gardeshban.ir

کاري نخود و ماست نوعي پيش غذاي هندي است که بافتي ابريشمي و جذاب دارد.
کد خبر: ۴۶۱۲۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰-1400 July 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
غذاها و پيش‌غذاهاي هندي دنيايي از طعم و مزه هستند که با ترکيب انواع ادويه‌ها تهيه مي‌شوند. کاري نخود و ماست نوعي پيش غذاي هندي است که بافتي ابريشمي و جذاب دارد. اين خورش گياهي در هند معمولا با اسفناج بخارپز شده يا تفت داده شده و نان هندي سرو مي‌شود. 



براي تهيه اين کاري بايد دستورالعمل را مرحله به مرحله بخوانيد و مطابق مواد لازم گفته شده ادويه‌ها را اضافه کنيد. در آخر فراموش نکنيد که اگر از گياه همان ادويه به جاي پودرش استفاده کرديد، حتما قبل از سرو آن را از قابلمه خارج کنيد. کاري نخود و ماست را مي‌توانيد با برنج هم سرو کنيد.

مواد لازم براي تهيه کاري نخود و ماست

نخود (پخته شده) دو پيمانه
ماست يک فنجان
دانه زيره دو قاشق چاي‌خوري
دانه گشنيز يک قاشق چاي‌خوري
دانه هل شش عدد
برگ بو دو عدد
چوب دارچين دو عدد
پياز (خرد شده) يک‌ونيم فنجان
زنجبيل (تازه پوست کنده) دو قاشق چاي‌خوري
سير (خرد شده) چهار حبه
ادويه گرام ماسالا دو قاشق چاي‌خوري
آب يک فنجان
گوجه فرنگي (خرد شده) نصف فنجان
نمک نصف قاشق چاي‌خوري
گشنيز (تازه خرد شده) نصف فنجان
روغن کنجد دو قاشق چاي‌خوري

طرز تهيه کاري نخود و ماست

غذا‌هاي هندي با ترکيب ادويه‌ها با همديگر جادو مي‌کنند. خورش کاري با ماست يا کاري نخود و ماست از غذا‌هاي پر ادويه، معروف و محبوب هندي هستند که شما مي‌توانيد در خانه تهيه و نوش جان کنيد. براي تهيه اين خورشت کاري خوشمزه با ماست ابتدا روغن را داخل يک قابلمه ريخته و روي حرارت قرار دهيد تا گرم شود. زيره، دانه گشنيز، هل، برگ بو و چوب دارچين را اضافه کنيد. حدود ۳۰ ثانيه ادويه‌ها را با هم تفت دهيد تا عطرشان در آشپزخانه پخش شود.

پياز را که از قبل شسته و خرد کرده‌ايد به قابلمه اضافه کرده و حدود دو دقيقه آن را تفت دهيد. حبه‌هاي سير را خرد کرده و زنجبيل را رنده کنيد سپس به مواد اضافه کنيد و حدود ۳۰ ثانيه مرتب آن‌ها را هم بزنيد. گرام ماسالا را هم در اين مرحله اضافه کنيد و حدود ۱۰ ثانيه آن را با باقي مواد روي حرارت هم بزنيد.

در اين مرحله گوجه فرنگي‌ها را شسته و به صورت حبه‌اي خرد کنيد به اندازه‌اي که نصف فنجان شود. يک فنجان آب، گوجه فرنگي خرد شده را همراه نمک و نخود به باقي مواد داخل قابلمه اضافه کنيد. صبر کنيد تا مواد به جوش بيايند؛ سپس آن‌ها را روي حرارت قرار دهيد تا نخود کاملا پخته و کاري نخود و ماست جا بيفتد.

مواد را از روي حرارت برداريد. چوب دارچين، برگ بو را از قابلمه خارج کنيد. ماست سون و گشنيز تازه را به مواد اضافه کرده و هم بزنيد. در صورت نياز نمک و فلفل اضافه کنيد. کاري نخود و ماست را داخل ظرف مناسب سرو کرده و نوش جان کنيد.

فوت و فن‌هاي طرز تهيه کاري نخود و ماست

‌مي‌توانيد از قبل نخود را کاملا به طور جداگانه بپزيد يا نيم‌پز کنيد و براي تهيه کاري استفاده کنيد.

حتما نخود را قبل از پختن حدود چند ساعت داخل آب خيس کنيد.‌

مي‌توانيد به جاي گوجه فرنگي خرد شده از پوره گوجه استفاده کنيد.

تمام طعم اين خوراک خوشمزه بسته به ادويه‌هايي است که براي تهيه آن استفاده شده است؛ بنابراين با دقت به اندازه تمام ادويه‌ها را اضافه کنيد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار