gardeshban.ir

طاهر درودی گفت: به محض اینکه فرد مشکوک به کرونا داشته باشیم پس از بررسی پزشکان با آمبولانس ها به نقطه ی صفر مرزی منتقل می شود و در این نقطه تحویل اورژانس کشور داده می شود و در نهایت به بیمارستان های ایرانی برای درمان ارجاع داده می شوند.
کد خبر: ۴۵۴۳۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۰-1400 July 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
طاهر درودی، مدیر عملیات اربعین حسینی هلال احمر درباره عدم مجوز ورود دارو های هلال احمر به کشور عراق برای مراسم پیاده روی اربعین گفت:  این خبر صحت ندارد ودارو  و تجهیزات ما دو شب گذشته از مرز عراق خارج شده است. البته مقداری معطلی برای ترخیص دارو ها در مرز وجود داشت.

او با بیان اینکه  تریلی های دارو های هلال احمر در حال حاضر در شهر نجف مستقر است، افزود:  با توجه به بازگشایی مرز زمینی و صدور ویزا هایی بنا به اعلام ظرفیت امکان افزایش تعداد نیرو های هلال احمر به کشور عراق نیست همچنین از طرفی انتقال دارو نیز به کشور کار راحتی نیست.

درودی ادامه داد: با توجه به اینکه چند روز دیگه اربعین است نمی توانیم امکانات جدید تری را به کشور عراق ارسال کنیم.

مدیر عملیات اربعین حسینی تصریح کرد: عمده دارو هایی که در مراسم اربعین استفاده می شود داروهایی است که در انبار نجف و کربلا موجود داشتیم و با توجه به شرایط کشور داروهای خاصی ارسال نشده است و عمده دارو های ذخیره شده را استفاده می کنیم و مقداری را نیز در محل خریداری می کنیم.

او درباره خدمت رسانی به افرادی که در مراسم اربعین علائم مشکوک داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه زیرساخت های لازم در کشور عراق برای تست کرونا وجود نداشته است، برنامه ریزی و هماهنگی هایی با وزارت بهداشت انجام شد و کارشناسان بیماری های وزارت بهداشت همراه ما هستند و به محض اینکه فرد مشکوکی را داشته باشیم پس از بررسی پزشکان با آمبولانس ها به نقطه ی صفر مرزی منتقل می شود و در این نقطه تحویل اورژانس کشور داده می شود و در بیمارستان های ایرانی برای درمان ارجاع داده می شوند.

درودی درباره غربالگری های زوار ایرانی برای بازگشت به ایران افزود: اینکه بخواهیم همه افراد را به صورت تک به تک غربالگری کنیم سخت و مشکل است و بیشتر فرض بر خود اظهاری افراد است. همچنین اقدامات غربالگری را همکاران مراقب مرزی زیر مجموعه وزارت بهداشت انجام می دهند و همکاران هلال احمر به عنوان کمک دهنده در کنار آن ها هستند.

او گفت: هلال احمر برنامه ای برای واکسیناسیون زوار در مرز و کشور عراق ندارد چرا که مبنای دریافت ویزا تزریق دو دُز واکسن بوده است و حتی افرادی که یک دُز واکسن زده بودند هم نتوانستند ویزا دریافت کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار