه اضافه کنيد. اگر دوست داريد زرده آبکي باشد چهار دقيقه و براي اينکه سفت شود، آن را شش دقيقه بپزيد. به ياد داشته باشيد که تخم مرغ طي مراحل تهيه، دوباره پخته مي‌شود. در همين زمان، درون يک ظرف يخ و آب و کمي نمک بريزيد. زماني که تخم مرغ‌ها پختند، آن‌ها را به کاسه اضافه کنيد و اجازه دهيد خنک شوند. زماني که خنک شدند، آن‌ها را خشک کرده و پوست‌شان را بگيريد.

آرد گندم را درون يک کاسه عميق بريزيد. يک عدد تخم مرغ خام باقي‌مانده را در يک کاسه ديگر ريخته و با چنگال بزنيد. آرد سوخاري، جو دوسر و فلفل سياه را هم به يک کاسه ديگر اضافه کنيد. به آرامي تخم مرغ‌هاي آبپز را در آرد گندم بغلتانيد. گوشت چرخ کرده‌ها را از يخچال بيرون بياوريد. کمي از روغن زيتون يا روغن سبزيجات را کف دست‌تان بماليد. يکي از گوشت چرخ کرده‌هاي دايره شکل شده را کف دست خود گذاشته و آن را صاف کنيد تا قطر آن تقريبا پنج سانتي‌متر شود.

اين کار را ادامه دهيد تا چهار لايه از گوشت صاف شده به دست بيايد. هر کدام از تخم مرغ‌هايي که در آرد غلتانده شده‌اند را وسط يکي از اين گوشت‌ها بگذاريد و گوشت را دور آن بپيچيد. سطح گوشت را صاف کنيد. به آرامي هر کدام از گوشت‌ها را در کاسه حاوي تخم مرغ زده شده بغلتانيد تا کاملا سطح گوشت به آن آغشته شود. سپس گوشت‌ها را در مخلوط آرد سوخاري بزنيد تا کاملا به آرد آغشته شوند. کف سيني فر کاغذ پوستي بگذاريد. سپس گوشت‌ها را درون سيني فر قرار دهيد.

سيني را در طبقه وسط فر فرار دهيد و اجازه دهيد به مدت تقريبا ۲۰ تا ۳۰ دقيقه و تا زماني که سطح تخم مرغ اسکاتلندي قهوه‌اي طلايي شده و گوشت نرم شود و کامل بپزد، در فر بماند. اگر سطح گوشت‌ها به طور نامساوي قهوه‌اي شد، آن‌ها را بچرخانيد. سيني فر را با دستکش بيرون بياوريد و تخم مرغ‌ها را در بشقاب سرو خود قرار دهيد و داغ سرو کنيد. تخم مرغ اسکاتلندي لذيذ و مقوي شما آماده است. نوش جان!


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار