gardeshban.ir

آبشار شارشار زنجان ، یکی از جاذبه‌های طبیعی و زیبای شهر زنجان است که در شمال شرقی شهر زنجان در منطقه تهم و در میان سنگ‌های صخره‌ای واقع شده است .
کد خبر: ۴۵۰۵۵
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 26
گردشبان (gardeshban.ir) :

این آبشار در ایام بهار و تابستان مورد توجه بازدیدکنندگان است و از تفرجگاه‌های مهم شهر زنجان به شمار می‌رود. این آبشار با دریاچه سد تهم حدود ۵ کیلومتر فاصله دارد و دسترسی به آن با یک کوهنوردی یک ساعته امکان‌پذیر است.

در فصل زمستان شاهد یخ زدن بخش عمده ای از آب این آبشار هستیم و همین موضوع جلوه ای دیدنی به این منطقه می دهد. اما بهترین زمان برای رفتن به این محل و استفاده از زیبایی های نهفته در دل آن، فصل های بهار و تابستان می باشند. در فصل بهار شاهد سبز شدن مناطق اطراف آبشار هستیم و ترکیب آن با زیبایی های آبشار شارشار باعث ایجاد یک جاذبه طبیعی بی نظیر در این منطقه می شود.

آبشار شارشار

نکات لازم برای بازدید از آبشار

در زمان سفر و آبشارگردی حتما” چند دست لباس راحت همراه خود داشته باشید و با خیال راحت آب بازی کنید و از این طبیعت فوق العاده لذت ببرید. در مسیرها و حوضچه‌های امن آب تنی کنید و زیر شرشر قطرات آبشار سر و تن خود را خیس کنید و از زندگی لذت ببرید. فقط این نکته را لازم است بدانید که شنا در حوضچه‌های کف آبشار گاهی می‌تواند خطرآفرین باشد و حتما” نکات ایمنی را باید رعایت کنید تا دچار آسیب دیدگی نشوید.

در اطراف آبشارها معمولا” حشرات زندگی می‌کنند که ممکن است در مقابل شما زندگی مسالمت آمیزی نداشته باشند. حتما” از پمادهای ضد گزش حشرات استفاده کنید و همراه خود داشته باشید و تلاش کنید هر چند ساعت یک بار آن را تجدید کنید.سعی کنید در زمان بازدید از آبشارهای ناشناختته از شیرجه زدن داخل برکه‌ی آب خود داری کنید.از کفش‌های استفاده کنید که بعد از خیس شدن قابلیت اصطکاک خود را حفظ کنند و دچار لغزش نشوید.

آبشار شارشار

نحوه دسترسی

آدرس :  زنجان -منطقه تهم

برای رسیدن به آبشار شارشار شما باید حدود یک ساعت در دل طبیعت زیبای شهر زنجان پیاده روی کنید که در طول این مسیر می توانید با زیبایی های طبیعت این منطقه بیشتر آشنا شوید. علاوه بر این، این آبشار در فاصله ۵ کیلومتری از دریاچه سد تهم که جهت تامین آب شرب مورد نیاز اهالی زنجان ساخته شده، قرار دارد. متاسفانه پس از تکمیل پروژه ساخت سد تهم، آبشار شارشار در زنجان که از معدود آبشار این استان می باشد، به زیر آب خواهد رفت.

آبشار-شارشار3 آبشار شارشار

آبشار شارشار


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار