gardeshban.ir

کيک برنجي کره اي همانطور که از اسمش برمي‌آيد بومي کشور کره است. اين غذا داراي بافتي چسبناک است که داخل خمير آن با لوبيا قرمز پر مي‌شود.
کد خبر: ۴۴۹۹۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
کيک برنجي کره اي همانطور که از اسمش برمي‌آيد بومي کشور کره است. اين غذا داراي بافتي چسبناک است که داخل خمير آن با لوبيا قرمز پر مي‌شود. درست است که کيک برنجي در کشورهاي مختلف از جمله ايران پخته مي‌شود، اما پختن به روش سنتي و اصلي آن را خاص‌تر مي‌کند. در اين دستورالعمل طرز تهيه کيک برنجي به همان روش کره اي آموزش داده مي‌شود تا با نحوه پخت اصلي آن آشنا شويد. 

اگر به يک کشور علاقه داريد، يکي از راه‌هاي آشنايي بيشتر مطالعه در مورد فرهنگ و عادات غذايي آن کشور يا منطقه خاص جغرافيايي است. براي پخت کيک برنجي تنها مرحله زمانبر خيساندن لوبياها از شب قبل است. باقي مراحل زمان زيادي از شما نخواهد گرفت. در ادامه، با طرز تهيه کيک برنجي کره اي همراه ما باشيد.

مواد لازم براي تزيين کيک برنجي به روش کره اي

لوبيا قرمز خيس خورده نصف فنجان
نمک به مقدار لازم
دارچين يک قاشق چاي‌خوري
شکريک قاشق غذاخوري
شکر قهوه‌اي150 گرم (معادل سه‌چهارم پيمانه)
سيروپ وانيل نصف قاشق چاي‌خوري
آرد برنج يک پيمانه
آب جوش (يا شير پرچرب) 50 ميلي‌ليتر

طرز تهيه کيک برنجي به روش کره اي

مرحله اول

مهم‌ترين نکته در طرز تهيه کيک برنجي خيساندن لوبيا قرمز از شب قبل است. لوبيا قرمز را که از شب قبل خيس کرده‌ بوديد، شسته و داخل يک قابلمه متوسط بريزيد. به مقدار لازم، براي پخت لوبيا داخل قابلمه آب ريخته و روي حرارت قرار دهيد. لوبياها را بپزيد تا کاملا نرم شوند. وقتي لوبياها کاملا پختند، قابلمه را از روي حرارت برداشته و آب اضافي آن را دور بريزيد. سپس، لوبياهاي پخته شده را داخل مخلوط‌کن بريزيد تا مثل پوره نرم و يکدست شوند.

مرحله دوم

در اين مرحله، پوره لوبيا را به يک قابلمه منتقل کنيد و شکر قهوه‌اي، شربت وانيل و دارچين را به آن اضافه کنيد. سپس، کمي نمک به موادتان بزنيد. با قاشق پوره را هم بزنيد تا چاشني‌ها خوب به خورد موادتان برود. حالا تمام مواد را داخل يک قابلمه ريخته و روي حرارت متوسط قرار دهيد. هر از گاهي مواد را هم بزنيد. بعد از اين که حدود پنج تا 10 دقيقه از جوشيدن مواد گذشت، آن‌ها را کنار بگذاريد.

مرحله سوم

نوبت آماده کردن خمير است. براي اين کار، يک کاسه بزرگ برداريد و آرد برنج را داخل آن بريزيد. مقداري نمک و شکر به آرد برنج اضافه کنيد. پس از آن، به تدريج آب جوشيده را به مواد اضافه کنيد. خمير به دست آمده را ورز دهيد و وقتي به اندازه کافي نرم شد، آن را کناري بگذاريد و به سراغ مراحل بعدي آماده‌سازي برويد.

مرحله چهارم

حالا يک کاسه کوچک برداريد و پودر چاي سبز را با کمي شکر مخلوط کنيد. دانه‌هاي کنجد سياه بو داده شده را هم داخل آسياب خرد کنيد و داخل يک کاسه جداگانه بريزيد. در پايان، در کاسه‌اي ديگر نارگيل خرد شده را بريزيد.

مرحله پنجم

براي تهيه کيک برنجي يک قسمت کوچک از خمير برنجي را برداشته و روي سطح صافي بغلتانيد. يک قاشق از خمير لوبيا را در مرکز قرار دهيد و لبه‌ها را با دقت به داخل تا کنيد. سپس لبه‌ها را طوري فشار دهيد تا با ديگر قسمت‌هاي خمير يکدست شده و به شکل يک توپ شود.

مرحله ششم

اين مرحله نوبت پختن کيک‌هاي برنجي است. براي پختن کيک هاي برنجي بهتر است آن‌ها را در يک قابلمه بزرگ قرار دهيد و به اندازه‌ کافي آب بريزيد. قابلمه را روي شعله متوسط قرار دهيد تا به جوش بيايد. بعد از آن که آب شروع به غل خوردن کرد، کيک‌هاي برنجي را به آرامي داخل آب بريزيد. مطمئن شويد که آن‌ها به ته قابلمه نچسبند. وقتي که کيک‌هاي برنجي به سطح آب آمدند، آن‌ها را به يک کاسه آب سرد منتقل کنيد. اجازه دهيد تا براي يک يا دو دقيقه داخل آب سرد بمانند. سپس داخل يک بشقاب خشک قرار دهيد.

مرحله هفتم

وقتي کيک‌هاي برنجي خشک شدند، آن‌ها را به ترتيب داخل کاسه‌هاي روغني قرار دهيد. سپس آن‌ها را سه قسمت کنيد و در پودر نارگيل، پودر چاي سبز و کنجد آسياب شده بغلتانيد. همينطور، مي‌توانيد براي زيباتر شدن آن‌ها از رنگ‌هاي غذايي استفاده کنيد. کيک برنجي آماده سرو شدن است.

نکات و پيشنهادات طرز تهيه کيک برنجي

ميزان شيرين شدن اين دسر کره‌اي بسته به سليقه شما دارد. بنابراين مقدار شکر را مي‌توانيد خودتان تغيير دهيد.

به جاي پودر نارگيل، پودر چاي سبز و کنجد آسياب شده مي‌توانيد از مواد ديگري مثل پودر گل محمدي و انواع مغز استفاده کنيد.

استفاده از رنگ‌هاي خوراکي هم ظاهر اين دسر کره‌اي را جذاب‌تر خواهد کرد.

اگر به درست کردن غذاهاي ملل علاقه‌مند هستيد،  طرز تهيه کيک موچي ژاپني را هم امتحان کنيد. اين غذا حداقل از نظر ظاهري به کيک برنجي کره اي شباهت زيادي دارد، را هم امتحان کنيد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار