gardeshban.ir

ییلاقات مازیچال کلاردشت جزو مناطق بکر و زیبایی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.
کد خبر: ۴۶۱۳۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰-1400 July 22
گردشبان (gardeshban.ir) :

ییلاقات مازیچال کلاردشت جزو مناطق بکر و زیبایی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. 
توپوگرافی خاص این منطقه باعث شده تا آن را به بهشتی بی‌نظیر تبدیل کند. یک تپه که دست به آسمان بلند کرده است. گاهی اوقات مازیچال آن‌قدر غرق در مه می‌شود که احساس می‌کنید در دنیایی دیگر قدم گذاشته‌اید. 
حتی دیدن تصاویر آن باعث شده تا سالانه گردشگران زیادی به این منطقه بیایند. شما هم اگر در نیمه اول سال به‌خصوص در اواخر بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید می‌توانید از سرسبزی و زیبایی آن لذت ببرید. پس می‌توانید به‌راحتی با خرید بلیط هواپیما خود را راهی مازندران، کلاردشت و مازیچال کنید.

مازیچال در گویش محلی معنای مازی و چال را می‌دهد که مازی در گویش مازندرانی به درختان بلوط می‌گویند. چال هم به‌عنوان گودال شناخته می‌شود. اگر به این منطقه و اطراف آن دقت کنید در دو طرف آن گودال‌هایی است که پر از درختان بزرگ بلوط است؛ درختانی که ممکن است صدها سال عمر داشته باشند.

ییلاقات مازیچال کلاردشت

زیر پایتان هم مانند یک پارچه مخمل سبز گسترده شده و در تابستان به هر جای آنکه قدم بگذارید پایتان بر روی خاک نمی‌خورد. زیبایی بی‌نظیر ییلاقات مازیچال کلاردشت باعث شده تا به‌عنوان یکی از بهترین مناطق گردشگری در کلاردشت استان مازندران شناخته شود. در عصر هنگام، مه قسمتی از روستا را می‌گیرد دیدن آن از بالای تپه روستا شما را به سرزمین رؤیاها می‌برد.


نباید انتظار امکانات تفریحی حتی ساده مانند برق، آب و گاز شهری را در این منطقه داشته باشید؛ زیرا تقریباً از بخش شهری کلاردشت و اطراف آن دور مانده است. همچنین فقط تعداد ۵۰ تا ۶۰ خانوار از اواخر خرداد تا اوایل پاییز در این منطقه سکونت دارند. در زمستان هوا در این منطقه یخبندان است و سکونت در آن سخت می‌شود.


جاده جنگلی که به این منطقه ختم می‌شود نیز خود زیبایی بی‌نظیری دارد. با قدم گذاشتن در مسیر، حتی جاده پیمایی هم برایتان جذاب خواهد بود. امکان کمپ زدن نیز در این ییلاق وجود دارد و می‌توانید چند روزی را همسایه ساکنان این منطقه شوید.


هر چند اکثر افراد فصل تابستان را برای سفر به ییلاقات مازیچال کلاردشت برمی‌گزینند؛ اما کسانی که عاشق هیجان و ماجراجویی هستند برای کوهنوردی زمستانه هم سری به این ییلاق می‌زنند.

چرا بازدید از ییلاقات مازیچال کلاردشت را پیشنهاد می‌کنیم؟


اما ییلاقات مازیچال کلاردشت چه خصوصیاتی دارد که سال‌هاست گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند؟ شما ممکن است دریا را در شهرهای زیادی ببینید، جنگل‌های مختلف را در شمال کشور ببینید، رودخانه‌های مختلفی با شکل و شمایل متنوع را دیده باشید؛ اما دیدن یک منطقه با توپوگرافی بی‌نظیر همانند مازیچال کلاردشت فقط در این منطقه است که شما را به دیدن خود دعوت می‌کند.

ییلاقات مازیچال کلاردشت

دلایل اینکه به شما توصیه می‌کنیم برای یکبار هم که شده این منطقه زیبا را در برنامه گردشگری‌تان بگنجانید، کم نیستند که برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه در ادامه لیست می‌شوند:


• موقعیت زمین‌شناسی خاص منطقه

• دیدن درختان بلوط چند صد ساله
• آب و هوای بی‌نظیر و خنک
• دیدن پدیده اقیانوس ابر
• تماشای جنگل‌های بزرگ و سرسبز در بالای تپه

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


مازیچال در ۴۸ کیلومتری چالوس و نزدیکی کلاردشت (حدود ۲۰ کیلومتری) واقع شده است. این منطقه زیبا و جذاب بدون شک می‌تواند شما را مانند دیگر گردشگران این منطقه به وجد آورد. از جاده کوهستانی که اطراف آن را درختان سر به فلک کشیده بلوط گرفته‌اند، می‌گذرید. سپس پای در یک طبیعت بکر و پر از زیبایی می‌گذارید؛ اما این بخش از کلاردشت به گونه‌ای خاص نقاشی شده است. در کنار تپه‌های و گودال‌های مختلف، ییلاقات مازیچال کلاردشت بسیار زیبا خودنمایی می‌کند.

پدیده خاص اقیانوس ابر یکی از ویژگی‌های منطقه است ممکن است آن را در هیچ جایی به این زیبایی نبینید. به این علت که ارتفاع منطقه بالاست، ابرها در نزدیکی زمین تشکیل می‌شوند. حتی گاهی اوقات کل روستا را هم مه غلیظ و ابر مانند در بر می‌گیرد. اگر کمی بالای روستا بروید، می‌توانید عکس‌های زیبایی از این نقاشی بی‌نظیر خدا ثبت کنید. در بالای روستا می‌توان سوار ابرها شد و خود را در رؤیاهای کودکی غرق کرد.

البته باید مجهز به مازیچال سفر کنید. در اینجا امکانات رفاهی زیادی برایتان مهیا نیست. می‌توانید از کسانی که در این منطقه ساکن هستند اقلام تولیدی آنها مانند کشک و ماست را هم خریداری کنید. اما باید مواد غذایی ساده و سبک همراه خود ببرید تا بتوانید بیشتر در این منطقه بمانید. ممکن است با دیدن زیبایی مازیچال کلاردشت نتوانید به‌راحتی از آنجا دل بکنید.


چگونه به ییلاقات مازیچال کلاردشت برویم؟


برای شروع سفر به مازیچال، می‌توانید ابتدا به کلاردشت بروید. بعد از یک استراحت کوتاه یک صبح دل‌انگیز را برای سفر به ییلاقات مازیچال کلاردشت انتخاب کنید. از میدان اصلی کلاردشت حدود ۷ کیلومتر به سمت عباس‌آباد می‌روید. این محدوده ابتدای جاده مازیچال است که یک جاده خاکی است و شما حدود ۱۷ کیلومتر را به سمت ارتفاعات در یک جاده کوهستانی به جلو می‌روید. پس از یک سفر کوتاه خود را در دنیای پر از شگفتی مازیچال می‌بینید.

می‌توان در یک تعطیلات یک یا دو روزه با خرید اینترنتی بلیط هواپیمای ارزان از سفرمارکت، برنامه‌ریزی برای رسیدن به مازیچال را شروع کنید در یک تعطیلات محدود هم می‌توانید خاطره‌ای بی‌نظیر برای خود و عزیزانتان بسازید.

ییلاقات مازیچال کلاردشت

جاهای دیدنی نزدیک به ییلاقات مازیچال کلاردشت


حالا که مازیچال را دیده‌اید و از این طبیعت بی‌نظیر لذت بردید، ممکن است به‌راحتی نتوانید از این منطقه دل بکنید؛ اما نگران نباشید. مکان‌های بی‌نظیر دیگری هم در نزدیکی شما واقع شده‌اند که می‌توانید از آنها هم بهره ببرید. به‌عنوان مثال  پارک ملی کلاردشت  و  مرداب داریوک  را می‌توانید ببینید. از  سواحل مکارود  دیدن کنید.
منطقه گردشگری نزدیک  ییلاقات مازیچال جنگل‌های زیبای عباس‌آباد  است که درختان افرا، کاج‌های سوزنی انبوه و درختان بلوط را در خود جای داده است. می‌توانید صدای آرامش‌بخش پرندگان وحشی را در این جنگل بشنوید.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به ییلاقات مازیچال کلاردشت


اگر به ییلاقات مازیچال کلاردشت سفر کردید و دوست داشتید زمان بیشتری را در این منطقه خوش آب و هوا بگذرانید، به‌راحتی می‌توانید از قبل برنامه‌ریزی کنید و در مازیچال کمپ بزنید. ازاین‌رو هنگامی که اقدام به رزرو بلیط هواپیما می‌کنید باید اسباب و لوازم سفر را هم مهیا کنید. لوازم کمپینگ را از همان ابتدا با خود همراه ببرید تا بتوانید در طبیعت زیبای مازیچال کمپ بزنید. اگر برنامه یک روزه را برای مازیچال در نظر گرفتید، می‌توانید به‌راحتی به کلاردشت برگردید و از هتل‌های مختلف آن برای اقامت شبانه‌تان بهره ببرید.

فاصله تا  متل پانید  کلاردشت ۱۶ کیلومتر
فاصله تا  هتل مارال  کلاردشت ۱۴ کیلومتر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار