gardeshban.ir

ساحل دلارام در بوشهر جایی است که تا چشم کار می‌کند دریا می‌بینید. امواج خروشان، مرغان ماهی‌خوار، خورشید تابان و ماسه‌های گرم آن کاری می‌کند تا از شلوغی شهر دور شده و آرامش بگیرید.
کد خبر: ۴۵۲۰۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
ساحل دلارام جایی عالی برای فرار از هیاهوی زندگی گرمشغله است و حسابی شما را سر ذوق می‌آورد. اگر دوست دارید تا با یکی از دنج‌ترین سواحل ایران در کرانه خلیج فارس زیبا آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید. 

ساحل دلارام بوشهر؛ طبیعت بکر و حیرت انگیز بوشهر +عکس

ساحل دلارام بوشهر کجاست؟

این ساحل باصفا در حوالی بخش دلوار استان بوشهر (نزدیکی روستای دلارام) قرار گرفته است و به داشتنی فضایی آرام و بکر مشهور است. ماسه‌های شنی، فضایی تمیز و امن و البته سکونت بومیان در این حوالی باعث شده تا طبیعت دوستان زیادی جذب این منطقه شده و از آرامش آنجا لذت ببرند. حتی تصور تماشای غروب آفتاب، شنیدن صدای مرغان ماهی‌خوار و نسیم خنک ساحل چیزی است که هر فردی را سر ذوق می‌آورد و او را وسوسه به اقامت بیشتر می‌کند. اگر روزی بخت با شما یار شد و به استان بوشهر سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به این ساحل دلربا بزنید و از بودن در آنجا لذت ببرید.

تفریحات ساحل دلارام

مگر می‌شود و به سواحل جنوب ایران سفر کرد و به شنا نپرداخت؟ شنا در آب‌های نیگون خلیج فارس آن هم در فضایی خلوت و دنج چیزی است که اکثر ما شیفته‌اش هستیم. البته تفریحات دیگر مثل ماهیگیری، قایق سواری، دوچرخه سواری، پاراگلایدر، ریلکس کردن، پرنده‌نگری و حتی شن بازی نیز در این منطقه پرطرفدار است. فراموش نکنید که در هنگام سفر به ساحل دلارام در بوشهر دوربین عکاسی هم همراه خود ببرید و عکس یادگاری بگیرید.

اسکان در کنار ساحل

برای سفر به ساحل دلارام لازم نیست نگران محل اقامت خود باشید. چرا که وجود خانه مسافر در این حوالی باعث شده تا مسافران بتوانند مناسب‌ترین مکان را برای استراحت پیدا کنند. همچنین اقامتگاه‌های بومگردی این ناحیه نیز با بهترین خدمات اعم از سیستم سرمایشی، سرویس بهداشتی مجزا و غیره آماده‌اند تا از گردشگران پذیرایی کنند. اقامتگاه‌های ناخدا علی، بریو و فانوس از جمله معروف‌ترین مراکز اقامتی این دیار به شمار می‌آیند که بهترین خدمات را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. برای سفر به ساحل دلارام نیازی نیست نگران محل اقامت خود باشید چرا که مردم محلی بهترین‌ها را برایتان در نظر گرفته‌اند.

ساحل دلارام بوشهر؛ طبیعت بکر و حیرت انگیز بوشهر +عکس

بهترین زمان سفر به ساحل دلارام

اکنون شاید از خود بپرسید که بهتر است چه زمانی به ساحل دلارام سفر کرد؟ پیشنهاد ما به شما این است که نیمه دوم سال را برای راهی شدن به این منطقه انتخاب کنید. زیرا در این موقع از سال گرمای هوا و رطوبت آزارتان نمی‌دهد و می‌توانید از خنکای هوا در کنار دریا لذت ببرید.

دیدنی های بوشهر در حوالی ساحل دلارام

ساحل دلارام در بوشهر توسط بیابان‌های وسیع پوشیده شده است. ولی یکی از جاهایی که در این منطقه می‌توان بازدید کرد کلوت معروف شتر است که با چشم‌انداز کویری خود جایی مناسب عکاسی شناخته می‌شود. البته به خاطر بسپارید که در بازدید از این منطقه کرم ضدآفتاب، کلاه، عینک آفتابی و غیره همراه داشته باشید تا از تابش مستقیم آفتاب در امان بمانید. 

ساحل باربو یکی دیگر از سواحل بکری است که در نزدیکی ساحل دلارام قرار گرفته و به آسانی می‌توانید خود را به آنجا برسانید. این ساحل نیز به دلیل خلوت بودن طرفداران زیادی دارد. اگر هم دوست دارید تا به دیدن لنج‌هایی به جامانده از گذشته‌ها بروید، گورستان لنج‌ها در بندر دلوار جایی جالب توجه برای این کار است. 

این منطقه قدیمی لنج‌های فرسوده را در خود جای داده که حالا بی‌استفاده در گوشه‌ای رها شده‌‍اند. در این گورستان ده‌ها سوژه برای عکاسی وجود دارد که بسیارجالب توجه‌اند.

چند نکته که خوب است بدانید

- می‌توانید غذای مورد نیاز خود را از ساکنین روستای دلارام خریداری کنید.

- حتما غذاهای دریایی این منطقه را امتحان کنید.

- بهتر است در سفر به این منطقه چادر مسافرتی، لوازم ضروری و غیره همراه داشته باشید تا در صورت ضرروت استفاده کنید.

- قبل از راهی شدن با محل اسکان خود هماهنگ کنید.

- تور بوشهر مناسب‌ترین و به صرفه‌ترین گزینه برای سفر به ساحل دلارام است.

- قرار است به زودی دهکده گردشگری در نزدیکی ساحل ساخته شود که از خدمات خوبی برخوردار است.

- به دلیل خلوت بودن ساحل دلارام از شنا کردن در شب بپرهیزید.

در سفر به روستای دلارام چه بخریم؟

مگر می‌شود به استان بوشهر سفر کرد و خرمای این منطقه را از مراکز خرید بوشهر به عنوان سوغات نخرید؟ اگر روزی به روستای دلارام در بوشهر سفر کردید، حتما طعم خرمای آنجا را بچشید. همچنین خرید آن از مردم محلی با هدف کمک به جامعه محلی به شدت توصیه می‌شود. به خاطر داشته باشید که خرما در این منطقه از تنوع زیادی برخوردار است و حق انتخاب زیادی برای خرید این نوع سوغات دارید. لازم به یادآوری است که دست‌سازهای حصیری و عروسک‌های صدفی از جمله اصلی‌ترین صنایع دستی این دیار به شمار می‌آیند که می‌توانند سوغات خوبی برای مسافران باشند.

ساحل دلارام بوشهر؛ طبیعت بکر و حیرت انگیز بوشهر +عکس

چگونه به ساحل دلارام برویم؟

برای رفتن به ساحل دلارام در بوشهر باید خود را به بزرگراه بوشهر – دیر برسانید و در دره مله زرد وارد جاده فرعی بشوید. سپس طی مدت زمان کمی به ساحل می‌رسید که از فاصله زیاد نیز قابل مشاهده است.

فاصله ساحل دلارام تا بوشهر

اکنون شاید از خود بپرسید که ساحل زیبای دلارام تا شهر بوشهر چقدر فاصله دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که از طریق مسیر بوشهر به دیر می‌توانید طی کمتر از ۱ ساعت خود را به ساحل دلارام برسانید. تمام مسیر بدون ترافیک و هموار است و بدون خستگی به مقصد می‌رسید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار