gardeshban.ir

مدیر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: محور غرب یکی از محورهای مورد توجه و دغدغه ما برای گردشگری است که آن را در همایش‌ها و مراسمات جهانی گردشگری هم مطرح می‌کنیم.
کد خبر: ۴۵۶۳۱
تاریخ انتشار : جمعه ۰۹ مهر ۱۴۰۰-1400 July 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمد قاسمی در آیین گرامیداشت روز جهانی گردشگری اظهار داشت: معرفی و بها دادن به مناطق کمتر شناخته شده یا کمتربرخوردار از سیاست‌های وزارت بوده که توجه به محور غرب کشور هم در همین راستا است.

وی افزود: امیدواریم بعد از گذشتن از دوران شیوع کرونا شاهد سیل عظیمی از حضور گردشگر باشیم که موجب بهبود شرایط شغلی این حوزه شود که در این مدت آسیب دیدند.

قاسمی اضافه کرد: روز گردشگری در دنیا بزرگ داشته می‌شود و یک کشور را به عنوان پایلوت انتخاب می‌کنند که ما هم به این نتیجه رسیدیم استان‌هایی را به عنوان پایلوت در این روز به گرامیداشت اختصاص دهیم.

وی با اشاره به برگزاری این روز با همکاری استان‌های کردستان و کرمانشاه در گرامیداشت روز گردشگری در اورامان تخت یادآور شد: فرهنگ گردشگری و گردشگرپذیری در پوست و خون مردم این خطه ریشه کرده است.

قاسمی تاکید کرد: گردشگری تنوع پیدا کرده و محصولات مختلف قابل ارائه به گردشگران است بنابراین باید مسیرهای جدید گردشگری را  معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اجزایی که موجب ثبت جهانی این منطقه شده زبان آنها بوده است  گفت: فرهنگ غنی ، اداب و رسوم، خوراک، پوشاک و آیین‌های مذهبی و بومی از عواملی است که گردشگر را به خود جذب می‌کند.

مدیر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ما به دنبال توریسم انبوه نیستیم و گردشگری قابل پذیرش است که بتواند منابع را برای نسل‌های آینده حفظ کند.
وی با بیان اینکه جشنواره‌ها یکی از ابزارهای معرفی جاذبه‌های گردشگری است افزود: در ستاد مرکزی وزارتخانه از هرگونه حمایتی برای معرفی جاذبه‌ها دریغ نخواهیم کرد. 

آیین گرامیداشت روز جهانی گردشگری عصر روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان و علاقمندان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در شهر هورامان برگزار شد.

«منظرفرهنگی هورامان» در چهل‌ و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (سه‌شنبه پنجم مرداد ۱۴۰۰ برابر با ۲۷ جولای ۲۰۲۱) در شهر فوجوی چین، با تصویب اعضای کمیته، به‌ عنوان بیست و ششمین میراث ملموس کشورمان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

منطقه هورامان با دارا بودن معماری پلکانی، آب و هوای مطبوع، آداب و رسوم سنتی، پوشش خاص، صنایع دستی و غذاهای محلی خود منحصربفرد است. این منطقه استان‌های کردستان، کرمانشاه و بخشی از اقلیم کردستان عراق را در برمی‌گیرد که در کردستان، بخش‌هایی از شهرستان سنندج، کامیاران و سروآباد و در کرمانشاه، شهرستان جوانرود، پاوه، روانسر و ثلاث باباجانی را شامل می‌شود.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هورامان بیش از ۷۰۰ روستا را در این ۲ استان غربی ایران شامل می‌شود و شواهد باستان شناسی بدست آمده نشان می‌دهد که قدمت هورامان به دوران پارینه سنگی میانی و به حدود ۴۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار