gardeshban.ir

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شیوع کرونا به همه کسب و کارها آسیب زده و قطعا ایرلاین ها نیز بخشی از این مشاغل هستند اما درست نیست که بار این مشکلات را با گران فروشی به دوش مردم انداخت.
کد خبر: ۴۵۵۰۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰-1400 July 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
غلامرضا شریعتی با اشاره به ضرورت برخورد با گران فروشی ایرلاین ها، بیان کرد: متاسفانه گران فروشی ایرلاین ها مربوط به امروز نیست و مدتی است که علی رغم پیگیری دولت و کمیسیون عمران مجلس از فروش بلیت با نرخ مصوب سر باز زده است. در بحث اربعین نیز مجددا شاهد تخلف ایرلاین ها هستیم و کمیسیون عمران نیز به طور جدی پیگیر این موضوع است.

وی در ادامه اظهار کرد: ایرلاین ها مدعی هستند که در مسیر تهران به نجف باید یک طرف را خالی برگردند و این نرخ تعیین شده برای آنان صرفه اقتصادی ندارد. اگر این مطلب هم درست باشد، اکنون دیگر سازمان هواپیمایی کشوری نرخ را تعیین کرده و افزایش قیمت تخلف است. کمیسیون عمران این بار تا برخورد با ایرلاین های متخلف این موضوع را دنبال می کند.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایرلاین ها علت اصلی گران فروشی را استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت هواپیماها و شرایط اقتصادی اعلام می کنند. شیوع کرونا به همه کسب و کارها آسیب زده و قطعا ایرلاین ها نیز بخشی از این مشاغل هستند. اما این درست نیست که بار این مشکلات را با گران فروشی به دوش مردم انداخت.

وی در ادامه تاکید کرد: لازم است شیوه قیمت گذاری تغییر کند و ما به سمت تصحیح قانون در این حوزه حرکت کنیم. نمی توان همه بار را بر دوش مردم انداخت. قیمت گذاری بلیت هواپیما باید به نحوی باشد که هم به مردم فشار وارد نشود و بخش قابل توجهی را از دسترسی به حمل و نقل هوایی محروم نکند و هم ایرلاین ها با کمک دولت متضرر نشوند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار