gardeshban.ir

کوفته انار گردو يکي از انواع غذاهاي خوشمزه و اصيل شمالي است که با مواد و دستور هاي متنوعي تهيه مي شود.
کد خبر: ۴۵۰۶۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
کوفته انار گردو يکي از انواع غذاهاي خوشمزه و اصيل شمالي است که با مواد و دستور هاي متنوعي تهيه مي شود، براي مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهيه کوفته انار گردو در ادامه با ما همراه باشيد.

مواد لازم براي ۴ نفر


گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پياز۱ عدد
زرده تخم مرغ۱ عدد
گردوي آسياب شده۱۵۰ گرم
رب انار۱ قاشق سوپخوري 
نعناع خشک ۱ قاشق چايخوري
جعفري خرد شده ۱ قاشق غذاخوري
آرد سوخاري ۲ قاشق سوپخوري
نمک و فلفل سياه به مقدار کافي
زردچوبه و دارچين به مقدار کافي
مواد لازم براي سس کوفته
آب انار۱ پيمانه
رب انار۲ قاشق سوپخوري
رب گوجه فرنگي۱ قاشق سوپخوري
پياز۲ عدد
روغن مايع۲ قاشق سوپخوري
آب۱ پيمانه
شکر½ قاشق سوپخوري
نمک و فلفل سياه به مقدار کافي

طرز تهيه کوفته انار گردو 

مرحله اول

براي تهيه کوفته انار و گردوي خوشمزه ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه ۳ قاشق غذاخوري از گردوي آسياب شده درون يک کاسه مناسب مي ريزيم. در ادامه پياز را رنده مي کنيم و پس از گرفته آب اضافي اش به کاسه اضافه مي کنيم.

مرحله دوم

در اين مرحله رب انار را به همراه نعناع خشک، جعفري خرد شده، تخم مرغ، آرد سوخاري و مقداري نمک، فلفل سياه و زردچوبه به مواد درون کاسه مي افزاييم، سپس مواد را با دست چند دقيقه ورز مي دهيم تا کاملا منسجم و يکدست شوند.

مرحله سوم

پس از اينکه مايه کوفته به خوبي منسجم شد، آنرا به کوفته هايي به اندازه نارنگي تبديل مي کنيم و با دست به خوبي فشار مي دهيم تا کاملا منسجم شوند و هيچ گونه ترکي نداشته باشند، سپس کوفته ها را درون يک سيني قرار مي دهيم.

مرحله چهارم

حالا روي سيني را با سلفون مي پوشانيم و به مدت ۳۰ دقيقه تا يک ساعت در يخچال قرار مي دهيم تا کوفته ها استراحت کنند. در همين حين سس کوفته را آماده مي کنيم، براي اين منظور پياز را به صورت خلالي نازک خرد مي کنيم.

مرحله پنجم

در اين مرحله يک قابلمه مناسب روي حرارت قرار مي دهيم و مقداري روغن اضافه مي کنيم، سپس پياز را به قابلمه اضافه کرده و به خوبي تفت مي دهيم تا سبک و شيشه اي شود. در ادامه باقيمانده گردوي آسياب شده را نيز به قابلمه اضافه مي کنيم.

مرحله ششم

گردو را هم با حرارت بسيار ملايم کمي تفت مي دهيم، سپس مقداري زردچوبه و دارچين اضافه مي کنيم و کمي تفت مي دهيم تا عطر ادويه ها خارج شود. در ادامه رب انار را به همراه رب گوجه فرنگي، آب انار و مقداري نمک و فلفل مي افزاييم.

مرحله هفتم

حالا حرارت را زياد مي کنيم تا آب انار جوش بيايد. پس از اينکه آب انار به نقطه جوش رسيد، حرارت را ملايم تر مي کنيم، سپس طعم سس را به دلخواه با مقداري شکر متعادل مي کنيم. حالا اجازه مي دهيم سس کمي غليظ شود.

مرحله هشتم

در اين مرحله کوفته ها را از يخچال خارج مي کنيم، سپس يک تابه مناسب روي حرارت قرار داده و مقداري روغن اضافه مي کنيم. پس از اينکه روغن به خوبي داغ شد، کوفته ها را اضافه مي کنيم و تمام قسمت هايشان را به صورت يکدست سرخ مي کنيم.

مرحله نهم

حالا کوفته هاي سرخ شده را به سس اضافه مي کنيم و اجازه مي دهيم سس به خورد کوفته ها برود. پس از گذشت ۱۵ دقيقه دانه هاي انار را نيز به سس اضافه مي کنيم و از سس با قاشق روي کوفته ها مي ريزيم.

مرحله دهم

پس از اينکه سس غليظ شد و به خوبي کوفته ها را طعم دار کرد، غذاي ما آماده است. کوفته ها را در يک ظرف مناسب مي کشيم، سپس سس را روي آنها مي ريزيم. اين غذاي خوشمزه را مي توانيم با نان يا برنج سرو کنيم.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار