gardeshban.ir

«برنامه سالانه آموزش اجرایی UNWTO» با تمرکز بر استفاده از قدرت گردشگری داخلی برای بهبود و رشد مقاصد توریستی آسیا و اقیانوس آرام برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۰۶۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰-1400 July 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
این برنامه آموزشی که در پانزدهمین سال خود قرار دارد، بار دیگر به عنوان بستری پیشرو برای رهبران گردشگری منطقه در راستای ایجاد شبکه و توسعه راهکارهایی برای هدایت رو به جلو این بخش عمل کرد. در این رویداد نمایندگان ۲۵ کشور گرد هم آمدند، درحالیکه شش کشور (افغانستان، بنگلادش، ایران، سریلانکا، مغولستان و نپال) به میزبانی مالدیو به صورت حضوری در جلسات آموزشی شرکت کردند.

استقبال سیاسی در سطح مقامات عالی

دکتر عبدالله معصوم، وزیر گردشگری مالدیو، با خوشامدگویی به نمایندگان شرکت کننده حضوری و آنلاین، جلسه آموزشی را به طور رسمی افتتاح کرد. ریاست UNWTO با برجسته کردن حمایت سیاسی سطح بالای کشور میزبان از گردشگری، با وزیر و همکارانش ملاقات کرد تا از برنامه‌های متنوع بخش خود بیشتر بداند.

دکتر معصوم با تشکر از UNWTO برای فرصت میزبانی از جلسات آموزشی، بر تعهد مالدیو در جهت توسعه پایدار گردشگری با تمرکز بر ترویج فرهنگ غنی، میراث و تنوع زیستی جزایر تاکید کرد.

دبیرکل UNWTO زوراب پولولیکاشویلی، در افتتاحیه این رویداد تاکید کرد که با شروع مجدد گردشگری در بسیاری از نقاط جهان، "این بخش به رهبرانی نیاز دارد که بتوانند ایده‌هایی را که موجب ایجاد تغییر می‌شوند و افراد نواوری کننده را بشناسند و از استارتآپ ها و شرکت‌های نوپا حمایت کنند.

نوآوری و مشارکت بخش خصوصی

برنامه آموزش اجرایی با بازتاب شروع مجدد مجدد گردشگری داخلی قبل از گردشگری بین المللی، چه در سراسر آسیا و اقیانوسیه و چه در سطح جهانی، بر امکان سرمایه گذاری مقاصد مختلف گردشگری در هر اندازه بر این روند تمرکز کرد. جلسات افتتاحیه بر مدیریت مقصد گردشگری متمرکز بود و توسط کارشناسان UNWTO در کنار شرکای کلیدی از جمله Google و مطالعات موردی از بنگلادش، کامبوج، هنگ کنگ، چین، اندونزی، ایران، مغولستان، پاکستان، سریلانکا و ویتنام برگزار شد. پس از آن جلساتی با محوریت نقش نوآوری و مشارکت بخش خصوصی در رشد گردشگری داخلی متمرکز شد و مطالعات موردی توسط نمایندگان بوتان، ماکائو، چین، مالدیو، میانمار، فیلیپین، ساموآ، هند و چین ارائه شد.

پشتیبانی UNWTO از مالدیو

از زمانی که مالدیو مرزهای خود را بر روی گردشگری بین المللی در ژوئیه ۲۰۲۰ باز کرد، ورودی‌ها به طور پیوسته در حال افزایش است. در فوریه ۲۰۲۱، UNWTO توافق نامه‌ای را با آژانس همکاری بین المللی ژاپن (JICA) برای اجرای پروژه بازیابی گردشگری در مالدیو امضا کرد و همکاری نزدیکی با دولت و بخش خصوصی برای تسریع راه اندازی مجدد ایمن و پایدار این بخش، برقرار کرد.

سی و چهارمین نشست مشترک کمیسیون UNWTO برای شرق آسیا و اقیانوسیه و کمیسیون UNWTO برای جنوب آسیا (۳۴th CAP-CSA) نیز سال آینده به میزبانی مالدیو برگزار می‌شود. این رویداد در چارچوب جشن سالگرد طلایی مالدیو به مناسبت پنجاهمین سالگرد توسعه گردشگری و موقعیت جهانی شناخته شده به عنوان یک مقصد گردشگری در سطح جهانی برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار