gardeshban.ir

گزارش/
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اهمیت رونق و توسعه گردشگری با کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای از تلاش‌ها برای تقویت ارتباطات با این کشورها در اکسپو ۲۰۲۰ دبی خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۱۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰-1400 July 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
تلاش برای توسعه گردشگری با کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای

علی‌اصغر شالبافیان با اشاره به حضور ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی و استقبال از پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه گفت: خوشبختانه بازدیدکنندگان، مسئولان و مقامات کشورهای مختلف استقبال خوبی از پاویون کشورمان در اکسپو کردند.

معاون گردشگری کشور به افتتاحیه پاویون جمهوری اسلامی ایران در  اکسپو ۲۰۲۰ اشاره کرد و افزود: پاویون کشورمان با حضور مقامات کشورهای مختلف از جمله سفرای هلند، عراق، سوریه و معاون وزیر اقتصاد و صنعت دبی، رئیس هیئت‌مدیره نمایشگاه دبی و ایرانیان مقیم در امارات برگزار شد و خوشبختانه با طراحی نسبتا خوب، با استقبال بازدیدکنندگان روبرو شد.

او ادامه داد: برای بهره‌برداری هرچه بهتر از ظرفیت اکسپو یک تغییر و سامان‌دهی در اجرای برنامه‌ها در حوزه گردشگری در دست انجام است و امیدواریم بتوانیم زمینه مشارکت حداکثری فعالان بخش خصوصی و کسب و کارهای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع‌دستی را فراهم کنیم.

شالبافیان اضافه کرد: خوشبختانه دیدارهای کاری خوبی با مقامات امارات و دیگر کشورها انجام شد و در این میان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای مورد توجه ما هستند در این ارتباط برای تقویت روابط گردشگری کشورمان با کشورهای عضو شانگهای برنامه‌های خوبی را در نظر گرفته‌ایم.

معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضای بسیار خوبی برای توسعه و رونق گردشگری با کشورهای مختلف از جمله کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای فراهم شده و با توجه به سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به تاجیکستان و عضویت ایران در این سازمان امیدواری وجود دارد تا شاهد رونق و توسعه بیش از پیش روابط گردشگری بین ایران و کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای باشیم.

به گزارش ایرنا، این سمپوزیوم هشتم مهر با حضور شیخ محمد راشد آل مکتوم حاکم دبی مهمترین رویداد نمایشگاهی جهان در کشور امارات متحده عربی رسما گشایش یافت. اکسپو ۲۰۲۰ دبی به عنوان یکی از پرهزینه ترین رویدادهای فرهنگی - اقتصادی جهان از هم اکنون برای مدت شش ماه کلید خورد. آیین گشایش این رویداد در گنبد مرکزی شهرک اکسپو برگزار شده و نمایندگانی از تمام کشورهای جهان در آن حضور داشتند. در این مراسم همچنین ملودی رسمی اکسپو دبی نیز نواخته شد. از جمله هنرمندانی که  به اجرای برنامه پرداختند می توان به آندره آ بوچلی خواننده مشهور جهان، آندرا دی بازیگر خواننده و ترانه سرای نامزد گرمی  و برنده گلدن گلوب، الی گولدینگ، خواننده و ترانه سرای انگلیسی؛ لانگ لنگ، پیانیست بین المللی و ستاره بزرگ دنیای مویسقی اشاره کرد.  

آنجلیک کیدجو نیز به عنوان برنده چهار جایزه گرمی در میان هنرمندان اصلی قرار داشت. همزمان با آغاز به کار بزرگترین رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دبی، پاویون جمهوری اسلامی ایران با استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان مواجه شد. پاویون ایران که به عنوان یک از ۸ پاویون برتر اکسپو انتخاب شده است، در منطقه تحرک و درکنار پاویون کشورهای فرانسه و شیلی قرار دارد و شعار پاویون کشورمان، ایران تمدن کهن و استوار تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها است.
 

همزمان با استقبال بازدیدکنندگان از پاویون کشورمان در رویداد اکسپو ۲۰۲۰ دبی، وزیر امور خارجه تایلند به عنوان اولین مقام خارجی و رسمی از پاویون جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد. براساس پیش بینی ها ۲۵ میلیون گردشگر در طی ۶ ماه از این نمایشگاه بازدید می کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار