gardeshban.ir

در دیدار رییس سازمان حج و سفیر ایران در بغداد/
همزمان با پایان اعزام‌های اربعین، رییس سازمان حج و زیارت در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از آغاز دوباره سفرهای زیارتی عتبات پس از اربعین در صورت نهایی شدن توافق با عراق خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۴۲
تاریخ انتشار : جمعه ۰۹ مهر ۱۴۰۰-1400 July 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی‌رضا رشیدیان در جریان دیدار با ایرج مسجدی سفیر ایران بیان کرد: امید است پس از اربعین مسیر سفر به عتبات باز شود و زمینه برای اعزام مدیریت‌شده و کاروانی زائران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شود، بویژه با گسترش واکسیناسیون در دو کشور و سرعت انجام آن در جمهوری اسلامی ایران شرایط برای انجام سفرهای زیارتی مهیا می‌شود، ضمن آن‌که خیل عظیم مشتاقان زیارت منتظر راه‌اندازی دوباره سفربه عتبات هستند.

ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران درعراق هم در این دیدار با اشاره به بازگشت زائران از عراق و با بیان این‌که تقریبا زائر ورودی به عراق نداریم، گفت: امید است سفرهای زیارتی دوباره با حفظ پروتکل‌های بهداشتی آغاز شود و با توجه به سرعت واکسیناسیون به طور قطع موضوع با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

وی افزود: سفر اربعین آغازی برای شروع دوباره سفرهای عتبات است و دولت عراق هم آمادگی دارد و امیدوار است با رفع مسائل جزیی باقی‌مانده سریعتر به توافقی در این زمینه دست یافته و سفرهای زیارتی آغاز شود.

سفیر ایران در بغداد اظهار کرد: در گام نخست، اعزام روزانه یک هزار زائر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب کاروان‌های زیارتی و به صورت ساماندهی شده توسط سازمان حج و زیارت می‌تواند اقدامی مناسب باشد.

وی با بیان این‌که متولی سفرهای زیارتی سازمان حج و زیارت است و باید این اعزام‌ها توسط این مجموعه انجام شود و سفرها هدفمند، کاروانی و مدیریت‌شده باشد، اظهار کرد: این سازمان دارای توان و تجربه و تخصص در این حوزه است و امکانات و شرایط لازم را برای برنامه‌ریزی و ارائه خدمات مناسب به زوار اعم پوشش بیمه‌ای، مباحث بهداشت و درمان ، تغذیه و اسکان وغیره دارد.

مسجدی بیان کرد: انجام سفرهای زیارتی در قالب کاروان‌های مدیریت شده حج و زیارت با برنامه، امن و توأم با حفظ عزت و سلامت زائران و به نفع آن‌ها است تا به مرور با همگانی شدن واکسیناسیون و غیره روال عادی بر این سفرها حاکم شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار