gardeshban.ir

کیک ماست فرانسوی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که اصالتا متعلق به کشور فرانسه است.
کد خبر: ۴۵۶۲۵
تاریخ انتشار : جمعه ۰۹ مهر ۱۴۰۰-1400 July 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
کیک ماست فرانسوی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که اصالتا متعلق به کشور فرانسه می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ماست فرانسوی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک ماست فرانسوی

تخم مرغ۲ عدد
آرد۱٫۵ پیمانه
روغن½ لیوان
ماست یونانی¾ لیوان
شکر۱ لیوان سرخالی
رنده پوست لیمو۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
نمک نوک قاشق چایخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
مواد سس لیمو
نشاسته گل۲ قاشق غذاخوری
شکر۶ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
آب۱ لیوان

طرز تهیه کیک ماست فرانسوی

مرحله اول

برای تهیه کیک ماست فرانسوی ابتدا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا از حالت لختگی خارج شوند. در ادامه وانیل را به همراه رنده پوست لیمو و شکر به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد را به مدت ۸ دقیقه مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه ترکیب مواد کرم رنگ و حجیم شد، روغن را اضافه می کنیم و در حد ۱۵ ثانیه با دور تند مخلوط می کنیم تا روغن هم با دیگر مواد ترکیب شود.

مرحله سوم

در این مرحله ماست یونانی پر چرب را اضافه کرده و مجددا ۱۵ ثانیه دیگر مواد را با دور کند مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه آرد را با بکینگ پودر ترکیب می کنیم، سپس دو تا سه مرتبه الک می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا ترکیب آرد و بکینگ پودر را در سه مرحله به مواد اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مایه کیک آماده شود. حالا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا روغن جداکنند کیک (آموزش درست کردن روغن جداکننده کیک) پوشش می دهیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی درون مایه کیک خارج شود.
 
مرحله ششم

پس از اینکه فر به خوبی گرم شد، قالب را به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد. در همین حین سس لیمو را آماده می کنیم، برای این منظور نشاسته و شکر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.
 
مرحله هفتم

حالا آب ولرم را اضافه کرده و کمی ترکیب می کنیم تا نشاسته و شکر درون آب حل شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مدام هم می زنیم تا آب گرم شود و از کنارهای قابلمه شروع به حباب زدن کند.
 
مرحله هشتم

پس از اینکه آب شروع به حباب زدن کرد، آب لیمو ترش را اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا سس کمی غلیظ شود و حالت آبکی نداشته باشد، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا سس کمی از حرارت بیفتد.
 
مرحله نهم

در این مرحله پس از اینکه کیک آماده شد، آنرا از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا به خوبی خنک شود. سپس از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در پایان سس لیمو را روی کیک می ریزیم و تزیین می کنیم.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار