gardeshban.ir

ویتنام یکی از کشورهای گردشگر پذیر در جنوب شرق آسیا است. این کشور به تازگی با ساخت منطقه‌ای موسوم به تپه‌های با نا، سعی دارد تا گردشگران بیشتری به سوی خود جذب کند.
کد خبر: ۴۵۲۶۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 31
گردشبان (gardeshban.ir) :

تپه‌های با نا (Ba Na) یکی از جدیدترین و هیجان‌انگیزترین پروژه‌های  ویتنام  است. اینجا یک مجتمع اقامتی در بالای کوه وجود دارد که شبیه به قلعه‌ای قرون‌ وسطایی به نظر می‌رسد، اما در پشت این دیوارهای سنگی، اقامتگاه‌های لوکس، رستوران‌هایی در کلاس جهانی و یک پارک با وسایل تفریحی شگفت‌انگیز هم دیده می‌شود. مسافران به مقصد ویتنام نباید دیدار از تپه‌های با نا و جاذبه‌های شگفت‌انگیز آن را فراموش کنند.

تله‌ کابین

سیستم تله‌کابین تپه‌های با نا در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد و چندین رکورد گینس نظیر عریض‌ترین فاصله‌ی میان ایستگاه‌ها و بزرگ‌ترین تغییر در ارتفاع را به نام خود ثبت کرد. مناظر دانانگ (Danang) و سواحل دوردست از داخل این تله‌کابین بسیار تماشایی هستند.

تله کابین تپه های بانا ویتنام

دهکده فرانسوی

قدم زدن در این دهکده به شما حس و حال بودن در کوه‌های آلپ در کشور  فرانسه  را می‌دهد. وقتی‌که مِه در هنگام شب پایین می‌آید یا ابرها تمام نوک قله را در برمی‌گیرند، شک شما برای بودن در فرانسه تبدیل به یقین می‌شود. خیابان‌های سنگ‌فرش و ساختمان‌هایی به سبک اروپایی به بهترین شکل ممکن در این منطقه از ویتنام در ارتفاع ۱۵۰۰ متری ساخته شده‌اند.

دهکده فرانسوی تپه بانا ویتنام

موزه مجسمه‌ های مومی

این تفریح در با نا به همان اندازه که هیجان‌انگیز است، ترسناک هم به نظر می‌رسد. آیا تا به‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که برخی از مشهورترین افراد در دنیا از نزدیک چه ظاهری دارند؟ خب، می‌توان این حس را در موزه‌ی مجسمه‌های مومی در تپه‌های با نا تجربه کرد و برخی از افراد مشهور را از فاصله‌ی بسیار نزدیک دید. گردشگران می‌توانند بدون مزاحمت نیروهای امنیتی در اطراف شخصیت‌های مشهور، تا حد ممکن به آن‌ها نزدیک شوند.

موزه مجسمه‌ های مومی تپه های با نا ویتنام

ترن هوایی آلپاین

سوار شدن بر اسباب‌بازی‌های هیجان‌انگیز در پارک تفریحی تپه‌های با نا را به بعد موکول کنید و تا قبل از تاریک شدن هوا به سراغ ترن هوایی جذاب آلپاین در وسط کوهستان بروید. سرعت هر کدام از ارابه‌های این ترن به حداکثر ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما نگران نباشید، همه‌ی آن‌ها دارای سیستم ترمزگیری مجزا بوده و هر زمان که خواستید می‌توانید سرعت را کم یا زیاد کرد.

ترن هوایی تپه های با نا ویتنام

رستوران قفقاز

پس از گشت‌وگذار فراوان، نوبت به امتحان خوراکی‌های عالی و متنوع در تپه‌های با نا می‌رسد؛ اما توصیه‌ی ما به شما سر زدن به رستوران قفقاز (Kavkaz) به مدیریت سرآشپز روسی، زاخاروف رومن جوریویچ، است. آن‌ها انواع غذاهای روسی نظیر بره‌ی کبابی با ادویه‌های منحصر به‌فرد را سرو می‌کنند.

رستوران قفقاز تپه بانا ویتنام

مسابقه ۴ بعدی مرگ

مجموعه‌ی سینمایی مسابقه‌ی مرگ (Death Race) با داشتن یک صفحه نمایش سه‌بعدی و صندلی‌های متحرک، به تماشاگران خود احساس پرواز با یک خودروی فرمول یک در آسمان را می‌دهد، اما از داخل دارای محیطی آرام و بسیار مطبوع است. حتی دستگاه‌هایی برای وزش باد، تولید بخار و دود به منظور تداعی حسی واقعی‌تر در این سینما دیده می‌شود.

مسابقه ۴ بعدی مرگ تپه های با نا

برج سقوط

برج سقوط (Drop Tower) در محیطی شبیه به غاری ترسناک، هیجان‌انگیزترین تفریحی است که می‌توان در تپه‌های با نا تجربه کرد. گردشگران می‌توانند در بالای این برج و از طریق گنبد شیشه‌ای تا دوردست‌ها را تماشا کنند؛ اما ناگهان و بدون هیچ علامتی، افراد به سبک رمان‌های ژول ورن (سفر به مرکز زمین و ۲۰ هزار فرسنگ زیر دریا)، در کسری از ثانیه از ارتفاع ۲۹ متری برج به پایین غار سقوط می‌کنند.

برج سقوط تپه های بانا ویتنام


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار