gardeshban.ir

سردر «باب عالی» که همزمان با بازگشایی موزه‌ها به تازگی به روی بازدیدکنندگان باز شده دسترسی به کاخ گلستان را از خیابان ناصرخسرو امکان‌پذیر کرده است.
کد خبر: ۴۵۴۷۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۰-1400 July 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاخ گلستان اعلام کرد همزمان با روز اربعین باز است و بازدیدکنندگان را می‌پذیرد.

ین مجموعه تاریخیِ جهانی که در نزدیکی مسجد ارگ تهران واقع شده و هر سال در مناسبت اربعین تعطیل بود، اطلاع داده که روز دوشنبه پنجم مهرماه همزمان با اربعین، تعطیل نیست، اما پذیرش بازدیدکنندگان از درِ دیگر این کاخ و از سمت خیابان ناصرخسرو انجام می‌شود.

سردر «باب عالی» که همزمان با بازگشایی موزه‌ها به تازگی به روی بازدیدکنندگان باز شده دسترسی به کاخ گلستان را از خیابان ناصرخسرو امکان‌پذیر کرده است.

این سردر، قدیمی‌ترین ورودی کاخ گلستان به شمار می‌آید که با ارگ سلطنتی تهران همسن بوده و بیشتر از ۶۰ سال بسته بود و ۲۸ اردیبهشت‌ماه امسال همزمان با روز جهانی موزه‌ها بازگشایی شد، اما به دلیل بسته بودن موزه‌ها در دوران کرونا، امکان تردد از این کاخ تا شهریورماه امکان‌پذیر نبود.

مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اینک اعلام کرده است که به دلیل اجرای مراسم عزداری اربعین در مسجد ارگ و میدان پانزده خرداد و ادای احترام به برگزارکنندگان این مراسم، در اصلی کاخ برای امروز بسته شده و پذیرش بازدیدکنندگان فقط از سردر باب عالی انجام می‌شود.

کاخ‌ها و موزه‌ها از ۲۷ شهریورماه با تغییر رنگ‌بندی کرونایی شهرها فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

ساعت بازدید از این مجموعه از ۹ صبح تا ۱۷ تعیین شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار