gardeshban.ir

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت جزییات غربالگری کرونا در زائران عتبات عالیات و اربعین در مرزهای زمینی و هوایی را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۵۷۱۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰-1400 July 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
دکتر محمد مهدی گویا گفت: تا روز جمعه ۹ مهرماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰۶ هزار و ۳۲۹ زائر اربعین در مرزهای زمینی غربالگری کرونا شدند و ۶ هزار تست تشخیصی سریع و ۳ هزار و ۲۴۱ تست pcr انجام گرفت که در مجموع ۲۲۲ مورد مثبت کرونا ثبت شد که به قرنطینه اعزام شدند.

جزییات غربالگری زائران اربعین در مرزهای زمینی و هوایی/ شناسایی و قرنطینه ۳۳۷ کرونا مثبت

وی افزود: علاوه بر این، در مرزهای هوایی نیز ۳ هزار و ۳۶۵ مورد تست کرونا و ۵ هزار و ۱۵۹ مورد تست تشخیصی از زائرین عتبات عالیات گرفته شد که ۱۱۵ مورد ابتلا به کرونا تشخیص و به قرنطینه  اعزام شدند.

وی بیان کرد: کسانی که به قرنطینه اعزام می شوند بایستی آنجا اقامت داشته باشند تا زمانی که کاملا اطمینان حاصل شود که علائم ندارند و بعد از منفی شدن تست به شهرستان های خود بازمیگردند. همچنین کلیه افرادی که که با این اشخاص در ارتباط بوده اند هم مورد آزمایش قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: در مجموع با وجود حجم بسیار زیادی از زائران اعزامی که بسیار فراتر ار پیش بینی ها بود این عملیات تاکنون با موفقیت کامل انجام شده است. به عنوان مثال در پرواز نجف اشرف به کرمان که حامل ۱۳۰ زائر بود و از همگی تست انجام شد ۲۷ مورد ابتلا به کرونا تشخیص داده شد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، گویا با اشاره به یک نمونه فعالیت تیم های بهداشتی در مرزها گفت: همکاران ما از نیمه شب که پرواز به زمین نشست تا صبح در مرکز مراقبت مرزی بی وقفه مشغول انجام تست ها و مراقبت های لازم بودند و اگر چنین نمی شد می توانست پیامدهای نگران کننده ای در پی داشته باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار