gardeshban.ir

محمدحسین قوسیان مقدم با اشاره به روند غربالگری زائرین در مرزها گفت: کنترل از زمانی که زائران وارد مرز می‌شوند تا زمانی که از پایانه خارج می شوند ادامه دارد و شایعات مربوط به عدم غربالگری زائران صحت ندارد.
کد خبر: ۴۵۶۲۱
تاریخ انتشار : جمعه ۰۹ مهر ۱۴۰۰-1400 July 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمدحسین قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: طی بازدیدی که از مرز مهران و شلمچه داشتم مشاهده شد در این دو مرز تست سریع از زائران گرفته می‌شود.

او با بیان اینکه قرار بر این شد که افرادی کارت واکسیناسیون و پی سی آر منفی به همراه ندارند در صورتی که علائمی دارند تست سریع از آن گرفته شود، افزود: 15 دقیقه روند غربالگری برای هر نفر ادامه دارد.

قوسیان مقدم تصریح کرد: هلال احمر در راستای غربالگری مرزها و قرنطینه مرزی تست‌های سریع را از مسافران می‌گرفت و این روند همچنان ادامه دارد و در این راستا نیز ابتدا از افراد تب سنجی صورت می‌گیرد و در صورت داشتن علائم، تست سریع  انجام می‌شود و در صورت مثبت شدن تست سریع از آن ها پی سی آر می‌گرفتیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ممکن است افرادی که غیر از مرزهای هوایی برای زیارت اربعین رفتند، بدون کارت واکسیناسیون باشند، افزود:  اکثر کسانی که تاکنون در مرزهای زمینی توسط هلال احمر غربالگری شدند، دارای تست منفی بودند.

قوسیان مقدم گفت: مراقبت ها در مرزها از سوی دانشگاه علوم پزشکی به شدت اجرا می‌شود تا دستاورد رهایی از پیک پنجم از دست نرود.

سخنگوی جمعیت هلال احمر ادامه داد: تیم‌های بهداشتی در مرز ها بیماری‌هایی همچون اسهال، سل  را چک می کنند.

او با بیان اینکه اعلام شده غربالگری‌ها از زائران اربعین تا امروز ادامه داشته باشد، تصریح کرد: پس از طی مرحله غربالگری،هلال احمر مبادی ورودی و خروجی مرزهای ایران را طبق برنامه قبلی دنبال می‌کند.

قوسیان مقدم بیان کرد: کنترل از زمانی که زائران وارد مرز می‌شوند تا زمانی که از پایانه خارج می‌شوند ادامه دارد و شایعات مربوط به عدم غربالگری زائران صحت ندارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار