gardeshban.ir

میان وعده ترکیه ای خوشمزه که با ترکیب پنیر فتا با چاشنی هایی مثل رب گوجه فرنگی و مغزیجاتی مثل گردو و فندق درست می شود.
کد خبر: ۴۵۷۲۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰-1400 July 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
میان وعده ترکیه ای خوشمزه که با ترکیب پنیر فتا با چاشنی هایی مثل رب گوجه فرنگی و مغزیجاتی مثل گردو و فندق درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میان وعده ترکیه ای در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

پنیر فتا۲۰۰ گرم
مغز گردو½ فنجان
مغز فندق۱ قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
رب فلفل۱ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
ریحان خشک۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه میان وعده ترکیه ای 

مرحله اول

برای تهیه این میان وعده خوشمزه ابتدا مغز فندق و مغز گردو را درون میکسر یا آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم. در صورتی که آسیاب در دسترس نداشتیم، می توانیم مغز گردو و فندق را با گوشتکوب بکوبیم تا پودر شوند.

مرحله دوم

در این مرحله در صورتی که میکسر در اختیار داشته باشیم، تمام مواد به جز روغن زیتون را به میکسر اضافه می کنیم و چند دقیقه میکس می کنیم تا مواد یکدست شوند، سپس روغن زیتون را اضافه کرده و سرو می کنیم.

مرحله سوم

در صورتی که میکسر در اختیار نداشته باشیم، مغز گردو و مغز فندق پودر شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ریحان خشک را در کف دستمان کاملا پودر می کنیم و به مواد درون کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پنیر فتا را به کاسه اضافه می کنیم، سپس با پشت قاشق شروع به له کردن پنیر می کنیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه سیر را با رنده ریز رنده می کنیم یا با لبه کارد له می کنیم و به کاسه می افزاییم.
 
مرحله پنجم

سیر را هم کمی ترکیب می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه رب فلفل اضافه می کنیم و با پشت قاشق به خورد پنیر می دهیم. در صورت تمایل می توانیم مقداری فلفل سیاه و نمک نیز اضافه کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه مواد کاملا یکدست شدند و رنگ تمام  قسمت های پنیر قرمز شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس روغن زیتون را اضافه می کنیم، سپس این میان وعده خوشمزه را با نان سرو می کنیم.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار