gardeshban.ir

پنکیک ژاپنی تقریبا همون پنکیک رایج خودمونه با همون طعم و مزه منتهی خیلی پفی‌تره و با بافتی سبک و کیک مانند داره
کد خبر: ۴۵۵۲۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰-1400 July 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
پنکیک ژاپنی تقریبا همون پنکیک رایج خودمونه با همون طعم و مزه منتهی خیلی پفی‌تره و با بافتی سبک و کیک مانند داره. پنکیک ژاپنی ارتفاع بیشتری نسبت به پنکیک معمولی داره و معمولا به کمک یک قالب یا رینگ گرد داخل تابه پخته میشه. یا اینکه داخل ظرفی کوچک که ارتفاع بیشتری داشته باشه ولی رایج ترین نوعش با رینگ هست. 



پیشنهاد میکنم حتما این پنکیک خوشمزه رو برای وعده صبحانه تون امتحان کنین با اینکه مواد تشکیل شده اون همون مواد همیشگی هست اما بخاطر بافت سبک و پفی لذیدتره و سلیقه بیشتر افراد از جمله بچه‌ها این پنکیک رو بیشتر میپسنده. پنکیک ژاپنی رو میتونین به هنگام صبحانه با شکلات صبحانه یا عسل یا انواع مربا‌ها ( مثل مربای بالنگ ) و انواع خامه و میوه سرو کنین. 

مواد مورد نیاز برای تهیه پنکیک ژاپنی

تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع نصف پیمانه( یا کره ۸۰ گرم)
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
آرد یک و نیم پیمانه
نشاسته ذرت نصف پیمانه
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
شیردو سوم پیمانه
شکر نصف پیمانه

۱- زرده و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا می‌کنیم و سفیده تخم مرغ رو با همزن می‌زنیم تا حجمش دو برابر و سفید رنگ بشه و کاملا فرم بگیره بعد نصف شکر رو کم کم به سفیده تخم مرغ اضافه می‌کنیم و دوباره با همزن میزنیم تا فرم بگیره.

۲- تو یه ظرف دیگه زرده‌های تخم مرغ و وانیل و نصف دیگر شکر رو با همزن می‌زنیم تا کرم رنگ و کشدار و حجیم بشه و بعد روغن رو اضافه می‌کنیم و در حد مخلوط شدن هم میزنیم.

 ۳-  بعد شیر ولرم رو اضافه و مخلوط می‌کنیم. آرد و نشاسته ذرت و بکینگ پودر رو با هم مخلوط و الک می‌کنیم.

۴- آرد، نشاسته و پکینگ پودر الک شده رو به مواد زرده مون اضافه میکنیم و با همزن دستی هم میزنیم تا یکدست بشه. بعد سفیده فرم گرفته تخم مرغ رو توی دو مرحله به مایه اضافه میکنیم و با لیسک به آرومی مخلوط میکنیم تا یکدست بشه ( به آرومی هم بزنید تا پف سفیده نخوابه)

۵- یک تابه کوچیک در دار انتخاب کنید و روی شعله، شعله پخش کن بذارید و اجازه بدید تابه گرم بشه. مواد آماده شده رو توی تابه بریزید و در تابه رو بزارید و اجازه بدید با حرارت ملایم بپزد تا کاملا خودش رو بگیره و وقتی به سطح پنکیک دست میزنین نچسبه.

۶- بعد پنکیک رو برگردونید تا طرف دیگش هم سرخ بشه. بعد دوباره قالب رو پرکنید و به همین ترتیب همه مواد رو بپزین. در نهایت با انواع میوه ها و شکلات صبحانه و … تزیین کنید.

هیچ نیازی به چرب کردن تابه نیست فقط کافیه تابتون نچسب بشه، بخاطر روغنی که داخل مواد هست اصلا نمیچسبه. پنکیک خوشمزه شما آمادست. نوش جان!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار