gardeshban.ir

فصل چهارم کاوش در پناهگاه صخره‌ای باوه‌یوان به منظور تعیین عرصه و حریم این مکان در راستای پروژه ردیابی گذاراز پارینه سنگی میانی به نوین در غرب زاگرس میانی در استان کرمانشاه، آغاز شد.
کد خبر: ۴۶۰۲۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰-1400 July 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
این فصل از کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره‌ای باوه‌یوان با سرپرستی مشترک سامان حیدری گوران و احمد آزادی، زیر نظر پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در حال انجام است.

سامان حیدری گوران ۱۹ مهر ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: مجموعه غار و پناهگاه صخره‌ای یوان در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال غرب شهر کرمانشاه و در دره ناودرون واقع است.

او افزود: در فصول پیشین علاوه بر کشف یک دندان شیری انسان نئاندرتال با قدمت ۴۲ هزار سال، لایه‌های باستانی همراه با داده‌های فرهنگی از سه دوران پارینه‌سنگی میانی، نوین و فراپارینه‌سنگی شناسایی شده است.

حیدری گوران تصریح کرد: این مکان از لحاظ توالی استقرای قابل‌مقایسه با محوطه کلیدی و مهم پناهگاه صخره‌ای ورواسی است که آن نیز در منطقه کرمانشاه واقع است.

وی با بیان اینکه این پروژه تا پایان مهرماه سال جاری ادامه دارد ابراز امیدواری کرد علاوه بر تعیین عرصه و حریم و مستند نگاری این مکان، با استفاده از سیستم فتوگرامتری کوه باوه یوان، شرایط نگهداری و حفظ آن به نحو مطلوب‌تری انجام گیرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار