gardeshban.ir

قليه اسفناج يکي از انواع غذاهاي خوشمزه و قديمي ايراني است که اصالتا متعلق به استان هاي شمالي کشورمان مي باشد.
کد خبر: ۴۵۰۳۲
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
قليه اسفناج يکي از انواع غذاهاي خوشمزه و قديمي ايراني است که اصالتا متعلق به استان هاي شمالي کشورمان مي باشد. 



مواد لازم براي ۲ تا ۳ نفر

اسفناج۵۰۰ گرم
عدس۱ پيمانه
سير۲ حبه
پياز۱ عدد
نمک و فلفل سياه به مقدار کافي
زردچوبه و روغن به مقدار کافي

طرز تهيه قليه اسفناج

مرحله اول

براي تهيه قليه اسفناج خوشمزه ابتدا عدس را درون يک کاسه مناسب مي ريزيم و به اندازه اي آب اضافه مي کنيم که سطح آب دو بند انگشت بالاتر از سطح عدس ها باشد. حالا عدس را چند ساعت کنار مي گذاريم تا به خوبي خيس بخورد.

مرحله دوم

در اين مرحله سير را به صورت ريز خرد مي کنيم، سپس يک قابلمه مناسب روي حرارت قرار مي دهيم و مقداري روغن اضافه مي کنيم. در ادامه سير خرد شده را به قابلمه اضافه مي کنيم و به خوبي تفت مي دهيم تا عطر سير خارج شود.

مرحله سوم

حالا مقداري نمک، فلفل سياه و زردچوبه اضافه مي کنيم و کمي تفت مي دهيم تا ادويه ها با سير به خوبي ترکيب شوند. در ادامه عدس را آبکشي مي کنيم و به قابلمه اضافه مي کنيم، سپس ۲ پيمانه آب اضافه مي کنيم.

مرحله چهارم

در اين مرحله حرارت زير قابلمه را زياد مي کنيم تا آب شروع به جوشيدن کند. پس از اينکه آب شروع به جوشيدن کرد، حرارت زير قابلمه را ملايم تر مي کنيم و اجازه مي دهيم عدس با حرارت ملايم بپزد و نرم شود.

مرحله پنجم

در همين حين اسفناج را به خوبي مي شوييم و خرد مي کنيم، سپس يک تابه مناسب روي حرارت قرار مي دهيم و اسفناج را اضافه مي کنيم. اسفناج را کمي تفت مي دهيم تا آب بيندازد و آب آن به طور کامل کشيده شود.

مرحله ششم

حالا مقداري روغن اضافه کرده و اسفناج را به خوبي تفت مي دهيم تا سرخ شود. پس از اينکه عدس نيم پز شد اسفناج را به قابلمه اضافه مي کنيم و اجازه مي دهيم آب غذا کم شود، سپس آنرا درون ظرف مي کشيم و با آب نارنج سرو مي کنيم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار