gardeshban.ir

خوراک فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی کبابی یکی از غذاهای فوری و بسیار خوشمزه کشور ترکیه است.
کد خبر: ۴۵۷۹۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰-1400 July 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
خوراک فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی کبابی یکی از غذاهای فوری و بسیار خوشمزه کشور ترکیه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک فلفل دلمه ای کبابی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فلفل دلمه ای۲ عدد
فلفل سبز۲ عدد
گوجه فرنگی۸ عدد
سیر۲ حبه
جعفری۱ دسته کوچک
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی


مرحله اول

برای تهیه خوراک فلفل دلمه ای کبابی خوشمزه ابتدا باید فلفل دلمه ای ها را به همراه گوجه فرنگی ها و فلفل سبزها کباب کنیم. برای این منظور می توانیم از منقل ذغال استفاده کنیم یا در صورت محدودیت از اجاق گاز استفاده کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه فلفل دلمه ای، فلفل سبز و گوجه فرنگی ها را کباب کردیم، اجازه می دهیم کمی خنک شوند، سپس قسمت های اضافی و تخمه های درون فلفل دلمه ای ها را خارج کرده و آنها را به صورت نگینی خرد می کنیم.
 
مرحله سوم

در این مرحله قسمت های اضافی فلفل سبزها را هم مانند فلفل دلمه ای ها جدا می کنیم، سپس آنها را نیز به صورت نگینی خرد می کنیم. گوجه فرنگی ها را پس از گرفتن پوست با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا له شوند.
 
مرحله چهارم

برای اینکه گوجه فرنگی ها کاملا یکدست شوند، می توانیم آنها را درون میکسر بریزیم و پوره کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و روغن زیتون را اضافه می کنیم. حالا سیر را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیر خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا عطر آن خارج شود، سپس گوجه فرنگی ها پوره شده را به همراه فلفل های خرد شده به تابه اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم.
 
مرحله ششم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب سبزیجات کشیده شود. در پایان جعفری را خرد می کنیم و روی غذا می ریزیم. این غذای خوشمزه را می توانیم به همراه نان یا برنج سرو کنیم.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار