gardeshban.ir

زيپوله يکي از انواع شيريني هاي سنتي و قديمي ايتاليايي است که شباهت زيادي به پيراشکي هاي فوري دارد.
کد خبر: ۴۵۰۳۳
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
زيپوله يکي از انواع شيريني هاي سنتي و قديمي ايتاليايي است که شباهت زيادي به پيراشکي هاي فوري دارد، براي مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهيه شيريني زيپوله در ادامه با ما همراه باشيد.



مواد لازم شيريني زيپوله

تخم مرغ۲ عدد
آرد۱ پيمانه
بکينگ پودر۲٫۵ قاشق چايخوري
شکر¼ پيمانه
پنير ماسکارپونه يا خامه اي۲۰۰ گرم
وانيل ¼ قاشق چايخوري
پودر قند به مقدار کافي
روغن به مقدار کافي

طرز تهيه شيريني زيپوله 

مرحله اول

براي تهيه شيريني خوشمزه زيپوله به روش ايتاليايي ابتدا تخم مرغ ها را به همراه پنير ماسکارپونه و وانيل درون يک کاسه مناسب مي ريزيم، سپس با همزن برقي به خوبي مخلوط مي کنيم تا به طور کامل يکدست شوند.

مرحله دوم

در اين مرحله آرد را دو مرتبه الک مي کنيم تا کاملا يکدست شود، سپس به همراه شکر و بکينگ پودر به مواد درون کاسه مي افزاييم. در ادامه مواد را به آرامي با ليسک مخلوط مي کنيم تا مواد يکدست شوند و مايه اي به غلطت مايه کيک به دست بيايد.

مرحله سوم

در اين مرحله يک ظرف گود مثل شير داغ کن روي حرارت قرار مي دهيم و به اندازه اي روغن اضافه مي کنيم که شيريني ها در هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. حالا اجازه مي دهيم روغن با حرارت ملايم به خوبي داغ شود.

مرحله چهارم

حالا براي سرخ کردن شيريني ها، ابتدا قاشق را درون روغن مي بريم تا به خوبي چرب شود، سپس از مايه شيريني بر ميداريم و درون روغن مي اندازيم تا سرخ شوند. اين شيريني پس از سرخ شدن حالتي پوک و پفکي دارد. 
 
مرحله پنجم

پس از اينکه يک سمت شيريني ها سرخ شد، آنها را به آرامي بر مي گردانيم تا سمت ديگرشان نيز طلايي شود. در پايان شيريني هاي سرخ شده را از روغن خارج مي کنيم و درون توري فلزي قرار مي دهيم تا روغن اضافي شان گرفته شود.
 
مرحله ششم

در صورتي که توري فلزي در دسترس نداشتيم، شيريني ها را روي دستمال حوله اي قرار مي دهيم تا روغن شان گرفته شود. در پايان شيريني ها را درون ظرف مناسب مي چينيم و پودر قند را به صورت پخش روي آنها مي پاشيم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار