gardeshban.ir

گزارش/
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به مشارکت ایران و ارمنستان برای تکمیل جاده ترانزینی "تاتو"، گفت: آذربایجان از مسیر ترانزیتی ایران به اروپا حذف می‌شود.
کد خبر: ۴۵۷۶۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰-1400 July 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
خیراله خادمی در خصوص اهمیت ساخت جاده تاتو در ارمنستان به‌عنوان مسیر ترانزیتی مستقیم ایران به این کشور،‌اظهار کرد: سفر به ارمنستان در راستای تحکیم روابط و همکاری در توسعه زیرساخت های حمل و نقل دو کشور صورت گرفته است. با توجه به مشکلات پیش آمده برای تردد وسایل نقلیه سنگین در این مسیر ساخت مسیر جایگزین در کریدور شمال- جنوب و حذف کشور ثالث در مسیر ترانزیتی میان این دو کشور از مهمترین اهداف این سفر است.

وی با تاکید بر نقش ایران در مسیر ترانزیتی کریدور شمال- جنوب افزود: ایران می تواند با همکاری با کشور ارمنستان در تکمیل جاده تاتو به راحتی بدون نیاز به عبور از کشور آذربایجان به ارمنستان برسد و از آنجا به اروپا متصل شود.

وی ادامه داد: تکمیل عملیات اجرایی جاده تاتو که کمتر از 15 کیلومتر آن باقیمانده است نقش مهمی در تسهیل تردد برای ایران در کریدور شمال- جنوب و توسعه همکاری های اقتصادی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بازدید از این مسیر را یکی از مهم‌ترین اهداف این سفر اعلام کرد و افزود: یکی از برنامه های این سفر رایزنی برای ایمن سازی جاده فرعی موجود و تکمیل روسازی آن است تا جاده اصلی طراحی و در مدت زمان کوتاه اجرا شود.

خادمی این مسیر را یکی از خطوط حیاتی برای تجارت و ترانزیت ایران به اروپا و چین دانست و گفت: ایران با اعلام آمادگی برای ساخت و تکمیل هرچه سریع‌تر مسیر مستقیم ایران به ارمنستان گام مهمی در راستای زنده نگه داشتن این مسیر ترانزیتی برای کشور برداشته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار