gardeshban.ir

بسياري از پزشکان براي درمان يا پيشگيري از برخي مشکلات غرغره کردن آب نمک را در کنار درمان توصيه مي کنند.
کد خبر: ۴۵۱۱۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
بسياري از پزشکان براي درمان يا پيشگيري از برخي مشکلات غرغره کردن آب نمک را در کنار درمان توصيه مي کنند. يک محلول نمکي مي تواند به کاهش شدت عفونت ويروسي و باکتريايي کمک کند و باعث بهبود و درد ناراحت کننده به دليل واکنش هاي آلرژيک شود و محرک هايي مانند آلرژن ها، باکتري ها و قارچ ها را از گلو و بيني خارج کند. در ادامه اين بخش از بهداشت و سلامت با فوايد آب نمک براي درمان برخي از مشکلات بيشتر آشنا خواهيد شد.
 
تسکين التهاب و عفونت

غرغره آب نمک بسياري از مشکلات ازجمله سوزش گلو و خارش را برطرف مي کند. غرغره خصوصا براي التهاب گلو ناشي از حساسيت هاي فصلي، سرماخوردگي و عفونت هاي سينوسي مفيد است با اين حال، اين درمان ساده مي تواند به جلوگيري از ايجاد عفونت مجدد کمک کند.

کاهش باکتري هاي مضر در دهان

غرغره آب نمک خنثي کننده اسيدهايي است که باعث تکثير باکتري ها در دهان مي شود بنابراين، اين امر به حفظ تعادل pH کمک و اين همان چيزي است که از بيماري لثه جلوگيري مي کند. آب نمک محل رشد باکتريها را از بين مي برد و از گسترش عفونت ها (قارچي) مانند کانديديازيس که يک عفونت قارچي است و به دهان و گلو حمله مي کند، محافظت مي کند.

پاکسازي راه بيني

يکي از بهترين موارد براي پاکسازي راه هاي تنفسي، سر و قفسه سينه غرغره آب نمک است. غرغره آب نمک مخاط جمع شده در مجاري تنفسي و حفره هاي بيني را نازک مي کند. اگر در اثر سرماخوردگي و يا آلرژي، بيني شما گرفته و يا آبريزش بيني داريد، براي درمان از آب نمک براي قرقره و شستشوي بيني استفاده نماييد.

تسکين لوزه

لوزه ها دو بافت توده اي هستند که در پشت گلو قرار دارند و در اثر باکتري و عفونت ويروسي ملتهب مي شوند. التهاب لوزه ممکن است باعث مشکل در بلع غذا شود و غرغره کردن با آب نمک مي تواند به شما در تسکين درد و اين علائم کمک کند.

رفع يبوست

براي درمان يبوست مقداري نمک اسپوم را در يک ليوان آب حل کرده و به آن آب ليمو اضافه نماييد و بنوشيد. اين محلول به درمان يبوست کمک خواهد نمود.

بهبود خون ريزي لثه و دندان درد

غرغره آب نمک خونريزي و تورم لثه را که اولين علائم بيماري لثه ناشي از باکتري ها هستند، تسکين مي دهد. شستشوي دهان با آب نمک مي تواند به کاهش التهاب و مبارزه با باکتري ها و همچنين بهبود دندان درد کمک مي کند.

کاهش بوي بد دهان

اگر از بوي بد دهان رنج مي بريد يکي از درمان هاي موثر غرغره آب نمک است زيرا باکتري هاي موجود در دهان را که موجب بوي بد دهان مي شود را از بين مي برد.


پسوريازيس و اگزما

آب نمکِ غني از مواد معدني به مرطوب شدن پوست و کاهش قرمزي پوست کمک و لکه هاي پوسته پوسته شده را التيام بخشيده و التهاب پوست را تسکين مي دهد. در صورت استفاده از خواص آب نمک براي پوست نمک درياي مرده و يا نمک اپسوم را به آب وان و يا تشت اضافه نماييد و حدود 15 دقيقه بدن خود را در آن بخيسانيد تا علائم اگزما کاهش يابد.

رفع خستگي

براي رفع خستگي پا دو فنجان نمک اپسوم در يک تشت آب گرم بريزيد و پاهاي خسته و دردناک خود را در آن قرار دهيد. نمک داراي منيزيم است که به عملکرد بهتر عضلات کمک مي کند.

درمان گرفتگي

اگر در گرما ورزش نموده ايد، ممکن است به دليل تعريق زياد مايعات و نمک فراواني را از طريق عرق از دست بدهيد و اين امر سبب ايجاد درد هاي شديد به خصوص در بازو ها، شکم و ماهيچهٔ ساق پا شود. براي جلوگيري از اين اتفاق، يک قاشق چايخوري نمک در يک چهارم آب حل کنيد و بنوشيد.

درمان آفت و زخم دهان

هيچ چيز دردناکتر از زخم دهان نيست حتي ممکن است خوردن غذا را براي شما مشکل سازد. شستشوي دهان با آب نمک مي تواند درد ناشي از زخم کانکر (آفت دهان) را کاهش داده و به شما در بهبود سريع تر آن کمک کند. چندين بار در روز يک قاشق چايخوري نمک را در يک و نيم فنجان آب حل کرده، سپس جرعه جرعه در دهان قرقره کرده و آن را بيرون بريزيد. اين کار را انجام دهيد تا آفت و زخم دهان بهبود يابد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار