gardeshban.ir

موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس، یکی از جاذبه­‌های نسبتاً جدید گردشگری در بوشهر است.
کد خبر: ۴۵۵۶۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰-1400 July 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس، یکی از جاذبه­‌های نسبتاً جدید در بوشهر است.

این موزه در عمارت دهدشتی محله کوتی بوشهر قرار گرفته و ترکیبی از کهنه و نو و علم و هنر در بوشهر است. این موزه، هفتمین موزه دانشگاهی ایران، دومین موزه تاریخ پزشکی در کشور و یازدهمین نوع موزه پزشکی در آسیاست.

در این موزه ۱۴ گالری قرار دارد و انواع تجهیزات پزشکی تاریخی در آن به نمایش در آمده است. از دوران عیلامیان گرفته تا زمان معاصر، انواع اشیای مرتبط به دست آمده آن در گالری‌­های مختلف به نمایش درآمده‌­اند.

علاقه­‌مندان به علم پزشکی و چگونگی ساز و کار آن در گذشته، با بازدید از این موزه می‌­توانند نکات بسیاری بیاموزند. این موزه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بوده که با همکاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور، دستاورد‌ها و پیشرفت‌­های علم پزشکی، از گذشته تاکنون و همچنین پیشرفت‌­های پزشکی دوران اسلام را به نمایش گذاشته است.


انواع ست‌­های جراحی، وسایل دندانپزشکی، دامپزشکی، دارو‌های مختلف از جمله دارو‌های گیاهی، اسناد، لباس فارغ التحصیلان، کتاب‌­های درسی و نسخه‌های خطی و چاپی در این­جا به نمایش درآمده است. همچنین می‌­توان با روش‌­های درمانی قدیمی و فعالیت‌­های پزشکی آشنایی پیدا کرد. پروفسور ایرج نبی پور، از جمله بنیانگذاران این مجموعه با ارزش است.





مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار