gardeshban.ir

اگر مي‌خواهيد حسابي خودتان را با هيجان طبخ يک غذاي جديد سرگرم کنيد، پيشنهاد امروز ما، ريزه کوفته سوئدي را امتحان کنيد.
کد خبر: ۴۶۰۲۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰-1400 July 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر مي‌خواهيد حسابي خودتان را با هيجان طبخ يک غذاي جديد سرگرم کنيد، پيشنهاد امروز ما، ريزه کوفته سوئدي را امتحان کنيد. اين غذا را بيشتر محلي‌ها در هواي بهاري آماده مي‌کنند و باور دارند که خستگي‌هاي بهاري را از شخص دور مي‌کند. 



آماده کردن اين غذا، وقت و حوصله زيادي مي‌خواهد اما با چشيدن مزه خاص آن، همه خستگي آشپزي از تن شما بيرون مي‌رود. شما مي‌توانيد با نگه‌داري مواد آماده شده در يخچال، براي وعده‌هايي که زمان کافي غذا درست کردن نداريد، وقت ذخيره کنيد. مواد لازم براي تهيه ريزه کوفته سوئدي سيب زميني پوست کنده و خرد شده 450 گرم

کره پاستوريزه چهار قاشق غذاخوري
خامه پرچرب يک چهارم فنجان
نمک به مقدار لازم
پودر فلفل سياه به مقدار لازم
نان تست خرد شده 
شير کم چرب يک چهارم فنجان
پياز خرد شده يک چهارم فنجان
سير رنده شده دو حبه
گوشت گاو چرخکرده بدون چربي 225 گرم
گوشت چرخکرده گوسفند بدون چربي 225 گرم
تخم مرغ همزده يک عدد بزرگ
نمک 
پودر فلفل سياه يک دوم قاشق غذاخوري
جوز هندي يک چهارم قاشق غذاخوري
آرد کامل دو قاشق غذاخوري
آب گوشت يک و نيم فنجان
خامه پرچرب دو قاشق غذاخوري (در صورت تمايل)

پيازچه يا جعفري به مقدار لازم طرز تهيه ريزه کوفته سوئدي مرحله اول براي پوره کردن سيب زميني يک قابلمه بزرگ را پر از آب کنيد و سيب زميني‌ها را داخل آن بريزيد، روي شعله زياد قرار دهيد و صبر کنيد تا بجوشند. با چنگال امتحان کنيد که پخته باشند، سپس مي‌توانيد آن‌ها را از آب خارج کنيد و اجازه دهيد سرد شوند. 

مرحله دوم کره و خامه را به سيب زميني اضافه کنيد و هم بزنيد تا کاملا ترکيب شوند. حالا مواد را با گوشت‌کوب يا همزن برقي، هم بزنيد تا يک‌دست شود. ادويه‌هاي لازم را به سيب زميني بيفزايد، سپس روي ظرف را بپوشانيد و کنار بگذاريد. 

مرحله سوم براي تهيه ريزه کوفته فر را روي دماي 190 درجه سانتي گراد قرار دهيد، سپس سيني فر را با کاغذ روغني بپوشانيد. شير و خرده‌هاي نان را در کاسه بريزيد و کنار بگذاريد تا تکه‌هاي نان خيس بخورند. د

ر همين زمان، يک تابه بزرگ را روي گاز قرار دهيد و دو قاشق کره داخل آن بريزيد تا ذوب شود. پياز و سير را به تابه اضافه کنيد و کمي تفت دهيد تا پيازها نرم و شيشه‌اي شوند، براي اين‌کار چهار دقيقه زمان نياز داريد. محتويات تابه را در ظرف نان و شير خالي کنيد و صبر کنيد تا خنک شود. 

مرحله چهارم گوشت گاو، گوشت گوسفند، تخم مرغ، نمک، فلفل، ادويه آل اسپايس و جوز هندي را به ظرف مخلوط کن اضافه کرده و کاملاً با هم مخلوط کنيد. از مواد، توپ‌هايي به اندازه يک قاشق غذاخوري برداريد و روي سيني فر قرار دهيد، اين‌کار را تا تمام شدن مواد ادامه بدهيد. حالا سيني را به فر منتقل کنيد و 10 تا 12 دقيقه زمان بگيريد تا کاملا مغز پخت شوند. 

مرحله پنجم براي آماده‌سازي سس مخصوص اين غذا؛ باقي‌مانده کره را داخل يک قابلمه بزرگ ذوب کنيد، آرد را به آن اضافه کرده و مرتب هم بزنيد. يک دقيقه اين‌کار را ادامه دهيد، سپس آرام آرام آب‌گوشت را داخل قابلمه بريزد و همچنان هم‌ بزنيد. 

مطمئن شويد که گلوله‌هاي آرد همگي ذوب شوند. نمک و فلفل را به ترکيبات بيفزاييد، تا زماني‌که سس مخصوص ريزه کوفته سوئدي غليظ شود، آن را با قاشق چوبي هم بزنيد. اگر از خامه استفاده مي‌کنيد، سس را با خامه ترکيب کنيد و سپس پيازچه يا جعفري را به آن اضافه کنيد. 

مرحله ششم پوره سيب زميني را کف ظرف سرو مورد نظرتان بريزيد و با پشت قاشق آن را صاف کنيد. سپس کوفته ريزه‌ها روي پوره بچينيد و در انتها سس مخصوص را روي کل غذا خالي کنيد. نکات مي‌توانيد غذا را با نان‌هاي مديترانه‌اي سرو کنيد. 

دورچين‌هاي گياهي مانند هويج، نخود سبز، ذرت و… بخار پز شده، مي‌توانند اين غذا را تکميل کنند. شما مي‌توانيد از سس انار يا سس آلو براي خوش طعم شدن کوفته‌ها استفاده کنيد. اگر ميزان مواد اوليه براي شما زياد آمد، مي‌توانيد تا 10 روز گوشت را در فريز نگهداري کنيد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار