gardeshban.ir

نان بلوچی یکی از انواع نان سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است اصالتا متعلق به استان سیستان و بلوچستان است.
کد خبر: ۴۵۷۸۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰-1400 July 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
نان بلوچی یکی از انواع نان سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است اصالتا متعلق به استان سیستان و بلوچستان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان بلوچی در ادامه با ما همراه باشید.


 
مواد لازم نان بلوچی

تخم مرغ۵ عدد
شیر۲٫۵ پیمانه
عدس¼ پیمانه
ادویه گرام ماسالا۲ قاشق غذاخوری
سیر۴ حبه
زنجبیل۲ قاشق غذاخوری
تره، شوید و جعفری۱ دسته کوچک
سیب زمینی۱ عدد
ارده۲ پیمانه
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه نان بلوچی 

مرحله اول

برای تهیه نان بلوچی خوشمزه و ادویه ای ابتدا عدس را از حداقل ۴ ساعت قبل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که روی عدس ها را بپوشاند، سپس اجازه می دهیم عدس خیس بخورد تا نفخ اش برطرف شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان عدس را آبکشی می کنیم و به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا عدس ها به طور کامل بپزند و نرم شوند.
 
مرحله سوم

پس از اینکه عدس ها پختند، آنها را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود، سپس آنها را درون یک کاسه می ریزیم و با گوشتکوب به طور کامل له می کنیم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه شیر داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد حجیم شوند، سپس عدس را به همراه ادویه گرام ماسالا (آموزش درست کردن ادویه گرام ماسالا) اضافه می کنیم. 
 
مرحله پنجم

حالا مقداری نمک، زردچوبه، فلفل قرمز به مواد اضافه کرده و کمی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه سبزیجات، سیر و زنجبیل را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به مواد درون اضافه کرده و مخلوط می کنیم. 
 
مرحله ششم

در این مرحله سیب زمینی را رنده می کنیم پس از گرفتن آب اضافی اش به همراه ارده به مواد درون کاسه اضافه می کنیم و ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. توجه داشته باشید که مایه این نان شل و آبکی است.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و با مقداری کمی روغن آنرا چرب می کنیم، سپس با ملاقه از مایه نان بر می داریم و درون تابه می ریزیم. پس از اینکه یک سمت نان ها پخت آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز بپزد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار