gardeshban.ir

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت: تاخیر در صدور مجوز از فرودگاه نجف باعث تاخیر پروازهای اربعین شده که در حال رایزنی برای رفع مشکل هستیم.
کد خبر: ۴۵۳۶۳
تاریخ انتشار : جمعه ۰۲ مهر ۱۴۰۰-1400 July 02
گردشبان (gardeshban.ir) :

شهرام آدم‌نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، با بیان این‌که با توجه به نزدیک بودن اربعین بسیاری از پرواز‌ها صورت گرفته و تعداد زیادی از زائران جابه جا شده اند گفت: طبق تفاهماتی که با کشور عراق صورت گرفت مجوز جابجایی۶۰ هزار نفر زائر تنها از طریق هوایی در روز‌های گذشته صادر شد.

او با بیان این‌که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توانستیم بخش عمده‌ای از این زائران را از طریق حمل‌ونقل هوایی به فرودگاه نجف برسانیم گفت: تعداد زیادی از این مسافران بدون مشکل و با در دست داشتن ویزا‌ی معتبر و بلیت به فرودگاه نجف اعزام شده اند، اما تعدادی از زائران هم بدون داشتن شرایط لازم به فرودگاه مراجعه کرده اند.

آدم نژاد بیان کرد: درحال‌حاضر دو مشکل در بخش زائران اربعین وجود دارد که ما سعی کرده‌ایم با مدیریت صورت‌گرفته به‌زودی این مشکلات را برطرف کنیم.

او توضیح داد: اولین مشکل مراجعه افراد بدون داشتن شرایط لازم به فرودگاه است و دومین مشکل آن است که از فرودگاه نجف صدور مجوز با تاخیر انجام می‌شود با توجه به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و به دلیل آنکه بسیاری از این پرواز‌ها برنامه‌ای نبوده، فرودگاه نجف با توجه به حجم زیاد پرواز‌ها و ظرفیت محدود مجوز را با تاخیر صادر می‌کند و همین موضوع باعث ایجاد تاخیرهای  زیادی در پرواز‌ها شده‌ است.

آدم نژاد توضیح داد: درحال رایزنی هستیم که بتوانیم صدور مجوز از فرودگاه نجف را تسهیل و تسریع کنیم.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از دلالان برگه‌هایی به زائران به‌عنوان موافقت‌نامه ارائه و اعلام می‌کنند که می‌توانید از طریق این موافقت‌نامه بدون ویزا بلیت تهیه کنید و همین باعث می‌شود که بدون ویزا و بلیت به فرودگاه مراجعه و با مشکلات بسیاری روبرو شوند.به مسافران توصیه می‌شود که به‌هیچ‌عنوان به صدور این برگه‌ها و یا بلیت‌ها توجه نکنند.

آدم نژاد اظهار کرد: تا ظهر امروز دوم مهرماه ۴۳ هزار زائر به کشور عراق جابجا شده‌اند.

او تاکید کرد: با افزایش تعداد هواپیماها و انجام پروازهای فوق العاده مشکل تاخیر پروازهای اربعین به زودی برطرف می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرط تزریق ۲ دوز واکسن و تست پی سی ار همچنان برقرار است افزود: آژانس‌های مسافرتی معتبر چارچوب صدور ویزا و قیمت بلیت را رعایت کرده بودند و با شرکت‌های متخلف هم برخورد شده است.


باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار