gardeshban.ir

محله سلطان احمد استانبول یکی از مشهورترین مکان‌های گردشگری و تاریخی در شهر استانبول است.
کد خبر: ۴۵۷۴۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰-1400 July 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
محله سلطان احمد استانبول یکی از مشهورترین مکان‌های گردشگری و تاریخی در شهر استانبول است. استانبول یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه است. 

این شهر در قلب این کشور و در دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب می‌شود تا گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما به استانبول سفر کنند، تلفیق سبک‌های سنتی و مدرنیته در استانبول است که جذابیت به خصوصی دارد. استانبول پیشرفت بسیار زیادی در سال‌های اخیر داشته است. 

بزرگترین پیشرفت این شهر در حوزه گردشگری و صنعت توریسم بوده است. این شهر آثار تاریخی بسیار متنوع و دیدنی دارد. محله سلطان احمد یکی از جاهای دیدنی استانبول است. در ادامه به معرفی این منطقه و معرفی برخی از مکان‌های گردشگری این منطقه خواهیم پرداخت.

محله سلطان احمد از مشهورترین مکان‌های تاریخی استانبول/عکس

معرفی منطقه سلطان احمد

محله سلطان احمد پایتخت امپراتوری‌های عثمانی و روم شرقی در گذشته بوده است. این محل در قسمت شرقی شهر قدیمی توپکاپی و قصر توپکاپی واقع شده است. قصر توپکاپی نیز مرکز حکومت عثمانی‌ها و محل اقامت تمامی پادشاهان آن زمان بوده است. توپکاپی در دهانه شاخ طلایی یعنی در تنگه بسفر واقع شده است و دو بنای تاریخی مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی درست در پشت سر این قصر واقع شده‌اند.

در این منطقه می‌توانید از میدان هیپودروم یا میدان ارابه‌رانی گذر کنید و سری به آب انبار تاریخی باسیلیکا بزنید. همچنین می‌توانید نگاهی به کاشی‌ها و سنگ‌ها باقی‌مانده از گذشته و امپراتوری رم بیندازید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. به کمک این اشیا تاریخی می‌توانید قسطنطنیه قدیمی را تصور کنید.

سه ساختمان اصلی که هر سه از موزه‌های باستانی استانبول هستند در این بخش از شهر واقع شده‌اند. این موزه‌ها آثار بی‌نظیری را در خود جای داده‌اند که آثار آن‌ها به تمدن باستانی استانبول مربوط می‌شوند.

موقعیت محله سلطان احمد

این منطقه در یک شبه جزیره در تنگه بسفر قرار گرفته است. از طریق راه‌های مختلفی می‌توان به این محله رسید و از آن دیدن کرد.

• یکی از راحت‌ترین راه‌ها جهت رسیدن به محله سلطان احمد خرید کارت اتوبوس از فرودگاه جدید استانبول است. با تهیه این کارت پس از خروج از فرودگاه جدید می‌توانید سوار اتوبوس‌های مخصوص شده و خود را به این منطقه برسانید.

• اگر موقعیت شما به میدان تکسیم نزدیک است می‌توانید از میدان خود را به مترو برسانید یا از تراموا استفاده کنید و به محله سلطان احمد برسید.

• یک خط تراموای جدید نیز در امتداد شهر قدیمی استانبول وجود دارد که دو بخش گالاتا و نواحی شمالی شهر را به حومه‌های غربی وصل می‌کند. می‌توانید از این خط تراموا استفاده کنید زیرا از محله سلطان احمد استانبول نیز می‌گذرد.

• به کمک خط اتوبوس شماره 61B می‌توانید از تکسیم به محله بایزید (بیازیت) بروید و پس از آن به کمک تراموا خود را به محله سلطان احمد برسانید.

جاذبه‌های گردشگری منطقه سلطان احمد

سلطان احمد یکی از منحصربفردترین محله‌های استانبول است. پیاده‌روی در کنار دیواره‌های قدیمی شهر، گشت و گذار در بازار سنتی، بازدید از مسجد‌های باستانی عثمانی، نوشیدن چای یا شربت خنک، تماشای غروب آفتاب در تنگه سفر و ... همگی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است. می‌توانید سری به حمام ترکی و قدیمی منطقه سلطان احمد بزنید و در آن استراحت کنید. تمامی این‌ها را می‌توانید در شهر قدیمی استانبول تجربه کنید. بی شک به دلیل تنوع این تفریحات در منطقه، لقب درخور شهر آرزوی جهانیان را به این محل اعطا کرده‌اند.

در ادامه به برخی از جاذبه‌ها و تفریحات این منطقه اشاره خواهیم کرد.

پیاده‌روی در امتداد دیوارهای باستانی

در امتداد این دیوارها می‌توانید پیاده‌روی کنید و از شهر باستانی تا دریای مرمره و خلیج شاخ طلایی قدم بزنید. دیوارهای قدیمی تئودئوس Theodosius با هدف حفاظت از شهر در برابر مهاجمان آتیلا ساخته شد. این دیوارها به دوره رومیان مربوط می‌شود و طولی معادل 6.5 کیلومتر دارد. این دیوارها همانند ستون فقرات این شبه‌جزیره هستند.

در کناره‌های این دیوار رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و یک لیوان چای و یا نوشیدنی خنک نوش جان کنید. برای رسیدن به جنوبی‌ترین بخش دیوار می‌توانید از مترو مارمارای استفاده کنید و هنگامی که به انتهایی‌ترین بخش دیوار رسیدید از منطقه آیوان سارای سوار قایق شوید و برای تماشای غروب به تنگه شاخ طلایی بروید.

محله سلطان احمد از مشهورترین مکان‌های تاریخی استانبول/عکس

حمام بخار ترکی

اگر در روزهای انتهایی سفر خود هستید، می‌توانید به حمام ترکی استانبول در منطقه سلطان احمد مراجعه کنید و یک روز کامل را در آرامش باشید. معابد گنبدی شکل و بزرگی در این منطقه وجود دارند که در حال حاضر به حمام تبدیل شده‌اند. معماری داخلی این حمام‌ها بسیار زیبا است و به یکی از جاهای دیدنی استانبول تبدیل شده است. در ساخت این حمام از سنگ‌ها مرمر استفاده شده است و تشت‌های مسی و قدیمی وجود دارد که گردشگران می‌توانند برای شست و شو از آن‌ها استفاده کنند.

خیابان بالات و فنر

دو خیابان بالات (Balat) و فنر (Fener) از جاهای دیدنی استانبول هستند که در این محله واقع شده‌اند. این خیابان‌ها عرض کمی دارند و تمامی کف آن‌ها با سنگ فرش‌هایی پوشانده شده است. این دو منطقه در دامنه‌های کوه قرار گرفته‌اند. در گذشته این منطقه محل زندگی ارامنه، یهودیان و یونانی‌ها بوده است. بسیاری از بناهای تاریخی که از گذشته باقی مانده بودند، در حال حاضر تخریب شده‌اند و یا بازسازی شده‌اند. بسیاری از مجتمع‌ها اکنون به کافه و رستوران تبدیل شده‌اند. این منطقه بسیار دیدنی است و در مسیر می‌توانید از کلیسای بلغاری افسانه‌ای سنت استفان نیز دیدن کنید.

بازار استانبول

یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای استانبول همین بازار است که در منطقه سلطان احمد واقع شده است. این بازار ۴۰۰۰ مغازه متنوع دارد. این بازار معابد گنبدی شکل زیادی دارد و علاوه‌بر از طراحی پیچیده و زیبایی برخوردار است. می‌توانید هر چیزی را که به آن نیاز دارید در این بازار پیدا کنید. این بازار یک بازار کوچک‌تر ادویه را نیز در خود جای داده است که تماشای آن خالی از لطف نیست.

محله سلطان احمد از مشهورترین مکان‌های تاریخی استانبول/عکس

هتل آرکادیا بلو

تماشای غروب از تراس هتل آرکادیا بسیار لذت بخش است. از طبقه‌های بالایی این هتل می‌توانید منطره شهر قدیمی استانبول را تماشا کنید و از آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید به کافه‌ای که روی بام هتل پیر لوتی قرار گرفته است، سری بزنید و شهر قدیمی استانبول را تماشا کنید. تماشای غروب و نوشیدن چای می‌تواند لذت سفر را چند برابر کند.

کاخ توپکاپی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشری منطقه سلطان احمد کاخ توپکاپی است. این کاخ از مجموعه‌ای از ساختمان‌ها تشکیل شده است که در یک باغ قدیمی و زیبا با معماری به سبک قصر ورسای قرار گرفته‌اند.

برای بازدید از توپکاپی و قصر آن باید یک روز کامل را در نظر بگیرید تا بتوانید از تمامی بخش‌های آن دیدن کنید. پادشاهان زیادی در این کاخ اقامت داشته‌اند. این مکان کوشک‌های کاشی کاری شده زیادی دارد که بسیار دیدنی هستند. علاوه‌براین باغ‌های تفرجگاهی و آشپزخانه‌های وسیع نیز در این مجموعه وجود دارد. موزه‌های اسلحه این مجموعه همه ساله گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

از دیگر حاذبه‌های گردشگری در منطقه سلطان احمد می‌توان به پارک گلخانه استانبول، چهارشنبه بازار، اسکله گالاتا، میدان ارابه‌رانی، موزه باستان شناسی، موزه موزاییک و ... اشاره کرد.

محله سلطان احمد از مشهورترین مکان‌های تاریخی استانبول/عکس

مراکز خرید منطقه سلطان احمد

مراکز خرید استانبول در منطقه شهرت زیادی دارند و این شهر پاساژها و فروشگاه‌های زیادی را در خود جای داده است. در محله سلطان احمد نیز مراکز خرید زیادی وجود دارد. که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد؛

• بازار آستارا: این بازار در نزدیکی مسجد آبی واقع شده است و محصولاتی همچون فرش، سرامیک، صنایع دستی و ... در آن به فروش می‌رسد.

• گالری آیدین: این گالری فرش‌های آنتیک ایرانی، قفقازی، ترکی و ... را در خود جای داده است. همچنین عتیقه‌جات گوناگونی نیز جهت فروش در این گالری وجود دارد.

• گالری قیصریه: یکی از بهترین کتابفروشی‌های استانبول گالری قیصریه است. اگر به دنبال کتاب‌های قدیمی و تاریخی هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به گالری قیصریه استانبول بزنید.

• مرکز خرید هیستوریا: یکی از جدیدترین مراکز خرید محله سلطان احمد پاساژ هیستوریا است که به یک رستوران و سالن سینما نیز مجهز شده است.

رستوران‌های محله سلطان احمد

رستوران‌های متنوعی از لحاظ کیفیت و سطح قیمتی در این محله قرار دارد که می‌توانید به هر یک از آن‌ها مراجعه کنید. در ادامه به برخی از بهترین رستوران‌های شهر قدیمی استانبول اشاره خواهیم کرد؛

• رستوران کوفته‌پزی سنتی سلطان احمد: این رستوران غذاهای با کیفیت و ارزان قیمتی ارائه می‌کند و اغلب غذاهای آن سنتی هستند.

• رستوران چشمه: این رستوران نیز یکی از رستوران‌های ارزان و باکیفیت استانبول است و دو فضای داخلی و خارجی دارد.

• رستوران موزاییک: این رستوران قیمت متوسطی دارد اما فضای داخلی آن بسیار دیدنی است. این رستوران در واقع یک خانه قدیمی و بازسازی شده از قرن نوزدهم است.

• دو رستوران سیزنز و گریتلی نیز دو رستوران لوکس و گران‌قیمت در منطقه هستند. رستوران گریتلی تنها غذاهای دریایی سرو می‌کند.

محله سلطان احمد از مشهورترین مکان‌های تاریخی استانبول/عکس

هتل‌های محله سلطان احمد

این منطقه هتل‌های زیادی را در خود جای داده است. که به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد؛
• هتل‌های آنر و هاندان جز هتل‌های ارزان‌تر منطقه هستند. این هتل‌ها در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری منطقه قرار گرفته‌اند و دسترسی آن‌ها به دیگر مناطق استانبول بسیار خوب است.

• هتل‌های اسانس، آمیرا، دارالسعاده و آرمادا از هتل‌های میان‌رده منطقه هستند. کیفیت این هتل‌ها نسبتاً خوب است و امکانات رفاهی آن‌ها نیز مناسب است.

• هتل‌های فورسیزن و جلال سلطان از هتل‌های گران قیمت محله هستند. این هتل‌‎ها امکانات رفاهی بی‌نظیری را به مسافران ارائه می‌دهند.

سخن پایانی

اگر به تماشای جاذبه‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از منطقه سلطان احمد استانبول را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید. این منطقه بافت نسبتاً قدیمی دارد و بناهای تاریخی آن بسیار خیره‌کننده هستند. منطقه سلطان احمد در فصل پاییز حال و هوای به خصوصی دارد و می‌توانید بلیط هواپیما خود را در این فصل خریداری کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار